Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر و نماینده دائم کشورمان در نشست شورای امنیت در مورد افغانستان که دوشنبه ۷ شهریور برگزار شد، اظهار کرد: بیش از یک سال پس از خروج غیرمسئولانه نیروهای خارجی و تسلط طالبان، افغانستان اکنون با بحران های متعددی دست و پنجه نرم می کند.

به گزارش ایسنا،‌ زهرا ارشادی با اشاره به وضعیت بشردوستانه وخیم افغانستان گفت: براساس گزارش سازمان ملل،  حدود ۲۵ میلیون نفر در حال حاضر در فقر زندگی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حقوق بشر به ویژه در مورد زنان و دخترانی که هنوز از دسترسی به آموزش محروم هستند، همچنان نقض می شود و طالبان هنوز به تعهدات بین المللی خود عمل نکرده است.

نماینده ایران  تاکید کرد که این وضعیت فاجعه بار برای آن دسته از نیروهای خارجی که به صورت غیرقانونی تحت عنوان مبارزه با تروریسم به افغانستان حمله کرده و آن را اشغال کردند و چیزی جز ویرانی در پی آنها باقی نگذاشتند، مسئولیت و تعهداتی را به دنبال دارد. این وضعیت اسفناک همچنین یادآوری می کند که مداخله نظامی در کشورهای دیگر به بهانه مبارزه با تروریسم در حالی که ادعای ایجاد دموکراسی، صلح و رفاه را دارد، نه تنها ارزش های مشترک را تنزل می دهد، بلکه به آن کشورها و مردم آنها آسیب می رساند.

نماینده ایران گفت: جامعه جهانی باید به حمایت از افغانستان به ویژه در زمینه ارائه کمک های بشردوستانه که در زنده نگه داشتن مردم افغانستان، حفظ خدمات اساسی و تقویت اقتصاد حیاتی بوده است، ادامه دهد.  نماینده کشورمان همچنین بر بازگرداندن دارایی های مسدود افغانستان تاکید و گفت این دارایی ها متعلق به مردم افغانستان بوده و برای کمک به اقتصاد افغانستان و نجات جان انسان‌ها حیاتی است و نباید سیاسی یا مشروط شود.

وی گفت: طالبان باید به درخواست های مکرر جامعه جهانی برای تشکیل یک دولت فراگیر که جامعه چند قومیتی افغانستان را به درستی نمایندگی کند، پاسخ دهد. حکومت فراگیر تنها راه تضمین و حمایت از حقوق همه مردم افغانستان از جمله زنان و دختران و نیز اقلیت های زبانی، نژادی و مذهبی است.

ارشادی افزود: علیرغم درخواست های بین‌المللی، طالبان هنوز نتوانسته است تلاش‌های قابل توجهی را برای تشکیل دولت فراگیر انجام دهد. دیپلمات کشورمان تاکید کرد که تشکیل دولت فراگیر یک پیش نیاز و جزء حیاتی برای شناسایی بین المللی طالبان است.

سفیر ایران با اشاره به موج حملات تروریستی اخیر در  افغانستان که منجر به کشته و زخمی شدن بیش از ۲۵۰ نفر در این ماه جاری شده است، گفت: ظهور گروه های تروریستی می تواند تهدیدی جدی برای افغانستان، همسایگان آن، منطقه و فراتر از آن باشد. طالبان باید به مبارزه با تروریسم متعهد شود و اطمینان حاصل کند که افغانستان دیگر به عنوان پناهگاه امن برای سازمان‌های تروریستی مانند داعش و القاعده نیست.

ارشادی گفت: سازمان ملل متحد، به ویژه شورای امنیت، باید از ظرفیت های همسایگان افغانستان برای بهبود وضعیت رو به وخامت بشردوستانه کنونی افغانستان و تضمین صلح و توسعه بلندمدت این کشور استفاده کند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به تلاش های خود برای کمک به مردم افغانستان و همکاری با همسایگان و سایر شرکای افغانستان برای تضمین صلح پایدار و توسعه پایدار در افغانستان ادامه می دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زهرا ارشادی طالبان افغانستان مردم افغانستان دولت فراگیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۳۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان به دنبال دانش خودروسازی

نشست دوجانبه میان هیئت‌های طالبان در کابل و آستانه به رهبری وزیر صنعت و تجارت این گروه و معاون نخست وزیر قزاقستان برگزار شد.

در این نشست بر روی سرمایه‌گذاری مشترک در بخش‌ کارخانه‌های خودروسازی در افغانستان بحث و گفتگو شد.

همچنین، دو طرف روی استخراج معادن، صنعت ماشین‌آلات، تعرفه ترجیحی برای کالاهای افغان، فراهم‌آوری تسهیلات ترانزیتی، روابط بانکی، برگزاری نشست سه‌جانبه ترانزیتی میان افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان، انتقال سیستم اسمارت بریج[حکومت‌داری الکترونیک] قزاقستان به افغانستان، تبادل‌نظر کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی