Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست در سیزدهمین کنگره اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه (APPU) تأکید کرد: تمام تلاش خود را با اتخاذ رویکردهای نوآورانه، ابتکاری و برخورداری از نیروی انسانی ماهر و دانش‌بنیان برای دستیابی به اهداف مشترک منطقه‌ای و جهانی به کار بندیم.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ سیزدهمین کنگره اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه (APPU) امروز هفتم شهریورماه 1401 به میزبانی کشور تایلند و با حضور 31 کشور با سخنرانی محمود لیائی و با حضور ماساهیکو متوکی دبیر کل اتحادیه پستی جهانی و لین هانگلیانگ دبیر کل اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه آغاز به کار کرد و تا 11 شهریور ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمود لیائی به‌عنوان رئیس شورای اجرایی اتحادیه پستی آسیا- اقیانوسیه در سخنرانی افتتاحیه این کنگره گفت: اعتقاد دارم که تعامل و همکاری منطقه‌ای میان کشورهای عضو این اتحادیه، مؤثرترین شیوه نیل به اهداف سازمانی است. قطعاً، این باور، ما را تشویق می‌کند تا تمام تلاش خود را با اتخاذ رویکردهای نوآورانه، ابتکاری و برخورداری از نیروی انسانی ماهر و دانش‌بنیان برای دستیابی به اهداف مشترک منطقه‌ای و جهانی به کار بندیم.
لیائی با اشاره به همه‌گیری ویروس کووید 19 و تغییرات محسوس تمامی صنایع و کسب‌و‌کارها که منجر به اعمال قرنطینه‌ها و تعطیلی مشاغل در جهان شد افزود: چالش در زیرساخت‌های فیزیکی و عدم امکان برگزاری حضوری رویدادهای پستی باعث تعویق یک‌ساله سیزدهمین کنگره پستی آسیا – اقیانوسیه شد.
وی ادامه داد: علیرغم تمام مشکلات، بخش پستی به‌موازات سایر بخش‌ها و به‌واسطه حضور فناوری و شیوه‌های نوین ارتباطی و بهره‌مندی از رویکردهای نوآورانه، توانست بر بسیاری از موانع و محدودیت‌ها ناشی از همه‌گیری کووید 19 فائق آید.
معاون وزیر ارتباطات ایران با تأکید بر اینکه این نشست، فرصت مغتنمی برای اعضای اتحادیه پستی آسیا-اقیانوسیه جهت تقویت همکاری و تعامل در منطقه به‌شمار می‌رود افزود: به‌یقین از طریق تصمیمات متخذه در این نشست‌ها، امکان ارائه بهتر سرویس‌های پستی در سطح منطقه و جهان فراهم و دستیابی به اهداف اتحادیه پستی جهانی تسهیل خواهد شد.
رئیس شورای اجرایی اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه، ضمن قدردانی از همکاری پست ژاپن به‌عنوان نایب‌رئیس شورای اجرایی، عنوان کرد: خرسندم ریاست دوره جدید شورای اجرایی را در سیزدهمین کنگره اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه، به کشور تایلند تقدیم می‌کنم.
دیدار مدیرعامل پست ایران با ماساهیکو متوکی دبیر کل اتحادیه جهانی پست و ارائه گزارش اقدامات ایران توسط حسن عمیدی مدیرکل دفتر ارتباطات و امور بین‌الملل پست ایران ازجمله برنامه‌ای اولین روز از سیزدهمین کنگره اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه بود.
اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه، بزرگ‌ترین اتحادیه منطقه‌ای در سطح آسیا و اقیانوسیه و مهم‌ترین مجمع تصمیم‌گیری در خصوص توسعه و بهبود امور پستی در منطقه است.
جمهوری اسلامی ایران در کنگره پنجم که در سال 1985 در کشور تایلند برگزار شد، به‌عنوان ناظر شرکت نمود و سرانجام در هفتمین کنگره که در سنگاپور برگزار شد، به‌عنوان عضو پذیرفته شد و شرکت کرد.
در حال حاضر 32 کشور در این اتحادیه عضویت دارند. علاوه بر ایران؛ افغانستان، اندونزی، بنگلادش، بوتان، برونئی‌ دارالسلام، پاکستان، تایلند، چین، ژاپن، سنگاپور، سری‌لانکا، فیلیپین، کره جنوبی، گینه‌نو پاپوازی، لائوس، مالزی، مالدیو، نپال، نائورو، نیوزیلند، ویتنام، هندوستان، کامبوج، فیجی، میانمار، جزایر سلیمان، مغولستان، وانوآتو، تونگا و ساموآ اعضای این اتحادیه را تشکیل می‌دهند.
گفتنی است کشور ایران پس از 17 سال، میزبانی دوازدهمین کنگره اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه را از تاریخ 12 لغایت 17 تیر 1396 در هتل المپیک تهران عهده‌دار و تاکنون به‌عنوان رئیس شورای اجرایی این اتحادیه فعالیت داشت. ریاست شورای اجرایی اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه در سیزدهمین کنگره به کشور تایلند واگذار شد.

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: افغانستان اقیانوسیه ایران تایلند ژاپن علم و فناوری کره جنوبی مالزی نیروی انسانی آسیا هند همکاری نپال پست مالدیو ویتنام سنگاپور زیرساخت دانش بنیان کامبوج رویکرد اهداف مشترک اتحادیه پستی جهانی کنگره اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۰۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضوعات مشترک کشور‌های عضو ACD پیگیری شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، پورنچای دانویواتانا دبیر مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا در آیین افتتاحیه اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع در اصفهان با بیان اینکه خرسندم که توانستم به‌عنوان رئیس ACD در این کنفرانس شرکت کنم، گفت: از تمام کسانی که فرصتی را مهیا کردند این جلسه برگزار شود، بسیار سپاسگزارم.

وی با اشاره به برگزاری نخستین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو ACD در سال ۲۰۲۱ در کشور ترکیه اضافه کرد: این مجمع توسط اتحادیه اتاق‌های بازرگانی در ترکیه با عنوان TOBB برگزار شد و در پایان نیاز به گسترش چنین اجلاس‌هایی برای رسیدن به توافق مورد تأکید قرار گرفت.

دبیرکل مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا (ACD) افزود: برای‌ اینکه بتوانیم گفت‌وگو‌ها را بین ۳۵ کشور ACD و همچنین گفت‌وگو‌های میان منطقه‌ای را با یکدیگر ادامه دهیم، برگزاری چنین اجلاسی مؤثر است.

دانویواتانا با تأکید بر اینکه به‌لحاظ ارتباطات با ایجاد استاندارد‌ها و قوانین باید در موضوع سرمایه‌گذاری ما اعضای مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا با یکدیگر تبادلات بیشتری داشته باشیم، ادامه داد: در این مسیر موضوعات گوناگونی وجود دارد و نقش حیاتی اتاق‌های بازرگانی در این زمینه بسیار مهم است.

دبیرکل مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا (ACD) با بیان اینکه احتمال دارد، جلسه بعدی اجلاس در کشور قطر برگزار شود، ادامه داد: غیر از اینکه علاقه‌مند هستم چنین جلساتی تداوم داشته باشد، قصد داریم افراد دست‌اندرکار به مشکلاتی که در این موضوع وجود دارد به‌صورت عمیق فکر کنند تا بتوانیم با همکاری‌ها مشکلات را برطرف کنیم.

دانویواتانا متذکر شد: اگر هرکدام از اتاق‌های بازرگانی آمادگی خود را به‌عنوان سومین میزبان اعلام کنند و داوطلب شوند در نهایت می‌توانیم به اجماع برسیم.

وی یادآور شد: باید همکاری‌های چندجانبه را بهبود ببخشیم تا بتوانیم چنین مجمع‌هایی را به موفقیت برسانیم، بنابراین نیاز است نتایج توافقات به‌صورت گزارش به ACD ارائه شود و از طریق بهبود شرایط مشکلات را برطرف کنیم تا در مسیر توسعه پیشرفت داشته باشیم.

به گزارش آنا، مجمع گفتگوی همکاری آسیا (Asia Cooperation Dialogue) با هدف ارتقای همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا ژوئن ۲۰۰۲ در چاآم تایلند تأسیس شد و اکنون ۳۵ کشور در آن عضویت دارند.

ایران ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و سال ۲۰۰۹ به‌عنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد و در حال حاضر ریاست این مجمع برعهده ایران است.

کشور‌های بحرین، بنگلادش، برونئی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی.
ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عکسی که امیر غفارمنش، هومن حاجی‌عبداالهی و محمدرضا علیمردانی در پستی مشترک از ۱۵ سال پیش خودشان منتشر کردند
  • رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است
  • بازگشت تیم ملی فوتسال به ایران پس از قهرمانی در آسیا
  • بورل: اعضای اتحادیه اروپا در ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • موضوعات مشترک کشور‌های عضو ACD پیگیری شود
  • همکاری‌های بین‌المللی و رشد اقتصادی نیازمند برقراری صلح است
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت
  • بازتاب قهرمانی فوتسال ایران در رسانه‌های جهان
  • بازتاب سیزدهمین قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در رسانه‌های جهان
  • تیم ملی فوتسال ایران برای سیزدهمین بار قهرمان آسیا شد