Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@00:09:09 GMT

کاربرد انواع ماسک جوشکاری ادون اتوماتیک بوش

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۸۸۴۴۷

کاربرد انواع ماسک جوشکاری ادون اتوماتیک بوش

در بعضی از مشاغل رعایت ایمنی جزو مسائل حیاتی بوده و باعث می شود سلامتی افراد حفظ شود مثلا اگر فردی که بر سر ساختمان کار می کند کلاه ایمنی و کفش ایمنی نداشته باشد و به طور اتفاقی مصالح روی سر او بریزد باعث آسیب آن و در برخی موارد موجب مرگ فرد می شود.

ماسک جوشکاری هم نیز به همین شیوه از سلامتی افراد جوشکار مراقبت می کند و اگر کسی که کار جوشکاری را انجام می دهد از این ماسک استفاد نکند ممکن از با پرتاب شدن تکه آهنهای کوچک در صورتش آسیب ببیند و یا موجب آسیب چشم افراد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکثر افراد این سوال را می پرسند که دستکش جوشکاری و ماسک جوشکاری را بهتر است با چه برندی خریداری نماییم و به دنبال خصوصیات برندهای مختلف مانند ادون هستند.

هر مدل ماسک خصوصیات و ویژگیهای متفاوتی دارد به طور مثال ماسک جوشکاری ادون دارای درجه بندی تیرگی محافظ می باشد یعنی فرد می تواند تیرگی قاب جلوی کلاه را به دلخواه تنظیم نماید و از آن استفاده کند که این درجه بندی بسته به ساعت کاری و میزان نور تنظیم می شود، برای مثال زمانی که ظهر بوده و شدت تابش نور خورشید زیاد است فرد جوشکار می تواند با افزایش تیرگی قاب خود نور را کمتر دریافت کرده و راحت تر کار خود را انجام دهد همچنین در زمان جوشکاری اجسام بزرگ نور آنها بیشتر بوده و می تواند بیش تر به چشم آسیب بزند پس بهتر است به اندازه آهنی که می خواهد روی آن کار انجام شود و نور خورشید توجه کرده سپس آن را در درجه مناسب تیرگی قرار داده و کار را انجام دهد.

ماسک جوشکاری اتوماتیک ایتالیایی

از مهمترین عناصر در تجهیزات جوشکاری، ماسک جوشکاری اتوماتیک می باشد که از اعضای بدن در هنگام جوشکاری محافظت می کند.

یکی از انواع ماسکها که بسیار پر طرفدار می باشد ماسک جوشکاری اتوماتیک ایتالیایی است.

در هنگام جوشکاری گرما و گاز های سمی زیادی تولید می شود که از طریق دهان، بینی یا چشم وارد بدن می شوند و برای انسان بسیار مضر می باشند لذا با استفاده از ماسکهای جوشکاری می توان مانع از ورود این سموم به بدن شد، ماسک جوشکاری اتوماتیک ایتالیایی توسط مخترعی سوئدی اختراع شد و ماسکهای اولیه به صورت حائل الکترونیکی LCD بودند که با شناسایی نور خورشید به صورت اتوماتیک به رنگ تیره در می آمدند.

مهمترین مزیت استفاده از ماسکهای جوشکاری اتوماتیک و دستکش نسوز این است که جوشکار در هنگام جوشکاری نیازی نیست که آن را تنظیم کند بلکه به طور اتوماتیک بر روی صورت تنظیم می شود.

ماسک جوشکاری بوش

به دلیل استفاده ی فراوان از ماسک جوشکاری تولید کنندگان زیادی در حال ساخت انواع آن مانند ماسک جوشکاری بوش هستند که طلق یا شیشه موجود در آن که در برابر اشعه های IR و UV از برخورد جرقه هایی که در حین جوشکاری تولید می شوند به صورت و گردن جلوگیری می کنند.

ماسک جوشکاری که معادل انگلیسی آن welding mask است مدلهای مختلف دستی و اتوماتیک دارند که می توان بسته به نیاز از انواع آن و همچنین دستکش نسوز جوشکاری استفاده کنید مدلهای اتوماتیک ماسک جوشکاری بوش جدید ترین نوع آن هستند که کار را بسیار راحت تر می کنند این ماسکها اشعه ها و جرقه های تولید شده از دستگاه جوشکاری را به صورت خودکار تشخیص می دهند و طلق روبه روی چشمان جوشکار را تیره می کنند تا آسبی به چشمهای او وارد نشود.

در هنگام خرید ماسک جوشکاری باید حتما این نکته را در نظر داشته باشید که ماسک شما قابلیت این را داشته باشد که به طور کامل از گردن، صورت و چشمهای شما در برابر آسیبهای ناشی از جوشکاری محافظت کند.

جوشکاری یک شغل پر خطر است و چنانچه در انجام آن در کنار کار با وسایلی چون جرقه زن جوشکاری از تجهیزات استاندارد استفاده نشود سبب بروز آسیبهای جبران ناپذیری می شود از این رو به دلیل بروز خطرات ناشی از نور زیاد و برق استفاده از ماسک جوشکاری استاندارد ضروری است بنابراین باید ماسکی را تهیه کنیم که بالاترین کیفیت را داشته باشد پس در هنگام خرید آن دقت داشته باشید که وزن مناسبی داشته باشد تا جوشکار احساس خستگی نکند همچنین توجه داشته باشید که فیلتر مراقبت از چشم آن کاملا استاندارد باشد و زاویه دید آن مناسب باشد.

اگر شما هم برای انجام کارهای جوشکاری به دنبال یک ماسک جوشکاری هستید تا بتوانید با کمترین آسیب این کار را انجام دهید فرم درج شد در سایت ما را پر بفرمایید تا بتوانید یک ماسک جوشکاری با کیفیت را تهیه کنید.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

برچسب‌ها ایرنا رپرتاژ آگهی دستگاه جوشکاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایرنا رپرتاژ آگهی دستگاه جوشکاری ایرنا رپرتاژ آگهی دستگاه جوشکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۸۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید

ایتنا - ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا، اعلام کرد ربات انسان‌نمای جدید تسلا که هنوز در مرحله تحقیق و توسعه است، ممکن است تا پایان سال آینده آماده فروش شود.
چندین شرکت از جمله تسلا روی ربات‌های انسان‌نما سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا کمبود احتمالی نیروی کار را در صنایعی مانند حمل‌ونقل، انبارداری، خرده‌فروشی و تولید که وظایف تکراری در آن‌ها ممکن است خطرناک یا خسته‌کننده باشند، برطرف کنند.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، ماسک در یک کنفرانس آنلابن به سرمایه‌گذاران گفت که حدس می‌زند ربات تسلا به نام اوپتیموس (Optimus) بتواند تا پایان سال جاری چنین وظایفی را در یک کارخانه انجام دهد. 

این نوع ربات‌ها قادر خواهند بود کارهای تکراری را پشت سر هم انجام دهند و جایگزین بخش‌هایی شوند که می‌تواند برای نیروی انسانی خطرناک یا خسته‌کننده باشد، مانند تولید مواد سمی و کار در محیط‌های ناامن برای انسان.

تولید ربات‌هایی در قدوقامت انسان ویژه تسلا نیست. چندین سال است که هوندا ژاپن و هیوندای موتور بوستون داینامیکس (Boston Dynamics) در حال توسعه فناوری ربات‌های انسان‌نما هستند.

امسال، استارت‌آپ فیگور (Figure) تحت حمایت مایکروسافت و انویدیا اعلام کرد که با شرکت خودروسازی آلمانی بی‌ام‌دبلیو (BMW) برای استقرار ربات‌های انسان‌نما در تاسیسات این خودروسازی در ایالات‌ متحده قرارداد همکاری امضا کرده است.

ماسک قبلا گفته بود که فروش ربات‌ها می‌تواند نسبت به سایر بخش‌ها از جمله خودروسازی، بخش بزرگ‌تری از تجارت تسلا باشد.

تسلا اولین نسل ربات آپتیموس را با نام «زنبور بامبل» (Bumblebee) در سپتامبر ۲۰۲۲ عرضه کرد. امسال این شرکت ویدیویی از نسل دوم این ربات دوپا در حال تا کردن تی‌شرت منتشر کرد.

ویدیو فیگور، شرکت رقیب، که در فوریه منتشر شد، ربات انسان‌نما را در حال درست کردن قهوه نشان داد و ربات بوستون داینامیکس در حال چرخیدن از حالت خوابیده به ایستاده و راه رفتن دیده شد.

 ماسک در جلسه سه‌شنبه با اشاره به توانایی‌های هوش مصنوعی گفت: «فکر می‌کنم تسلا بین سازنده‌های ربات‌ انسان‌نما بهترین موقعیت را دارد».

البته ماسک در ناکام ماندن برخی وعده‌های جسورانه‌ سابقه دارد. او در سال ۲۰۱۹ هم به سرمایه‌گذاران گفته بود که تسلا تا سال ۲۰۲۰ شبکه‌ای از خودروهای خودران به نام «روباتاکسی» راه‌اندازی خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • انواع ورق صنعتی مهم کدام‌اند؟ چه کاربردی دارند؟
  • تصاویری از جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه
  • ساخت نازک‌ترین ورقه طلای جهان با ضخامت یک اتم
  • اولین تصاویر از آتش سوزی هتل معروف در تهران
  • نحوه تعمیر کردن شیردوش حمام؛ یک روش برای جوشکاری با باتری ۱.۵ ولتی (فیلم)
  • متقاضیان خودرو دست نگه دارند
  • کاربرد های پمپ آب
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید
  • کاربرد انواع سنگ های مختلف