Web Analytics Made Easy - Statcounter


خبرگزاری آریا- سخنگوی کاخ سفید در حالیکه کشورش ناقض برجام بوده، بدون اشاره به خروج یکجانبه واشنگتن زیاده خواهی هایش مدعی شد اگر ایران آماده انجام تعهدات خود باشد، ما نیز آماده ایم.
به گزارش خبرگزاری آریا،کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید عصر دوشنبه به وقت محلی در نشستی خبری با ادعای اینکه واشنگتن از ابتدای مذاکرات وین، رویکرد اصولی داشته است، ادعا کرد اگر ایران آماده انجام تعهدات خود ذیل توافق هسته ای 2015 باشد ما نیز این کار را انجام خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید عصر دوشنبه به وقت محلی در نشستی خبری با ادعای اینکه واشنگتن از ابتدای مذاکرات وین، رویکرد اصولی داشته است، ادعا کرد اگر ایران آماده انجام تعهدات خود ذیل توافق هسته ای 2015 باشد ما نیز این کار را انجام خواهیم داد.
سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه آمریکا پاسخ خود را به نظرات درخواست های ایران درباره پیشنهادات اتحادیه اروپا ارائه کرده است، تاکید کرد بصورت علنی مذاکره نمی کنیم و با اتحادیه اروپا در ارتباط هستیم.
پیش از این نیز جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز گفت: آمریکا به احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) با ایران نزدیک‌تر شده است.
وی بدون اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد، اگر ایران به توافق (هسته‌ای) بازگردد، دروازه‌ها برای صادرات بیشتر نفت این کشور باز می‌شود. اگر همه چیز درست شود، این گشایش‌ها به مرور انجام خواهد شد.


آژانس: ایران غنی‌سازی اورانیوم در نطنز آغاز کرده است
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تازه‌ترین گزارش خود درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران خبر داد که ایران غنی سازی اورانیوم در یکی از سه آبشار سانتریفیوژهای پیشرفته IR-6‌را که اخیر در سایت هسته‌ای نطنز نصب کرده بود، آغاز کرده است.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی 12 مرداد ماه گذشته در گزارشی به اعضای خود اعلام کرده بود که ایران فرایند نصب سه آبشار از سانتریفیوژهای IR-6 در کارخانه غنی‌سازی سوخت نطنز را به اتمام رسانده است.

واشنگتن:‌ به خاطر عقب نشینی ایران، به توافق نزدیک‌تر شده‌ایم
کربی یکشنبه در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت هنوز اختلافاتی وجود دارد و اتحادیه‌ اروپا و ایران مشغول بررسی پاسخ آمریکا هستند.
جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا می‌گوید به خاطر آمادگی تهران برای چشم‌پوشی از بعضی از خواسته‌هایش، ایران و آمریکا نسبت به دو هفته قبل به توافق هسته‌ای نزدیک‌تر شده‌اند.
ایالات متحده هفته گذشته پس از دریافت و مطالعه پاسخ ایران به طرح پیشنهادی اتحادیه اروپا برای احیای برجام، پاسخ خود را در اختیار این اتحادیه قرار دارد.
به گفته بورل، آمریکا به تلاش برای دستیابی به توافق ادامه خواهد داد و در پی نتیجه‌گیری از مذاکرات است.
لینک کوتاه

گفت‌وگوی لاپید و نتانیاهو درباره توافق هسته‌ای
«یائیر لاپید»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز با «بنیامین نتانیاهو»، رهبر مخالفان کابینه این رژیم دیدار و وی را در جریان مذاکرات رفع تحریم‌های وین قرار داد.
حساب کاربری دفتر نخست‌وزیری اسرائیل در توییتر عکسی را از این دیدار منتشر کرده و به نقل از لاپید نوشته است: «من رهبر مخالفان کابینه نتانیاهو را در جریان توافق هسته‌ای ایران و فعالیت‌های اسرائیل برای اثرگذارای بر این موضوع قرار دادم. در مسائل امنیت ملی هیچ مخالفتی وجود ندارد. اسرائیل قوی است و ما برای محافظت از منافع امنیتی‌مان در برابر کسانی که می‌خواهند به ما صدمه بزنند با هم همکاری می‌کنیم.»
برخی خبرنگاران مستقر در فلسطین اشغالی نوشته‌اند نتانیاهو خواستار آن بوده که عکسی از این جلسه منتشر نشود، در حالی که لاپید بر انتشار عکس اصرار داشته است.
حساب کاربری دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی در توییتر عکسی را از این دیدار منتشر کرده و به نقل از لاپید نوشته است: «من رهبر مخالفان کابینه نتانیاهو را در جریان توافق هسته‌ای ایران و فعالیت‌های اسرائیل برای اثرگذارای بر این موضوع قرار دادم. در مسائل امنیت ملی هیچ مخالفتی وجود ندارد. اسرائیل قوی است و ما برای محافظت از منافع امنیتی‌مان در برابر کسانی که می‌خواهند به ما صدمه بزنند با هم همکاری می‌کنیم.»

سفیر روسیه در ایران: نباید برای ارائه پاسخ ایران به پیشنهادات آمریکا عجله کرد
سفیر مسکو در تهران با تاکید بر اهمیت احیای توافق هسته‌ای گفت که نباید برای ارائه پاسخ ایران به پیشنهادات آمریکا درباره متن پیش‌نویس توافق در مذاکرات وین عجله کرد.
به گزارش خبرگزاری تاس، لوان جاگاریان، سفیر مسکو در ایران در گفت‌وگو با شبکه روسی روسیه‌24 گفت که کارشناسان در تهران در حال بررسی پیشنهادات آمریکا درباره احیای توافق هسته‌ای ایران هستند اما نباید انتظار داشت که پاسخ‌شان به زودی ارائه شود.
جاگاریان در این گفت‌وگو مطرح کرد: پیش‌نویسی که با میانجیگری سرویس اقدام خارجی اروپا از آمریکایی‌ها دریافت شده، توسط کارشناسان ایرانی تماما در حال بررسی شدن است. نباید عجله کرد و هیاهو به پا کرد. لازم است که به دوستان ایرانی زمان بدهیم تا با آرامش کار کنند.
طبق گفته این دیپلمات روسی، انتظارات کلی از توافق هسته‌ای کاملا خوش‌بینانه است.
جاگاریان به روسیه‌24 گفت: تمام افراد واقع‌بین می‌خواهند برجام[توافق هسته‌ای] احیا شود چون تردیدی نیست که احیای آن موجب بهبود وضعیت بین‌المللی خواهد شد.
جاگاریان همچنین در این گفت‌وگو از آماده‌سازی توافقنامه همکاری جامع بلند مدت میان ایران و روسیه خبر داد.
به گفته او، وزارت امور خارجه دو کشور، پیش‌نویس این سند را تبادل کرده‌اند.
 
هشدار مشاور تیم مذاکره کننده ایران به غرب
مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات وین در پیامی، سیاست‌های تحریمی غرب علیه ایران را بر موضوع تامین انرژی در داخل کشور بی‌اثر تلقی کرد.
 محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در صفحه توییترش نوشت: آن دسته از کشورهای غربی که ایران را برای رنج کشیدن حداکثری آن تحریم کردند، باید بدانند که ایرانی‌ها وفور بسیار بسیار ارزان بنزین، برق، گاز طبیعی و دیگر سوخت‌های فسیلی بهره‌مند هستند.
اظهارات مرندی به کارزار «فشار حداکثری» دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا علیه ایران اشاره دارد. دولت ترامپ با اتخاذ این سیاست در قبال ایران، پس از خروج از توافق هسته‌ای در سال 2018، ضمن بازگردانی تحریم‌های پیشین، تحریم‌های متعدد دیگری علیه ایران اعمال کرد.
اشاره مرندی به این موضوع در بحبوحه نگرانی اروپا درباره تامین انرژی با وجود بحران پیش‌آمده پس از جنگ‌ روسیه در اوکراین و اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه مسکو مطرح شده است.

واکنش آمریکا به غنی‌سازی ایران
معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری به سوالاتی درباره آخرین تحولات مذاکرات برجامی و گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره غنی‌سازی در ایران پاسخ داد.
 وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا نوشت، ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک‌ کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی درباره این که روند مذاکرات احیای توافق هسته‌ای پس از اتمام بررسی پاسخ آمریکا به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا برای احیای توافق چگونه پیش خواهد رفت و این مذاکرات چه زمانی خواهد بود، گفت: صحبت کردن درباره بازه زمانی را به ایران و اتحادیه اروپا محول می‌کنم. همان طور که می‌دانید، ما روز چهارشنبه به اتحادیه اروپا پاسخ دادیم و الان ایران باید به متن ما پاسخ بدهد.
پاتال در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که با توجه به گزارش‌هایی که حاکی از آغاز غنی‌سازی در ایران با یکی از سه زنجیره سانتریفیوژهای پیشرفته IR-6 ‌هستند، آیا آمریکا نگران توسعه برنامه هسته‌ای ایران در خلال مذاکرات احیای برجام است یا نه، گفت: ما یقینا قصد نداریم به طور علنی مذاکره کنیم اما تکرار می‌کنم که بازگشت دوجانبه به اجرای کامل[توافق] در راستای منافع ملی آمریکاست. بهترین گزینه در دسترس برای محدودسازی برنامه هسته‌ای ایران است و بستری برای پرداختن به رفتار ثبات‌زدای ایران فراهم می‌کند.
معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ادامه داد: ما در جست‌وجوی راهی برای دیپلماسی هدفمند جهت دست‌یافتن به بازگشتی دوجانبه به اجرای توافقی که فکر می‌کنیم به طیف کاملی از نگرانی‌های ما را درباره ایران خواهد پرداخت، صادق و ثابت‌قدم بوده‌ایم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ایران آمریکا برجام وین اگر ایران آماده انجام تعهدات خود مشاور تیم مذاکره کننده ایران وزارت امور خارجه آمریکا سخنگوی کاخ سفید اتحادیه اروپا هسته ای ایران توافق هسته ای احیای توافق مذاکرات وین بین المللی امنیت ملی غنی سازی ما نیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۶۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می شوند

وزارت خارجه هند اعلام کرد یک تن از ۱۷ خدمه کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی که توسط ایران توقیف شده است، تا این لحظه آزاد شده و باقی خدمه این کشتی نیز سالم هستند.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه هند اعلام کرد که تمامی خدمه این کشتی با انجام تعهدات توافق شده آزاد خواهند گشت.

ایرج الهی، سفیر ایران در هند از سوی دیگر تاکید داشته که خدمه هندی کشتی توقیف شده بازداشت نبوده و می‌توانند به هند بازگردند.

وزارت خارجه هند همچنین تاکید داشت از طریق نمایندگی این کشور در تهران با خدمه هندی کشتی توقیف شده در ارتباط بوده و درحال تضمین سلامتی آن‌ها هستند.

نیروی دریایی سپاه پاسداران در تاریخ ۲۵ فروردین ماه، یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را در منطقه خلیج فارس توقیف کرد.

این کشتی باری که  «ام‌اس‌سی‌آریز» (MSC Aries) نام دارد با پرچم پرتغال فعالیت می‌کرد و مرتبط با شرکت «زودیاک مریتایم» مستقر در لندن بوده که مالک آن یک میلیاردر اسراییلی به نام «ایال اُفر» است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خلاقیت جالب خدمه کشتی برای عبور از مقر دزدان دریایی (فیلم) نجات 16 خدمه کشتی باری در آب‌های چین

دیگر خبرها

  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می شوند
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات توافق شده آزاد می‌شوند
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • پاسخ تکراری انریکه: تا امباپه حرف نزند چیزی نمی‌گویم!