Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@16:51:35 GMT

بخش دیالیز و تالاسمی قلعه‌گنج راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۸۷۸۴۴

بخش دیالیز و تالاسمی قلعه‌گنج راه‌اندازی شد

بیماران تالاسمی در شهرستان قلعه‌گنج هر ۲ هفته باید برای دریافت کیسه خون به شهرستان‌های دیگر استان مثل کهنوج، جیرفت یا کرمان می رفتند و دستکم مسافت ۸۰ کیلومتری را طی می کردند که خردادماه امسال خبرگزاری جمهوری اسلامی این مشکل را رسانه ای کرد و از طریق لینک زیر قابل ملاحظه است:

۸۰ کیلومتر تا کیسه خون

مسئولان علوم پزشکی جیرفت گفته بودند که طی مدت زمان سه ماهه این مرکز در قلعه گنج راه اندازی خواهد شد و این وعده در موعد مقرر تحقق یافت تا رنج سفر بیماران تالاسمی و بی بضاعت شهرستان قلعه گنج به شهرستان های مجاور برای درمان و نیز هزینه های آنان نیز کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراسم افتتاح این مرکز مجهز در محل بیمارستان شهدای قلعه گنج امروز با حضور معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری کرمان، نماینده پنج شهرستان جنوبی کرمان در مجلس، رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، فرماندار و دیگر مسئولان محلی برگزار شد.

دکتر علی اصغر خیرخواه رییس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در مراسم بهره‌برداری این مرکز خدمات دهی به بیماران تالاسمی و دیالیز در شهرستان قلعه گنج اعتبار مربوط به راه اندازی این مرکز را ۵۵ میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: این اعتبار با مشارکت تامین شده است؛ ساختمان این مرکز خیرساز است و تجهیزات نیز با ۳۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات دانشگاه تامین شد.

وی ادامه داد: در برنامه های آتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت درصدد هستیم پروژه های نیمه تمام در حوزه این دانشگاه را تکمیل کنیم که بزودی این کار انجام خواهد شد.

منصور شکراللهی نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه مراسم راه اندازی مرکز تالاسمی قلعه گنج گفت: امیدواریم جنوب استان کرمان به جایگاه مناسب در خدمات سلامت دست یابد.

وی افزود: پیگیری های مستمر در وزارتخانه بهداشت برای حل مشکلات حوزه سلامت منطقه خواهیم داشت که در همین راستا هفته آینده جلسه ای در وزارتخانه برگزار می شود.

علی بیگ زاده معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کرمان نیز در این مراسم ضمن تشکر از خیران و نیز تلاش های مجموعه علوم پزشکی گفت: وجود اراده قوی و همت بلند برای راه اندازی این مرکز دیالیز قابل مشاهده است و جای تشکر دارد.

وی همچنین در بازدید از این مرکز با چند نفر از بیماران مرکز دیالیز که از مرکز شهر و منطقه رَمِشک شهرستان قلعه گنج برای دریافت خدمات در آنجا حضور داشتند بازدید کرد.

بیماران تالاسمی قلعه گنج در ۴۲۰ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قبل از این برای دریافت خدمات تالاسمی به شهرستان های کهنوج و جیرفت مراجعه می کردند.

برچسب‌ها قلعه گنج کرمان سلامت روان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قلعه گنج کرمان سلامت روان قلعه گنج کرمان سلامت روان علوم پزشکی جیرفت شهرستان قلعه گنج بیماران تالاسمی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۷۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش

  نبی بامریان رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) خاش گفت: 65 بیمار دیالیزی ثبت شده در شهرستان خاش و تفتان خدمات رایگان را در بخش دیالیز این بیمارستان دریافت می‌کنند.
 
وی افزود: برای هر بیمار به‌طور متوسط ۱۳ تا ۱۴ جلسه دیالیز انجام می‌شود که گاهی تا چند ساعت طول می کشد و همین موضوع ضرورت توسعه بخش دیالیز بیمارستان را گوشزد می‌کرد.
 
وی ادامه داد: بخش دیالیز این بیمارستان دارای 8 دستگاه دیالیز است و بر همین اساس عملیات توسعه بخش دیالیز جهت 20 تخت در حال انجام است.
  بامریان ادامه داد: بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش به صورت شبانه روزی (حتی در روزهای جمعه و تعطیل) به بیماران ارائه خدمات می دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مرکز البرزپژوهی در کرج راه اندازی می شود
  • عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت موقتاً متوقف شد
  • توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت با دستو‌ر دادستانی
  • ورود دادستانی و توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • دومين پل هوایی (ايربريج) در فرودگاه کرمان راه اندازی می شود
  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • ساخت و ساز در یک شهرک جیرفت با شکایت میراث متوقف شد
  • راه اندازی نخستین مرکز موتور آمبولانس شهرستانی در مهاباد
  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش