Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری گفت: این تصفیه خانه تا سال ۱۴۰۰ تنها حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، اما با برنامه ریزی‌های صورت گرفته توسط دولت سیزدهم، ۶۰ درصد باقی مانده طرح، در یک سال تکمیل شد.

احمدرضا محمدی اعتبار طرح تصفیه خانه بن را ۲۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این طرح جمعیت ۲۰ هزار نفری را تحت پوشش خود قرار می دهد؛ پساب خروجی این طرح قابلیت استفاده در کشاورزی و صنعت را براساس استانداردهای سازمان حفاطت محیط زیست دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، در این طرح ۵ هزار انشعاب پیش بینی شده و خط انتقال آن نیز به صورت صددرصدی اجرا شده و شبکه جمع آوری نیز به میزان ۵۰ درصد در حال اجراست. او با بیان اینکه تا دو سال آینده کل شبکه مذکور تکمیل و اجرایی می شود، افزود: بخش‌های مکانیکال، بیولوژیکی و شیمیایی تصفیه خانه به صورت کامل در مدار است و از امروز بحث فروش و نصب انشعابات نیز شروع شده است.

محمدی با بیان اینکه مطالعات طرح فاضلاب شهر بن از سال ۸۲ و تصفیه خانه آن نیز از سال ۸۴ شروع شده، گفت: این طرح شامل ۵۱ کیلومتر شبکه جمع آوری و خط انتقال، ۴۶ کیلومتر شبکه فرعی و یک تصفیه خانه به روش لجن فعال با حذف ازت و فسفر برای دبی ۳ هزار و ۴۷۰ متر مکعب در شبانه روز پیش بینی و ساخته شده است.

کیفیت بالای پساب تصفیه‌خانه فاضلاب


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری در ادامه تاکید کرد: این تصفیه خانه BOD ۲۵۰ میلی گرم در لیتر را به زیر ۱۰ میلی گرم می رساند. BOD فاضلاب یکی از مهم ترین شاخص ها برای انتخاب روش های بیولوژیکی در حذف آلاینده هاست. این شاخص با توجه به نوع مواد آلاینده موجود در پساب ها دارای مقادیر متفاوتی بوده و مقدار کم آن، نشان دهنده کیفیت بالای فاضلاب است و بالعکس.

او در ادامه نکته قابل توجه این تصفیه خانه را حذف مواد مغذی (آلاینده های محیط زیستی) دانست و گفت: این تصفیه خانه توانایی حذف ازت و فسفر را دارد.

آماده فروش پساب تولیدی به سرمایه گذاران هستیم

محمدی با اشاره به فروش پساب به شهرکهای صنعتی استان، گفت: در حال حاضر حدود ۱۰۰ لیتر برثانیه از پساب تولیدی در اختیارصنایع قرار می گیرد واین آمادگی را داریم که پساب این تصفیه خانه و تصفیه خانه های دیگر استان را نیز در راستای تکمیل طرح در اختیار سرمایه گذاران قرار دهیم.

وی افزود: از مجموع ۲۶ میلیون متر مکعب پساب تولیدی تاکنون ۷ میلیون مترمکعب آن در اختیار صنایع قرار گرفته و مابقی نیز دررابطه با قانون ۳۷ توسعه وبرای تکمیل فاضلاب شهری به سرمایه گذاران واگذار خواهد شد.

قابل ذکر است این پروژه با حضور دکتر نوری وزیر آموزش و پرورش به نمایندگی از طرف دولت، استاندار محترم چهارمحال وبختیاری، فرماندار و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح گردید

46

کد خبر 1667948

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان چهارمحال و بختیاری وزارت نیرو دولت سیزدهم شهرکرد تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۳۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها

جلال علمدار مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با اشاره به بارندگی شدید چند روز گذشته و بروز سیلاب در سطح استان یزد گفت: ساعت ۲۰ سه شنبه هفته جاری دبی تصفیه خانه فاضلاب استان یزد به یک هزار لیتر در ثانیه و تا ساعت ۲۳ به هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه رسید در حالی که ظرفیت عادی تصفیه خانه ۳۵۰ لیتر در ثانیه است. 
 
او با تاکید براینکه در مواقع بارندگی و آبگرفتگی از هدایت آب به داخل منهول‌های شبکه فاضلاب شهری باید جدا خوداری شود، افزود: هدایت روان آب‌ها به شبکه فاضلاب، افزایش دبی این شبکه را به دنبال خواهد داشت و این کار قطعا به پس زدگی روان آب‌ها در منازل شهروندان منجر می‌شود.
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب یزد با بیان اینکه این روند همچنان تا پایان بارندگی‌ها برقرار است، ادامه داد: تاکنون گزارشی از قطعی آب اعلام نشده است، اما به طور قطع زیرساخت‌ها با خسارت مواجه شده که بعد از بارش‌ها قابل شناسایی و ارزیابی است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران