Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@23:32:50 GMT

افتتاح طرح گلخانه‌ خاکی سبزی و صیفی فامنین

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۸۳۰۱۷

افتتاح طرح گلخانه‌ خاکی سبزی و صیفی فامنین

ایسنا/همدان در هفتمین روز از هفته دولت طرح گلخانه‌ای سبزی و صیفی فامنین با ظرفیت تولید ۱۴۳ تن با حضور مسئولان این شهرستان به افتتاح و بهره‌برداری رسید.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان فامنین در افتتاح این طرح اظهار کرد: طرح فوق با مساحت کل ۵۸۳۸ هکتار و با مساحت گلخانه‌ای ۴۱۱۳ هکتار با سرمایه‌گذاری ۱۳ هزار و ۹۴۸ میلیون ریال در روستای نگارخاتون شهرستان به عنوان یکی از مهمترین پروژه ‌های هفته دولت بوده که امروز به افتتاح و بهره‌برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 منصور خزائی اشتغال این طرح را پنج نفر برشمرد و افزود: برای اجرای این پروژه متقاضی طرح از ۱۱ هزار و ۱۴۸ میلیون ریال تسهیلات از محل  اعتبار بند الف تبصره ۱۸ استفاده کرده و ۲۸۰۰ میلیون ریال آن نیز از محل آورده متقاضی بوده است.

وی تصریح کرد: در این شهرستان ۲.۵ هکتار گلخانه خاکی و هیدروپونیک شامل سه واحد گلخانه خاکی ۱.۵ هکتاری و یک گلخانه هیدروپونیک یک هکتاری فعالیت دارند و شش هکتار گلخانه خاکی و هیدروپونیک نیز در دست اجراست.

خزائی با بیان اینکه توسعه گلخانه‌های فامنین یکی از جمله اولویت‌های کاری حوزه جهاد کشاورزی شهرستان به شمار می‌رود، یادآور شد: گام بعدی به منظور توسعه گلخانه‌های شهرستان فامنین احداث شهرک گلخانه‌ای است که به شکل ویژه توسط فرماندار شهرستان و مجموعه جهادکشاورزی در حال پیگیری است و احداث شهرک در روستاهای کله سر و فیض آباد با برگزاری جلسات متعدد و بازدیدهای میدانی توسط ادارات مرتبط شهرستان و نمایندگان شرکت شهرک‌های گلخانه‌های استان و مدیریت باغبانی هم در حال پیگیری و مطالعه است.

وی در ادامه با بیان اینکه احداث گلخانه گامی مهم در مدیریت منابع آبی و توسعه پایدار به شمار می‌رود، یادآور شد: افزایش تولید در واحد سطح، تولید بیش از یک محصول در سال، افزایش کیفیت محصول تولیدی، صرفه‌جویی در مصرف آب، استفاده از اراضی غیرقابل کشت با سیستم هیدروپونیک، عدم وابستگی تولید به شرایط محیطی و امکان بازاریابی مناسب و تنظیم برنامه کشت مطابق با نیاز بازار، تداوم کار و تولید محصول در تمام فصول سال با توجه به امکان کنترل عوامل محیطی و تنظیم شرایط مورد نیاز گیاه، ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای جوانان و کارآموختگان کشاورزی و استفاده از اوقات فراغت کشاورزان در فصول پاییز و زمستان را می‌توان از مزایای احداث گلخانه دانست.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان فامنین در پایان بیان کرد: گسترش کشت گلخانه‌ای با توجه به شرایط اقلیمی، خشکسالی و بحران آب در کشور می‌تواند زیربنایی برای گذر از کشاورزی سنتی به علمی و تأمین امنیت غذایی باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانها شهرستانها گلخانه هفته دولت افتتاح پروژه در هفته دولت گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۳۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از معلمان و مدیران نمونه شهرستان فامنین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، استاندار همدان در مراسم گرامیداشت و تکریم مقام معلم در شهرستان فامنین گفت: پیشرفت کشور از مسیر توجه به آموزش‌ و‌ پرورش می‌گذرد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد افزود: اگر کشوری به سوی پیشرفت قدم بردارد، باید در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کند تا نسلی همانند ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز و ۴ هزار شهید معلم تربیت شوند که در راه مانایی ایران اسلامی جان خود را هدیه کردند.

او تصریح کرد: سطح فرهنگ‌ها، بینش‌ها و ارزش‌ها در خانواده‌ها متفاوت است از همین رو محلی که می‌تواند یک تعادل خاص بین دانش‌آموزان ایجاد کند، آموزش‌و‌پرورش است تا دلبستگی و وابستگی‌های دینی، ملی، اعتقادات و ارزش‌های جامعه اسلامی را سرلوحه دروس قرار دهد.

استاندار همدان گفت: ایران قوی تمام تلاش و توان خود را برای تقویت آموزش‌و‌پرورش در زمینه ارتقای محتوا با تاکید بر اجرای سند تحول بنیادین و توسعه زیرساخت‌ها به کار بسته است.

دیگر خبرها

  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • قدردانی از معلمان و مدیران نمونه شهرستان فامنین
  • کارگران از ارزشمندترین اقشار جامعه هستند
  • عزم کشت و صنعت مغان برای تبدیل شدن به مرکز تولید بذر صیفی‌جات
  • سلسله قطب تولید کلزای لرستان
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا