Web Analytics Made Easy - Statcounter

حدود دو ماه پیش بود که وزیر صمت تا آستانه استتیضاح پیش رفت و بر اساس توافق رئیس جمهور و رئیس مجلس فرصت دوباره گرفت. فرصتی که البته به نظر درخواست کنندگان استیضاح مشروط بر عدم معرفی مجدد ایشان به عنوان وزیر صمت بود.

حالا بعد از دو ماه و در گیر و دار معرفی دو وزیر برای وزارت بازرگانی و صمت روز گذشته معاون پارلمانی رئیسی گفت با تفکیک وزارت صمت بار وزیر کمتر می‌شود پس نیازی نیست که وزیر صمت را مجدداً معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی امضا کنندگان استیضاح می گویند حتی در لحظه آخر نیز از تعداد امضاهای استیضاح کاسته نشد و صرفا بنا به در خواست رئیس مجلس و در جهت همکاری با دولت فقط یک فرصت دوماهه برای اصلاح این وزارتخانه به دولت دادیم . امروز هم یکی از نمایندگ اخطاری به رییس مجلس درخواست کرد که از این موضوع رفع ابهام شود که قالیباف هم پاسخ داد.

معاون پارلمانی رئیسی : دولت فقط برای بازرگانی وزیر معرفی می‌کند

حسینی در پاسخ به سؤالی درباره استیضاح‌های مطرح در راهروهای مجلس، گفت: تاکنون حدود ۱۰ استیضاح مطرح شده که همه آنها با گفت‌وگو و هماهنگی مجلس و دولت به مرحله اعلام وصول نرسیده است. استیضاح حق مجلس و نمایندگان مجلس است و این موضوع هیچ منافاتی با رابطه خوب مجلس و دولت نداشته است.

حسینی در توضیح بیشتر پاسخ خود گفت: "برخی نمایندگان با برخی از وزرا از ابتدا مخالف بودند یعنی این‌طور نبوده که با همه اینها موافق باشند، مثلاً ما وزیر داریم که لب‌مرزی رأی آورده است، ۱۶۰ و ۱۷۰ رأی آورده است و از اول یک عده مخالف بودند بعد که یک مقدار جلو رفتیم بعضی‌ها گفتند "ما گفتیم که فلان وزیر کارآمدی لازم را ندارد."، حالا یک دلایلی هم برای خودشان مطرح کردند و امضا هم گرفتند ولی این موارد را صحبت کردیم جلسات متعدد گذاشتیم، موضوع در کمیسیون‌ها مطرح شد وزرا توضیح دادند و نمایندگان معترض قانع شدند و طبیعی است که اگر قانع نشوند، می‌روند سراغ گزینه‌های دیگر".

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در پاسخ به این سؤال که "ادعا شده است که دولت به مجلس درباره استیضاح یا سؤال از آقای عبدالملکی چراغ سبز نشان داده چون برای برکناری ایشان برنامه داشته است، چقدر این موضوع را تأیید می‌کنید؟"، گفت: "درباره ایشان استیضاحی مطرح نشد، نمایندگان سؤال کردند و ایشان لب‌مرزی رأی آورد و حتی کارت زرد هم نگرفت. خب، خود ایشان گفتند برای اینکه انسجام بیشتری در کابینه باشد، بهتر است استعفا بدهد. طبیعی است که افراد در دولت یک‌طور فکر نکنند و سلایق‌شان در اجرا با یکدیگر برابر نباشد".

حسینی درباره طرح استیضاح آقای فاطمی‌ که در مجلس اعلام وصول نشد، نیز گفت: البته ما درباره استیضاح آقای فاطمی‌امین، صحبت‌هایی داریم چون در کمیسیون که مطرح شد اعضای کمیسیون قانع شدند و زیر نصاب رسید و سامانه اعلام کرد که بایگانی شود. بالاخره برداشت‌های مختلف از آیین‌نامه داخلی مجلس هست؛ برخی از اعضای هیئت رئیسه بر این باور بودند که بعد از کمیسیون هم اگر کسی امضا کرد، می‌تواند به امضاهای قبلی پیوست شود، برخی دیگر هم این موضوع را قبول ندارند.

حسینی درباره برداشت خود از آئین‌نامه مجلس در موضوع استیضاح، تصریح کرد: برداشتی از آئین‌نامه را که می‌گوید بعد از شکستن نصاب، امضای جدید دوباره استیضاح را به نصاب برساند قبول ندارم و برداشت ما این است که در چنین شرایطی، باید طرح استیضاح جدیدی مطرح شود و امضاهای جدید بعد از اعلام طرح به هیئت رئیسه، نمی‌تواند به اعتبار طرح قبلی بیفزاید.

وی در پاسخ به این سؤال که "برداشت دولت درباره تفکیک وزارت صمت و بازرگانی چیست؟ آیا دولت آقای فاطمی‌امین را به‌عنوان وزیر صمت پیش‌فرض می‌داند و می‌خواهد فقط برای وزارت بازرگانی، وزیر معرفی کند؟"، گفت: "دقیقاً ما چنین برداشتی داریم. برخی نمایندگان می‌گویند دولت باید ۲ وزیر معرفی کند. ولی خب، یک نگاه دیگری در دولت هست. آن روزی که مسئله استیضاح مطرح شد موافقت کردیم که وزارت بازرگانی تشکیل شود، یعنی بار سنگینی بر دوش یک نفر هست و اعلام کردیم که ما هم این را تفکیک را قبول داریم و انجام شود، ولی این‌که از جهت حقوقی برای وزارت صمت که تا حالا صنعت، معدن و تجارت بوده است نهایت اینکه تجارتش حذف می‌شود، هویتش که هست و صنعت و معدن به‌جای خودش هست، یک بخشی از وظایفش کم و کاسته شده است، یعنی به‌قول معروف بار وزیر کمتر می‌شود پس نیازی نیست که وزیر صمت را مجدداً معرفی کنیم.

سخنگو دولت: بحث تفکیک وزارت صمت مطرح نیست، بلکه بحث تشکیل وزارتخانه جدید «بازرگانی» مطرح است

سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه سرنوشت تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت به کجا رسیده است و آیا وزرای جدید بازرگانی و صمت هم انتخاب شده‌اند یا خیر؟ گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت موضوع بحث نیست و وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌جای خود باقی است و در اینجا بحث تشکیل وزارتخانه جدید بازرگانی مطرح است؛ یعنی به‌شیوه سابق که قبل از ادغام وزارت بازرگانی بوده است، برگردیم و آن هم بحث دولت نیست و توسط مجلس مطرح شده است.

بهادری جهرمی افزود: مجلس طرحی را از مجلسِ گذشته در دستور کار خود قرار داده و تصویب شده بود و با دولت مکاتبه و نظرخواهی صورت گرفت که نظر دولت چیست؛ بنابراین، یک روال در طرح‌های جاری مجلس است و دولت اظهار نظر می‌کند که نظرش نسبت به کلیات موافق یا مخالف است.

وی خاطرنشان کرد: دولت رسما نسبت به کلیات طرح موافقت کرده است؛ بنابراین، یک سؤال و یک جواب وجود داشت که داده شد و این موضوع در مجلس در حال رسیدگی است و باید همه منتظر بمانند مجلس نسبت به وزارت بازرگانی تصمیم‌گیری کند که آیا وزارتخانه جدیدی ایجاد شود یا خیر؟!

قالیباف : دولت دو وزیر برای وزارت صمت و بازرگانی به مجلس معرفی می‌کند

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که نظر رئیس جمهور همچنان بر معرفی دو وزیر برای وزارت صنعت، معدن و تجارت و بازرگانی به مجلس پابرجاست و اظهارات معاون پارلمانی نیز خلاف این نیست.

لطف‌الله سیاهکلی در تذکری شفاهی در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی گفت: در آیین‌نامه واردات خودرو علی‌رغم تلاش‌های مجلس در تصویب قانون واردات خودرو همه زحمات مجلس به هدر رفته است. هدف ما از قانون واردات خودرو، تنظیم بازار، ایجاد رقابت، انتقال تکنولوژی، پاسخگویی به نیاز بازار و اصلاح کیفیت و قیمت خودرو بود. اما در آیین‌نامه‌ای که نوشته شده است باید برویم و مجددا به پراید تعظیم کنیم چرا که هیچ اتفاق خاصی در بازار نمی‌افتد.

وی در ادامه اظهار کرد: آیین‌نامه‌ای که نوشته شده است بسیار ضعیف است و اساسا تاثیری در بازار نخواهد داشت. در این آیین‌نامه نقش مجلس شورای اسلامی و کمیسیون صنایع نادیده گرفته شده است گویا کلاه کمیسیون اصلا پشم ندارد. انتظار می‌رود در خصوص آیین‌نامه واردات خودرو تکلیف را روشن کنیم.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: معاون پارلمانی رئیس جمهور در امور مجلس صحبت‌هایی داشتند که خیلی اشکال داشت آقای حسینی برخلاف وعده‌ای که رئیس جمهور داده بود که دو ماه به دولت برای استیضاح فرصت دهید که دو وزیر برای وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت بازرگانی به مجلس معرفی شوند گفته‌اند که تنها یک وزیر به مجلس معرفی خواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد: چرا اظهارات معاون پارلمانی رئیس جمهور خلاف اظهارات شخص رئیس جمهور است؟ اینچنین نگاه کردن تمسخر به کار کارشناسی مجلس شورای اسلامی است. استیضاح وزیر صمت هنوز پابرجاست و اگر دو وزیر به مجلس معرفی نشوند قطعا دوباره دنبال خواهد شد.

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر سیاهکلی بیان کرد: در بحث آیین‌نامه واردات خودرو تکلیف مشخص است هر آیین‌نامه‌ای که در دولت به تصویب برسد در هیات تطبیق قوانین بررسی شده و اگر مغایرتی با قانون داشته باشد به دولت منعکس می‌شود و حتما اصلاح می‌گردد و اگر آیین‌نامه واردات خودرو نیز در هیات تطبیق مغایرتی در آن شود به دولت اطلاع خواهد شد. در بحث وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت بازرگانی نیز همچنان نظر رئیس جمهور همان نکته‌ای است که بنده اشاره کردم و در صحبت‌هایی که روز گذشته با معاون پارلمانی داشتم گفتند که صحبت من با رسانه‌ها چیز دیگری بوده و در تیتر اینگونه مطرح شده که دولت یک وزیر به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌کند. قرار شد امروز در رسانه‌ها این موضوع را اصلاح کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین انتخابات فوتبال پیاده روی اربعین هفته دولت مهدی تاج مقتدی صدر مجلس یازدهم دولت سیزدهم وزیر صمت وزیر بازرگانی مذاکرات وین انتخابات فوتبال پیاده روی اربعین هفته دولت مهدی تاج مقتدی صدر آیین نامه واردات خودرو معاون پارلمانی رئیس دو وزیر برای وزارت مجلس شورای اسلامی وزارت بازرگانی مجلس معرفی معدن و تجارت تفکیک وزارت رئیس جمهور وزارت صنعت رئیس مجلس وزارت صمت خواهد شد وزیر صمت مطرح شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۶۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال

ایسنا/مازندران معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه بانک‌ها تسهیلات را به سمت تولید سوق دهند تا در بخش تولید رونق ایجاد شود، گفت: برای ارتقای تولید و مشارکت مردم نیازمند تعامل و هم‌افزایی دولت و مجلس هستیم.

 حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی ۸ اردیبهشت در دومین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران که با حضور ملکی مدیرکل استان‌های وزارت تعاون، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا مطالبات رهبر معظم انقلاب در حوزه تولید پیگیری و مشکلات تولید رفع شود.

وی با اعلام اینکه جلسات شورای هماهنگی باید خروجی داشته باشد و برای مردم ملموس باشد، تصریح کرد: زمینه‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال ویژه پیگیری شود.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اقدامات مهمی در استان مازندران انجام شده و باید بیشتر تقویت شود، ادامه داد: باید به سمت تفاهم‌نامه‌های بین‌بخشی برویم.

این مسئول با تاکید بر اهداف دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: دولت، دولتِ کار و کرامت است و همه دست به دست هم داده‌اند تا امروز شاهد کاهش نرخ بیکاری باشیم.

رحمانی با اشاره به اینکه باید چرخه تولید را در استان‌ها تکمیل کنیم، افزود: سالانه هزار میلیارد تومان به خانه‌دار شدن مددجویان بهزیستی از محل شرکت‌های زیرمجموعه تامین اجتماعی اختصاص می‌یابد.

وی از مشارکت ۶۰ میلیون نفر(۲۰ میلیون خانوار) در طرح کالابرگ و فجرانه خبر داد و گفت: باید شرایط را بهبود ببخشیم و کمک کنیم وضعیت مردم بهتر از این شود چراکه شایسته بهترین خدمت‌ها هستند.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه دشمن در جنگ اقتصادی بیکار ننشسته است، خاطرنشان کرد: با هدایت رهبری از گردنه‌های سخت عبور کردیم و جهاد تبیین در این بخش در اولویت قرار گیرد.

این مسئول ادامه داد: توجه به تعاون امری ضروری است و تلاش می‌کنیم مشارکت مردم را در تحقق شعار سال تقویت کنیم.

رحمانی با اعلام اینکه بانک‌ها تسهیلات را به سمت تولید سوق دهند تا در بخش تولید رونق ایجاد شود، گفت: برای ارتقای تولید و مشارکت نیازمند تعامل و هم‌افزایی دولت و مجلس هستیم.

لزوم انسجام و هم‌افزایی برای خدمت به مردم

مدیرکل استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه با قدردانی از تلاش مدیران در خدمت‌رسانی به مردم، گفت: از ظرفیت بسیج در وزارت کار و خدمت به مردم استفاده شود.

ملکی تصریح کرد: کارشناسان معین مشخص شده و به صورت میدانی در استان‌ها حضور و مسائل را رصد و احصاء می‌کنند.

وی افزود: انسجام، هماهنگی و هم‌افزایی در انجام کارها به ما کمک می‌کند و در تحقق برنامه‎‌ها اثرگذار است.

توجه ویژه به تولید اولویت مهم دولت سیزدهم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این جلسه با تبریک هفته کار و کارگر اظهار کرد: برنامه‌های متعددی در هفته کار و کارگر با محوریت  کارگران و توجه به تولید و اشتغال در حال برگزاری است.

علی باقری با اعلام اینکه کارگران نخبه، برتر و فرهنگ کار کردن را ترویج دهیم، تصریح کرد: توجه ویژه به تولید اولویت مهم دولت سیزدهم است و در راستای تحقق شعار سال تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بسیج کارگری در کنار هم هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه جلسات شورای هماهنگی به صورت میدانی و شهرستانی برگزار می‌شود، افزود: در این جلسات مشکلات مردم به صورت ویژه رسیدگی می‌شود.

در این جلسه مدیران عضو شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گزارشی از اقدامات ارائه و بر استفاده از ظرفیت‌ها و همکاری بین‌بخشی در راستای رفع مشکلات جامعه هدف تاکید کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آقای حسن فتحی! تکلیف ما با آخرین ساخته شما دقیقا چیست؟
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • تعیین تکلیف چای سنواتی باید مدبرانه‌ باشد
  • آقای حسن فتحی! تکلیف ما با آخرین ساخته شما دقیقاً چیست؟
  • کوتاهی در معرفی استان کرمان قابل قبول نیست
  • ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود
  • تعطیلی پنجشنبه‌ یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود
  • (ویدئو) تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود
  • وزارت راه تکلیف جاده‌های ترانزیتی اردبیل را مشخص کند
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان