Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@06:04:53 GMT

بازار سیاه آب در همدان راه نیفتد

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۸۱۳۷۸

بازار سیاه آب در همدان راه نیفتد

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن خانجانی موقر دوشنبه در کارگروه نظارت بر فرآیند عرضه مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی، گفت: هرچند که بطری آب جز کالاهای اساسی نیست، اما با توجه به تنش آبی موجود در همدان و عدم نظارت کامل برای عرضه آب معدنی در بازار، شاهد سوءاستفاده‌های افراد سودجو هستیم که می‌خواهند بازار سیاه آب راه بیاندازند تا جایی که مشاهده شده برخی وانت بارها در سطح شهر با قیمتی گران‌تر آب معدنی را می‌فروشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه باید سازمان صمت در حوزه اصل بودن، سلامت و قیمت گذاری بطری‌های آب معدنی شفاف‌تر عمل کند، اظهار کرد: در حال حاضر هلال احمر در برخی نقاط کم برخوردار آب معدنی توزیع می‌کند، با این وجود وظیفه سازمان صنعت، معدن و تجارت؛ نظارت کامل بر نحوه عرضه آب معدنی است و این امر را می‌تواند با قیمت گذاری واحد و افزایش نظارت انجام دهد.

دادستان همدان در ادامه به مسئله نصب کارتخوان در تعداد قابل توجهی از نانوایی‌ها اشاره کرد و افزود: هدف از این اقدام جلوگیری از قاچاق آرد بوده، که متأسفانه به طرق دیگر در سایه کمبود نظارت همچنان شاهد قاچاق آرد هستیم.

خانجانی موقر تصریح کرد: یکی دیگر از گلایه‌های مردم ساعات کاری خودسرانه تعدادی از نانوایی‌ها است که گویا هر زمان که دلشان بخواهند نان پخت می‌کنند و در اختیار مردم قرار می‌دهند، این مسئله نیز به دلیل عدم نظارت است، برای حل این موضوع بهتر است هر نانوایی با توجه به شرایط محله ساعت دقیق فعالیت خود را اعلام و طبق آن ساعات فعالیت کند و اگر خلاف واقع رفت بازرسان صمت و تعزیرات با او برخورد کنند.

وی با توجه به قطعی آب و مشکلات پیش روی نانوایی‌ها هم عنوان کرد: در حال حاضر برای تعدادی از نانوایی‌ها آب سالم با تانکر انتقال داده می‌شود، با این وجود نانوایی می‌توانند از آب چاه با نظارت بهداشت استفاده کنند تا مشکلی برای سلامت نان پیش نیاید.

خانجانی موقر درباره افزایش بی رویه قیمت اجاره بها از سوی برخی مالکان و همکاری مشاورین املاک با آنان نیز گفت: مستأجران می‌توانند در صورت افزایش اجاره بها بیش از ۲۰ درصدی که نرخ مصوب اعلامی است، شکایت خود را به شورای حل اختلاف اعلام و مطالبه خود را از صاحبخانه طلب کنند.

منبع: الف

کلیدواژه: نانوایی ها آب معدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۱۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه پخت نان‌های محلی ترکیه‌ای در یک نانوایی استانبولی (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پخت نان به طبخ یک غذای محلی با گوشت بره و سیب زمینی (فیلم) طرز تهیه نان روی ساج و پخت کوکوی سنتی (فیلم) نحوه پخت نان محلی با 500 گرم آرد توسط آشپز آلمانی (فیلم)

دیگر خبرها

  • تولید نان کامل در ۱۵ واحد نانوایی در استان زنجان
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • نحوه پخت نان‌های محلی ترکیه‌ای در یک نانوایی استانبولی (فیلم)
  • کارت سوخت در بازار سیاه
  • توزیع مهربانی در نانوایی | ببینید
  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • سفره همدانی‌ها با نان سبوس‌دار کامل می‌شود
  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • نظارت بر بازار پوشاک یک ضرورت‌ است