Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@00:00:08 GMT

آئین نامه قانون رتبه بندی معلمان خلاف قانون مجلس است

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۸۵۵۵۹

آئین نامه قانون رتبه بندی معلمان خلاف قانون مجلس است

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون رتبه بندی معلمان در مجلس تصویب و آئین نامه آن توسط دولت تدوین شده است اما اعضای ناظر مجلس هنگام تصویب حضور نداشتند. آئین نامه مذکور خلاف قانون مجلس است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد وحیدی نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه شنبه ۸شهریورماه) در صحن علنی مجلس در تذکری شفاهی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حد مقرر شده در قانون اساسی می‌توانند قانون وضع کنند و درباره موضوعات مختلف کشور اظهار نظر داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور و برخی مسئولان دولتی در موضوعات مختلف که مصوبات مجلس هستند، ورود می‌کنند.

  وی افزود: قانون رتبه بندی معلمان در مجلس تصویب و آئین نامه آن توسط دولت تدوین شده است اما اعضای ناظر مجلس هنگام تصویب حضور نداشتند. آئین نامه مذکور خلاف قانون مجلس است.   وحیدی تصریح کرد: بنا بر آئین نامه دولت، بانوانی که در دوره مرخصی زایمان هستند، مشمول رتبه بندی معلمان نمی‌شوند. همچنین معلمان طرح مهرآفرین که ۱۲ سال است پیمانی هستند، از این قانون حذف شده اند.   نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیئت تطبیق آئین نامه را مغایر با قانون مصوب در مجلس دانسته است، گفت: مسئولان دولتی علیه مجلس مصاحبه می‌کنند. باید بدانیم اجرای قانون در بودجه مصوبه دارد. این چه نگاهی است که معلمانی که خودشان معلم پرورش داده اند، مشمول قانون نمی‌شوند اما معلمانی که پرورش یافته اند، مشمول هستند. از طرف دیگر جانباز حالت اشتغال و معلم مأمور در دستگاه‌های آموزش و پرورش از این قانون حذف شدند.   وی ادامه داد: نمایندگان اگر در این باره اظهار نظر کنند عده‌ای می‌گویند مجلس در کار اجرایی دخالت کرده است. بلکه این موضوع دخالت نبوده و برای تطبیق اجرای قوانین و مصوبات مجلس صورت می‌گیرد.   وحیدی خاطرنشان کرد: اگر هر کسی درباره قانون مصوب مجلس اظهار نظر کند، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.   علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر وحیدی گفت: هیئت تطبیق مصوبات با قوانین مجلس، حذف معلمان طرح مهرآفرین را از قانون رتبه بندی مغایر با مصوبه مجلس دانسته است. بنابراین دولت باید در تدوین آئین نامه‌ها کلیات ذینفعان و قوانین را در نظر بگیرد.   نیکزاد تأکید کرد: ضروری است رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات، موضوع مذکور را پیگیری کند.

منبع: دانا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی رتبه بندی معلمان قانون رتبه بندی آئین نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۵۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد

محمد حسن آصفری در گفتگو با خبرنگار قدس با اشاره به ویژگی‌های ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم و ضرورت بررسی این لایه در مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید تلاش کنیم تا سیاست های تشویقی برای سرمایه‌گذاری در کشور ایجاد کنیم؛ یکی از این سیاست‌ها ،معافیت‌های مالیاتی و یا کاهش ارقام اخذ مالیات و یا کم کردن نرخ سود تسهیلات بانکی است.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همچنین در اختیار قرار دادن زمین رایگان برای تولید کنندگان می‌تواند به عنوان یکی دیگر از مشوق‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری منظور شود، بیان کرد: موارد برشمرده شده به خوبی می‌تواند به رونق تولید و سرمایه‌گذاری در کشور کمک کرده و مانع رکود اقتصادی شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معافیت‌های مالیاتی می‌تواند در افزایش سرمایه‌گذاری موثر باشد ادامه داد: همچنین این امر می‌تواند به افزایش قدرت پول ملی کمک کرده و می تواند تاثیرات تحریم‌ها را خنثی کند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس تاکید کرد: بنابراین ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقی  اگر به زودی و بدون گرفتن ایرادهای غیرمنطقی در مجلس به تصویب رسیده و به مرحله اجرا برسد، با توجه به مشوق های هدفمند اعطا شده و کاهش مالیات تولید، به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد .

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم می‌تواند کمک‌های خوبی در راستای سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی باشد، ادامه داد: همچنین ما چندین سال است که با معضل نقدینگی رها شده در جامعه مواجه هستیم بنابراین این لایحه به درستی می‌تواند نقدینگی را در امر تولید متمرکز کرده و اعتماد مردم را به سرمایه‌گذاری و همچنین تحقق جهش تولید با مشارکت مردم در اقتصاد را میسر کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم می‌تواند در جذب و مشارکت مردم در اقتصاد کارساز باشد، ادامه داد: همچنین در این لایحه به موضوع اعطای مشوق مالیاتی جهت جلوگیری از خام فروشی و حفظ زنجیره ارزش تولید اشاره شده است و می تواند تاثیرات خوبی را در جلوگیری از خام فروشی ایجاد کند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم می‌تواند در تحقق عدالت مالیاتی موثر باشد،  بیان کرد:  ما هر چقدر بتوانیم نرخ مالیاتی از تولید و سرمایه گذاری را کمتر کنیم ، این امر می تواند تورم موجود در کشور را کاهش داده و در کنترل نقدینگی موثر باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مسیر رسیدن به توسعه سرمایه‌گذاری مولد و رشد اقتصادی از محل افزایش جذابیت پروژه‌های تولیدی خواهد بود. در این میان مهم‌ترین مشوق در دسترس دولت برای توسعه اقتصادی، مبتنی بر اعطای مشوق‌های مالیاتی است که تاکنون اثرگذاری موفقیت‌آمیزی در تحریک سرمایه‌گذاری مولد نداشته است. از همین رو و با درک اهمیت اصلاح معافیت‌های مالیاتی، دولت سیزدهم به سمت اصلاح قوانین مالیاتی رفته است و اخیرا نیز لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم را مد نظر قرار داده که امیدواریم هرچه سریع‌تر در مجلس مورد بررسی قرار گرفته و پس از چکش کاری به تصویب برسد.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • ۵۷۰ هزار معلم به نظام رتبه بندی اعتراض کردند
  • نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات
  • تایید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها
  • طرح ساماندهی اجاره بهای مسکن تأیید شد
  • طرح ساماندهی مسکن و اجاره‌بها تأیید شد
  • تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید/ تائید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها
  • دیدگاه‌های انتخاباتی برخی کاندیداهای مجلس دوازدهم: مردم باید قوی شوند
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد
  • قبول شدگان ماده ۲۸ پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟