Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@20:06:57 GMT

اختتامیه مسابقات سراسری قرآن ارتش برگزار شد

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۸۸۲۷۷

اختتامیه مسابقات سراسری قرآن ارتش برگزار شد

ایسنا/خراسان رضوی بیست و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بانوان شاغل و خانواده‌های کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران با تجلیل از برگزیدگان به کار خود پایان داد.

علیرضا صباحی فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در اختتامیه بیست و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بانوان شاغل و خانواده‌های کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران که امروز، ۸ شهریورماه در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: خدا را شاکریم که ارتش جمهوری اسلامی ایران جزو نخستین نهادهایی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی پرچم قرآن را به اهتزاز در آورده و در این ۴۰ سال پس از انقلاب اسلامی لحظه‌ای از قرآن جدا نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در هیچ کجای دنیا چنین ارتشی را پیدا نمی‌کنید که تمام حرکات و سکناتش برگرفته از تعالیم قرآنی باشد و این جزو افتخارات ماست. دیگر افتخار ما در نیروهای مسلح این است که فرمانده ما ولی فقیه است؛ هیچ ارتشی با این شرایط در دنیا نخواهید یافت و افتخار ما این است که به عنوان سرباز ولایت انجام وظیفه می‌کنیم.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم قرآن اصیل را سرلوحه همه کارها در زندگی خود قرار دهیم تا از سعادت دنیا و آخرت با تمسک به قرآن بهره‌مند شویم.

مهدی میدانی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در ادامه بیان کرد: در بیست و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بانوان شاغل و خانواده‌های کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی زمینی حائز رتبه نخست و نیروی هوایی و نیروی دریایی به ترتیب رتبه دوم و سوم و پدافند هوایی و ستاد ارتش نیز مقام چهارم و پنجم را کسب کردند.

مسابقات قرآن بازنده ندارد

حجت‌الاسلام محمد حسنی، رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در ادامه این مراسم، با اشاره به اینکه مسابقات قرآن تنها مسابقاتی است که بازنده ندارد، اظهار کرد: هرچند تقدیر از برگزیدگان انجام می‌شود، اما این ظاهر است و در واقع همه کسانی که در مسیر مسابقات قرآن قرار می‌گیرند، جزو برندگان هستند.

وی با اشاره به آیه ۳۰ سوره فرقان که خداوند می‌فرماید «وَ قَالَ الرَّسُولُ یَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هَٰذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا» افزود: این سؤال مطرح است که مهجور یعنی چه؟ مهجور یعنی چیزی را از صحنه و متن خارج کردن و به حاشیه بردن که می‌گویند آن چیز متروک شده، لذا وقتی سخن از مهجوریت قرآن به میان می‌آید یعنی قرآن به حاشیه برده شده است.

حسنی تصریح کرد: نقطه مقابل مهجوریت، مرجعیت است و مرجعیت قرآن یعنی اینکه ما در زندگی خود قرآن را به متن بیاوریم و ملاک، معیار، میزان و سنجش فعل و ترک فعل ما قرآن باشد.

رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: باید آنچه باعث به حاشیه رفتن قرآن می‌شود را بشناسیم تا آن را از مهجوریت خارج و آن را به مرجعیت تبدیل کنیم. آنچه باعث به حاشیه رفتن قرآن می‌شود امور و افعالی است که باید انجام شود و ترک شده و یا افعالی است که نباید انجام شود و انجام می‌شود. این باید و نبایدها در انجام افعال باعث مهجوریت قرآن می‌شود.

وی اضافه کرد: توجه نکردن به یادگیری قرآن، نبود آموزش قرآن به دیگران، ترک تلاوت قرآن، عدم تدبر در قرآن، ترک اوامر و نواهی قرآن، ترک اعتماد به درستی وعده‌های قرآن، ترک دفاع از قرآن در زمان توهین به این کتاب مقدس، ترک ترویج فرهنگ قرآن، ترک آداب عمل به قرآن و ترک تلاش برای حفظ قرآن از جمله مواردی است که باعث مهجوریت و به حاشیه رفتن قرآن است.

حسنی خدشه‌دار کردن رابطه میان عترت و قرآن را یکی از مهم‌ترین عوامل مهجوریت قرآن برشمرد و گفت: شبهه‌افکنی در علوم قرآنی باعث متروک شدن و به حاشیه رفتن قرآن می‌شود. لذا فعالان قرآنی باید در این خصوص تلاش کنند و با شبهه‌افکنی‌ها مقابله کنند.

رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: شبهه‌افکنی در جامعیت قرآن دیگر عامل مهجوریت است. قرآن جامع همه موارد مورد نیاز تحول یک انسان است و شبهه‌افکنی در مرجعیت علمی قرآن و قائل شدن به جدایی دین از سیاست دیگر عامل به حاشیه رفتن قرآن شده است.

برخی سلبریتی‌ها اصرار دارند که در قرآن حکمی برای حجاب صادر نشده

وی خاطرنشان کرد: این توطئه در جدایی دین از سیاست باعث شاخه شاخه شدن امت اسلام شد تا مسلمانان جهان را به جان هم بیاندازند. لذا بر این امر قائل بودند که مسلمانان نیاز به حکومت اسلامی ندارند تا به این وسیله بتوانند سرمایه‌های مسلمانان را غارت کنند.

حسنی شبهه‌افکنی در معجزه بودن قرآن و شبهه‌افکنی در وجود تعارض در قرآن برای اینکه اعتبار این کتاب مقدس را در بین امت اسلامی از بین ببرند، از دیگر عوامل در مهجوریت قرآن بیان کرد و ادامه داد: این در حالی است که برای کسانی که عمیق به مفاهیم قرآن بپردازند هیچ تعارضی باقی نمی‌ماند.

رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: شبهه‌افکنی در اینکه برخی از احکام از جمله وجوب حجاب در قرآن وجود ندارد، با توجه به اینکه آیه ۳۰ سوره «نور» به صراحت بر وجوب حجاب اشاره کرده است، رد می‌شود اما برخی از سلبریتی‌ها نیز بر این امر اصرار دارند که احکامی در باب حجاب در قرآن نیامده است.

وی با اشاره به تلاش ارتش جمهوری اسلامی ایران که در امر مهجوریت‌زدایی قرآن پیشتاز است، گفت: تفسیر به رأی قرآن که برخی نظر خود را درباره آیات می‌نویسند نیز از اموری است که باعث مهجوریت قرآن می‌شود. لذا تا فعل‌هایی که باید ترک شود همچنان انجام شود و فعل‌هایی که باید انجام شود، همچنان انجام نشود این مهجوریت در قرآن تداوم دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری مسابقات قرآنی ارتش جمهوري اسلامي ايران رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران مسابقات سراسری قرآن شبهه افکنی مهجوریت قرآن قرآن می شود انجام شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۸۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، این مسابقات به یاد شهید سرافراز محمد معماریان و با شعار قرآن ناطق، تحقق وعده صادق برنامه‌ریزی شده و در دو روز به میزبانی موقوفه قرآنی سعدالحکما و اردوگاه تفریحی ملاصدرا در شهرستان کهک اجرا خواهد شد.

در مرحله آموزشگاهی این مسابقات که در آبان پارسال برگزار شد، بیش از ۱۶۰ هزار دانش آموز سطح مدارس استان در دو بخش دختران و پسران شرکت کردند و در مرحله نواحی آموزش و پرورش هم ۱۲ هزار دانش آموز با یکدیگر به رقابت پرداخته‌اند و از این تعداد یک هزار نفر به مرحله استانی که مسابقات آن از امروز آغاز شد، راه یافتند.

برترین های این مرحله در دو بخش دختران و پسران به مرحله کشوری مسابقات که در مرداد سال جاری برگزار می شود، راه می یابند.

دیگر خبرها

  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتشی در گچساران برگزار شد
  • هر تهدیدی علیه ایران را در نطفه خفه خواهیم کرد
  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • فرمانده ارتش: پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهیم داد
  • فرمانده کل ارتش میهمان کهگیلویه و بویراحمدی‌ها