Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در نشست آغازین این دوره آموزشی گفت: ایجاد خوشه های کسب و کار با هدف تجمیع رسته‌ای از کسب و کارها انجام می‌شود که توانمندسازی و توسعه آنها را دنبال می کند، لذا همه کسب و کارهای تجمیعی در کشور مورد حمایت این سازمان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزیزالله قربانی افزود: تنوع خوشه‌های کسب و کار در کشور بسیار زیاده بوده است، به طوریکه فقط در حوزه فرش ۲۷ خوشه صنعتی در کشور شناسایی شده است که یک نمونه از آن در خراسان رضوی قرار دارد.

وی بیان کرد: تاکنون خوشه‌های کسب و کار دیگری مانند خوشه سفال یا خوشه پوشاک در همدان، خوشه ریخته‌گری در تهران، خوشه عسل در لرستان، خوشه گچ در سمنان یا خوشه کلوچه و خوشه زیتون در گیلان شناسایی شده و کل زنجیره تولید تا توزیع و بازار محصولات این خوشه‌ها مورد حمایت قرار گرفته است.

قربانی اظهار داشت: به منظور آموزش عاملان توسعه خوشه‌های کسب و کار نیز تاکنون یکهزار و ۷۸ نفر از این عاملین آموزشهای لازم را فرا گرفته‌اند که از این تعداد ۲۵۰ نفر از آنان در طرحهای مختاف با این سازمان همکاری دارند و ۶۰ نفر از آنان نیز به عنوان مشاور- ناظر فنی خوشه ها معرفی شده‌اند.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: در تلاش هستیم ذیل خوشه‌های کسب و کار مراکز نوآوری به منظور توسعه فناوری واحدهای ذینفع خوشه راه‌اندازی شود که تاکنون مرکز نوآوری طلا و جواهرات در مشهد، مرکز نوآوری کاشی و سرامیک در یزد، مرکز نوآوری شیلات در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شده است.

قربانی هدف از برگزاری این دوره آموزشی را بهره‌گیری از تجارب مشاوران و ناظران فنی خوشه های کسب و کار و هدایت آنها به سمت فرموله شدن دانست و افزود: یکی از چالشهای جدی خوشه‌های کسب و کار در کشور بخش نظارت است و این دومین دوره آموزشی به صورت حضوری بعد از شیوع کرونا بوده که سه دوره دیگر در ایام کرونا به صورت مجازی برگزار شده است.

وی بیان کرد: افرادی که در نقش ناظران فنی در این دوره آموزشی حضور می‌یابند، نقش مشورتی نیز خواهند داشت و به عنوان بازوان نظارتی سازمان آموزشهای لازم را فرا می‌گیرند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی نیز در نشست آغازین این دوره آموزشی گفت: ۶ خوشه کسب و کار کامل شده در این استان در رسته‌های فرش، مبلمان، زعفران، طلا و جواهر، کفش و قطعه‌سازی فعالیت دارند.

محمد احسانی افزود: شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی شکل‌گیری سه خوشه دیگر کسب و کار را در دستور کار قرار داده که امکان‌سنجی دو خوشه از آن شامل پوشاک و پلاستیک انجام گرفته است.

پنجمین دوره آموزشی مشاور- ناظران فنی خوشه‌های کسب و کار کل کشور طی روزهای هشتم تا دهم شهریور ماه در مشهد برگزار می شود.

برچسب‌ها مشهد سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران کسب و کارهای کوچک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران کسب و کارهای کوچک مشهد سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران کسب و کارهای کوچک خوشه های کسب و کار دوره آموزشی شهرکهای صنعتی صنایع کوچک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۸۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور درباره این آزمون گفت: نوزدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در مشهد مقدس همزمان با سراسر کشور برگزار شد. 

وی افزود: به دلیل اینکه قرار است مدرک تخصصی به شرکت کنندگان در این آزمون اعطا شود، آزمون در سطح بالا برگزار شده است. 

حجت الاسلام والمسلمین قمی بیان کرد: امسال استقبال بسیار خوبی در این آزمون داشتیم به طوریکه حدود ۱۲ هزار نفر در این آزمون شرکت کردند.

وی تصریح کرد: امسال تعداد شرکت کنندگان نسبت به پارسال بیش از ۲۵ درصد افزایش داشت. همچنین یک سوم شرکت کنندگان آقا و دوسوم شرکت کنندگان خانم هستند. 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور ادامه داد: در این آزمون بیش از ۵۰۰ شرکت کننده بالای ۵۰ سال داریم همچنین حدود ۵۰ نفر نیز از افراد شرکت کننده، زیر ۱۱ سال سن دارند.

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در مشهد
  • ۱۳ همت مبلغ یک ماه میزان مصرف صنایع بزرگ از گاز کشور
  • انتخابات الکترونیک در کدام حوزه‌های انتخابیه برگزار می‌شود؟
  • برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و اساتید قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش، فردا در ۱۱ شهر فارس
  • معتبرترین مسابقات ریاضی دانشجویی جهان در دانشگاه تبریز آغاز شد
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم
  • دوره آموزشی تقنینی و نظارتی نمایندگان منتخب برگزار می‌شود
  • برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی شاغلان و فعالان صنعت گردشگری در یزد
  • دوره آموزشی «ماه»در استان ایلام برگزار می شود