Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، شفافیت، نظارت و مدیریت هزینه ها را اصلی ترین دغدغه های معاونت مالی و اقتصاد شهری عنوان کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی مالی و اقتصاد شهری، ابوالفضل فلاح در نشست کارگروه انضباط مالی (ستاد ارتقاءسلامت اداری و مبارزه با فساد) افزود: یکی از مطالبه‌های جدی شهروندان و دغدغه‌های اعضای شورای شهر تهران در این دوره مبارزه با فساد است و در این راستا، موضوع شفافیت در دستور کار معاونت مالی و اقتصاد شهری قرار گرفته و با جدیت دنبال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به ایجاد  خزانه واحد در بخش خزانه داری و نظام های مالی شهرداری گفت: نظام مالی شهرداری نیازمند یک خزانه واحد بود تا علاوه بر آنکه تمامی منابع مالی وصولی و درآمدهای شهرداری در یک حساب تجمیع شود؛ ایجاد خزانه واحد سبب تمرکز رسوب پول در همان حساب و مدیریت نقدینگی می شود.
فلاح اظهار داشت: خوشبختانه از اسفند ماه سال گذشته،تمامی پرداختی های سازمان ها و شرکت های شهرداری تهران از محل این حساب واحد انجام شده است.
معاون شهردار تهران همچنین از ایجاد سامانه مدیریت بدهی ها و مطالبات شهرداری سخن گفت و افزود: از آنجایی که بایستی بدهی را به یک فرصت تبدیل و به عنوان یک ابزار مالی از آن بهره ببریم، لذا این سامانه را برای رصد میزان دیون و مطالبات شهرداری طراحی کرده تا با راه اندازی آن و اطلاع  لحظه ای از میزان بدهی ها، بتوانیم پرداخت بدهی ها را انجام دهیم.
فلاح با اشاره به راه اندازی سامانه تعیین کارشناس رسمی قیمت گذاری املاک تصریح کرد: با راه اندازی این سامانه یکی از مهم ترین دغدغه های دستگاه های نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر توزیع متوازن مرتفع خواهد شد؛ همچنین از بروز نابسامانی هایی که پیش از این باعث ظهور فساد به صورت ناخودآگاه می شد، کاسته می شود.
وی گفت: افق ما در این زمینه بسیار روشن است و امیدواریم سامانه تعیین کارشناس رسمی به عنوان یک ابزار جدی در حوزه مبارزه با فساد در سایر معاونت ها و سازمان های شهرداری تهران اجرایی شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مطالبات شهرداری مالی و اقتصاد شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۷۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال مشهدی‌ها از واگذاری موتور سیلکت‌های برقی

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون شهری شهرداری مشهد گفت: در این کلان‌شهر طرحی با هدف توسعه استفاده شهروندان مشهدی از موتور سیکلتی برقی کلید خورده است.

جعفر شمس با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا در دومین روز از نمایشگاه حمل‌ونقل دانش بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سوخت ناوگان حمل‌ونقل درون شهری یکی از مهم‌ترین موضوعات حمل‌ونقل درون شهری است.

وی افزود: در تمام کشور مشکلاتی برای سوخت خودروها وجود دارد که این مشکل هیچ ارتباطی به شهرداری ندارد و متولی توزیع سوخت وزارت نفت وشرکت پخش فرآورده‌های نفتی است.

مدیر عامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون شهری شهرداری مشهد در ادامه گفت: وظیفه شهرداری ایجاد سامانه‌های محلی برای ثبت اطلاعات پیمایش خودروها و ارسال اطلاعات درست برای شرکت پخش فرآورده‌های نفتی است.

شمس با بیان اینکه کارکرد این سامانه به این صورت است که سوخت بر اساس عملکرد ناوگان واریز شود، اظهار داشت: تمام کلان‌شهرها سامانه محلی خودشان را به مراتب با دقت بیشتری دارا هستند و قابلیت پاسخگویی بیشتری برای راننده‌های آن شهر راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: موضوعی که در این ارتباط باید پیگیری شود، بارنامه‌های درون شهری است که اگر بر اساس قانون‌های سامانه ارسال و صحت اطلاعات تصحیح شود، مشکل رانندگان برطرف خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون شهری شهرداری مشهد گفت: در این کلان‌شهر طرحی با هدف توسعه استفاده شهروندان مشهدی از موتور سیکلتی برقی کلید خورده است، قبلاً موتور به صورت قسطی بدون پیش پرداخت با نرخ چهار درصد به شهروندان ارائه می‌شد اما در طرح پیکار برای موتورهای کار کرده درصد نرخ سود از چهار درصد به صفر درصد و مدت اقساط از ۲۴ ماه به ۳۶ ماه رسیده است که این طرح با استقبال خوبی همراه شد و تقریباً کل ظرفیت پیش‌بینی شده در کمتر از هفت روز پر شد و انشاالله واگذاری موتورها از هفته آینده شروع خواهد شد.

کد خبر 749952

دیگر خبرها

  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری، اساسی ترین مسئله شوراها
  • کارگران مهم‌ترین رکن مدیریت شهری هستند
  • مطالبات اراضی شهری شهرداری پرداخت شود
  • بدهی ۶۰ همتی به شرکت گاز مربوط به صنایع عمده کشور است، نه فقط پتروشیمی ها
  • کمتر از ۳ درصد لوایح شهرداری قزوین عودت داده شد
  • اولویت مجلس خدمتگزاری به بخش مالی اقتصاد باشد
  • استقبال مشهدی‌ها از واگذاری موتور سیلکت‌های برقی
  • شهرداری اصفهان باید فصل وصل سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد
  • انتصابات جدید در مناطق یک و چهار همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه
  • بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است