Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@15:08:18 GMT

راه‌اندازی بیمارستان بافق بعد از 7 سال بلاتکیف است

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۸۳۸۴۳

راه‌اندازی بیمارستان بافق بعد از 7 سال بلاتکیف است

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، ساخت این بیمارستان با پیش بینی اعتبار ۹۶ میلیارد تومان قرار بود سه سال بعد از عقد قرار داد تکمیل و به بهره برداری برسد اما با وجود هزینه چند برابری اکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل و راه اندازی آن هنوز به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

هنگامی‌که کلنگ ساخت بیمارستان ۹۶ تختخوابی بافق با حضور مردم و مسوولان استانی و کشوری به زمین زده شد شهروندان بافقی از خوشحالی در پوست خود نمی گنجیدند زیرا پیمودن مسیر ۱۱۰ کیلومتری تا مرکز استان و دسترسی به بیمارستان‌های دولتی و خصوصی یزد آنهم در جاده دوطرفه سال ۹۴ ، سخت و بعضا همراه با صرف هزینه بالا، تصادفات و سوانح رانندگی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرچه سه سال بعد یعنی سال ۹۷ دو بانده سازی جاده یزد - بافق به اتمام رسید و مورد بهره برداری قرار گرفت اما طولانی شدن اجرای این بیمارستان باعث نگرانی مردم شد زیرا مجبور بودند کماکان همان مسیر را طی کنند تا بیمار خود را به مراکز درمانی یزد برسانند.

 رنج مردم از طولانی شدن ساخت بیمارستان جدید
 

یکی از شهروندان بافقی به گزارشگر فارس گفت: مردم بافق در تمامی امور خِیر پیش قدم بوده و هستند اما نیاز است تا مسوولان حوزه سلامت نیز در این زمینه و با تخصیص اعتبار لازم  و به موقع، تکمیل این پروژه را سرعت بخشند.

حسین رنجبر به مساعدت‌های شرکت سنگ آهن و فرمانداری بافق،کمک‌های خیرین و مردم هرچند اندک در ساخت این پروژه اشاره کرد و افزود: چندین سال است شاهد حرکت کُند و لاک پشتی ساخت بیمارستان ۹۶ تختخوابی توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و وزارت بهداشت در این شهر هستیم و هر سال که می رود تا انتظارها به سرآید خبر می‌رسد تکمیل و بهره برداری این پروژه به سال آینده موکول شده است.

به گفته وی قرار بود این پروژه سال ۹۹ طبق وعده مسئولان وقت به بهره برداری برسد اما این امر محقق نشد تا اینکه پیمانکار مربوطه با گرانی مصالح ساختمانی روبرو گردید و کار ساخت و ساز مدتی تعطیل شد یا اینقدر کند بود که مردم را برای داشتن بیمارستان مجهز در سال یاد شده، مایوس می کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: وعده مسوولان در دولت سیزدهم محقق شود و مردم این دیار، تا پایان سالجاری شاهد به بار نشستن تلاش دولتمردان در خصوص افتتاح بیمارستان بافق و بهره برداری از این پروژه بهداشتی و درمانی باشند.

یک شهروند دیگر هم گفت: سال ۹۴ و ۹۵ فرصت خوبی بود تا با اعتبار آن زمان پروژه بیمارستان ۹۶ تختخوابی بافق تکمیل شود ولی عدم پیگیری به موقع از سوی مسوولان،باعث شد پیمانکار در موعد مقرر به تعهد خود عمل نکند و در سال‌های بعد از آن به صورت روز افزون با افزایش قیمت‌ها روبرو شد و تکمیل پروژه مرتب به تاخیر افتاد به طوری‌که اکنون  اعتبار چند برابری سال‌های نخست باید هزینه شود تا این پروژه به سرانجام برسد.

رضا تفکری به گرمای شدید منطقه و سوز سرمای کویری و طولانی بودن مسیر بافق به یزد اشاره کرد و افزود:برخی از مریض‌ها که طی چند سال گذشته راهی مرکز استان شدند در راه با خراب شدن خودرو و قرار گرفتن در گرمای سوزان تابستان و برودت شدید هوا در زمستان، درد مضاعف تحمل کردند و برخی نیز فوت می شدند.

بیمارستان کنونی پاسخگوی نیاز بیماران نیست

بیمارستان فعلی بافق ابتدای سال۷۰ خورشیدی با ۱۲ تخت بستری راه اندازی شد اما با وجودیکه اکنون بخش‌های مختلف جراحی، اطفال، زنان و زایمان، رادیولوژی، سونوگرافی، آزمایشگاه ، آی -سی- یو، اورژانس و سی- سی- یو  دارد و از وجود اکثر متخصص‌ها حوزه پزشکی و درمانی به صورت تمام وقت و پاره وقت برخوردار است اما ظرفیت تخت‌ها برای بستری بیماران و استقرار تجهیزات، کافی نیست.

ضمن این‌که بیمارستان موجود به خاطر کمبود ظرفیت تخت و امکانات مرتبط، از داشتن برخی تخصص‌های تمام وقت و انجام بعضی اعمال جراحی محروم است.

بنابر این و با توجه به بُعد مسافت تا مرکز استان، موقعیت جغرافیایی بافق و اینکه سه شهرستان بافق، بهاباد و کوهبنانِ کرمان و همچنین دهستان‌ها و روستاهای تابعه با جمعیت ۱۲۰ هزار نفر می‌توانند از خدمات پزشکی و درمانی به صورت متمرکز برخوردار باشند، مسوولان مربوطه تصمیم به ساخت بیمارستان ۹۶ تختخوابی در بافق گرفتند اما مشکلات اقتصادی و کمبود اعتبار ،پیشرفت این پروژه را لاک پشتی کرد و مردم از این بابت نگران و ناراضی هستند.

دلیل کندی اجرای پروژه بیمارستان ۹۶ تختخوابی بافق چیست؟

فرماندار بافق، زیربنای این بیمارستان را ۱۱ هزار و ۷۵۰ متر مربع در چهار طبقه اعلام  و خاطرنشان کرد: در نخستین ماه‌های شروع این طرح در مدت سه ماه و نیم، عملیات اجرایی اسکلت بتنی چهار طبقه انجام شد اما بعدها به دلیل کمبود یا بعضا نبود اعتبار کافی پیشرفت پروژه متوقف یا با کندی روبرو شد.

تخصیص ۲۰ میلیارد تومان از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری 

محمدعلی صمیمی از تخصیص ۲۰ میلیارد تومان در سفر استانی ریاست جمهور به یزد برای این بیمارستان خبرداد و بیان کرد: اما امروز طبق صحبت پیمانکار هنوز بیش از۲۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است تا این پروژه تکمیل شود.

وی تصریح کرد: علی رغم همه مسائل و مشکلاتی که وجود دارد تمامی دستگاه‌های شهرستان اعلام آمادگی کردند تا در تکمیل این پروژه همکاری داشته باشند و امیدواریم  پایان سال ۱۴۰۱،  سال افتتاح این پروژه عام المنفعه باشد.

بافق به قطب گردشگری سلامت تبدیل می شود

 این مسئول تکمیل هر چه زودتر این پروژه را گامی برای حفظ حقوق بیت المال اعلام کرد و افزود: قرار گرفتن این پروژه در شرایط  افزایش نرخ‌ها و تکمیل نشدن به هنگام آن، تضییع حقوق بیت المال را در پی داشته و هرچه دیرتر این طرح به بهره برداری برسد حقوق بیشتری از بیت المال تضییع می‌شود.

وی  با بیان اینکه زیر ساخت‌های لازم اقامتی در سطح شهر فراهم است تصریح کرد: با تکمیل و راه اندازی این بیمارستان، بافق به قطب گردشگری سلامت نیز تبدیل خواهد شد.

فرماندار بافق با بیان اینکه تهیه دستگاه «ام آر آی» با خرید سایر تجهیزات همراه است تصریح کرد: باید ابتدا مجوز مرکز تصویر برداری اخذ شود که این امر در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد و مراحل پایانی را سپری می‌کند.

به گفته وی با خرید و راه اندازی دستگاه  ام- آر - آی  در این بیمارستان تازه ساز، نیاز مراجعه مردم منطقه به مرکز استان تا حدود زیادی برطرف می‌شود.

نماینده مردم بافق، ابرکوه، خاتم، مهریز و بهاباد در مجلس شورای اسلامی هم بیان کرد:هزینه های تکمیل این پروژه به دلیل داشتن ردیف بودجه ملی به تدریج تامین می شود.

مجمدرضا صباغیان بافقی در گفت و گو با فارس، از میزان پیشرفت فیزیکی بیمارستان یاد شده  ابراز ناخرسندی کرد و افزود: برای تکمیل آن تلاش خواهد شد تا هرچه زودتر این مرکز مهم درمانی در بافق راه اندازی شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: با بهره برداری از بیمارستان یادشده مشکل مردم شهرستان های بافق و بهاباد از توابع استان یزد ، کوهبنان و نوق و سی ریز در استان کرمان بر طرف خواهد شد.

صباغیان خاطرنشان کرد: با تجهیز و راه‌اندازی بیمارستان ۹۶ تختخوابی ولی عصر(عج) بافق، این شهرستان به قطب گردشگری سلامت در منطقه تبدیل خواهد شد.

وی از راه اندازی کلینیک تخصصی در کنار بیمارستان فعلی تشکر کرد و افزود: این کلینیک از رفت و آمد بیماران به مرکز استان یزد تا حد زیادی کاسته است.

حجت الاسلام رضا سعادت فر امام جمعه بافق هم که روز گذشته از عملیات اجرایی بیمارستان یاد شده بازد کرد، تسریع در تکمیل این بیمارستان را خواستار شد و گفت: بهره برداری از این پروژه مهم بهداشتی درمانی ۸۰ درصد از رفت و آمد بیماران و همراه هان آن ها به مرکز استان کاهش می یابد.

یک بیمارستان قدیمی، ۶ مرکز سلامت شهری و روستایی و ۹ خانه بهداشت در شهرستان ۵۲ هزار نفری بافق فعال است. 

انتهای پیام/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: استان یزد بیمارستان گلایه مردم بلاتکلیفی بافق فرماندار بافق صمیمی تشکری بیمارستان ۹۶ تختخوابی ساخت بیمارستان میلیارد تومان راه اندازی بهره برداری مرکز استان خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۳۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

BRT کرج، خوب یا بد؟

ایسنا/البرز عضو شورای شهر کرج در خصوص ابهامات مربوط به موفقیت پروژه خط ویژه اتوبوس کرج در خیابان شهید بهشتی، گفت که این پروژه برای تسهیل در امور شهروندانی است که از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند.

به گزارش ایسنا، علیرضا رحیمی با اشاره به انتقاد برخی شهروندان در خصوص راه اندازی خط ویژه اتوبوس در خیابان شهید بهشتی به عنوان یکی از پرترافیک‌ترین خیابان‌های کرج و اشغال یک خط این خیابان برای BRT، اظهار کرد: هدف راه اندازی این خط، رفع یا کاهش ترافیک نیست بلکه تسهیل در تردد شهروندانی است که قائل به استفاده از وسیله حمل و نقل عمومی هستند.

وی ادامه داد: علاوه براین، با راه اندازی این خط شاهد تسهیل در تردد خودروهای پلیس، آمبولانس و ... در شرایط لازم هستیم چون در حال حاضر بسیاری از این خودروها در زمان خدمات رسانی به شهروندان پشت ترافیک خیابان شهید بهشتی می‌مانند و همین امر مشکلاتی به همراه دارد.

این مسئول در پاسخ به آخرین وضعیت پروژه قطار شهری هم توضیح داد: قبول داریم که متروی کرج در مقایسه با متروی تهران در وضعیت تعطیل قرار دارد و راه اندازی دو ایستگاه چهارراه طالقانی و ۴۵ متری گلشهر هم تاثیر به سزایی در کاهش ترافیک شهر نداشته است ولی هدف ما برای افتتاح این ایستگاه‌ها جذب بودجه لازم برای تکمیل ایستگاه‌های دیگر هدف گذاری شده بود.

وی ادامه داد: البته اینکه دولت چقدر در این زمینه با مدیریت شهری کرج همکاری کرده و تا چه حد توانسته‌ایم جذب اعتبار کنیم جای بحث دارد.

رحیمی با اشاره به اینکه به دنبال تجاری سازی قطار شهری کرج هستیم، تأکید کرد: این پروژه با سفارش رام‌های جدید و جذب نیروی متخصص به زودی وارد فار تجاری می‌شود.

عضو شورای شهر کرج گفت: روند تکمیل ایستگاه شهید سلطانی به عنوان ایستگاهی که به متروی تهران متصل خواهد شد با سرعت قابل قبولی در حال انجام است و امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • راه‌اندازی بخش جدید مراقبت‌های ویژه نوزادان در بیمارستان اهواز
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • استانداردسازی آدرس‌های اماکن از طریق سامانه ملی جی نف
  • تکمیل واحد‌های ۲۷ هکتاری تا چند ماه آینده
  • لزوم تسریع در روند اجرای پروژه‌های مجتمع فولاد بافق
  • BRT کرج، خوب یا بد؟
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه
  • تکمیل بیمارستان رازی کوهدشت تا پایان سال ۱۴۰۴