Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، داراب بارگاهی روز سه‌شنبه در نشست خبری اعلام کرد: در زمان حاضر مطالبات داروخانه‌ها تا تیر ماه پرداخت شده است و اسناد مرداد ماه نیز آماده پرداخت است.

وی با اشاره به اجرای طرح دارویار از ۲۳ تیر ماه جاری، گفت: با اجرای این طرح، هزینه دارویی بیمه سلامت استان بوشهر در مرداد ماه نسبت به ماه پیش از آن ۷۴ درصد افزایش یافت که با تخصیص به موقع دولت به داروخانه‌ها پرداخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارگاهی با بیان اینکه این طرح در کمتر از یک هفته در استان بوشهر اجرایی شد، گفت: جلوگیری از قاچاق معکوس دارو و اصلاح شیوه مصرف آن از مزایای طرح دارویار است و با این اقدام دولت، هیچ افزایش قیمتی برای مصرف کننده‌ها رخ نمی‌دهد بلکه ارز ترجیحی که پیشتر برای واردات دارو هزینه می‌شد، برای هزینه کرد خرید داروی مردم در اختیار سازمان‌های بیمه‌گر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در قالب این طرح ۱۰۰ قلم داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفته است، عنوان کرد: بر این اساس، سهم ارز به ۹۶۰ قلم دارو تعلق می‌گیرد که از این شمار ۳۷۲ قلم غیر بیمه‌ای است.

بارگاهی تاکید کرد: سهم یارانه و بیمه به صورت تجمیعی به داروخانه‌ها پرداخت می‌شود و سهم بیمه نیز در برخی اقلام دارویی تا ۹۰ درصد افزایش یافته است.

افزایش چتر حمایتی بیمه سلامت 

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر ادامه داد: سهم این استان  در پوشش بیمه‌ای افراد فاقد بیمه حدود ۲۲ هزار نفر است که در  سه دهک اقتصادی اول به صورت رایگان بیمه می‌شوند.

وی افرود: همچنین افراد فاقد بیمه در صورت قرار گرفتن در دهک‌های چهار با ۹۰ درصد تخفیف، پنج و  شش ۷۵ درصد و هفت و هشت ۵۰ درصد تخفیف زیر چتر حمایتی بیمه سلامت قرار می‌گیرند و پیش از ارزیابی وسع نیز تا سه ماه به صورت رایگان از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر عنوان کرد: در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت درزمینه پوشش بیمه‌ای مادران باردار فاقد پوشش بیمه، تا پایان دوره شیردهی و کودک آنها تا پنج سالگی از سوی دولت به صورت رایگان بیمه می‌شوند و افراد دارای شرایط می‌توانند برای استفاده از این امکان با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت اطلاعات خود را ثبت کنند.

وی اضافه کرد: پوشش بیمه ای پایه برای مادران باردار و نوزادان در صندوق بیمه سلامت همگانی، بدون انجام ارزیابی وسع و به صورت رایگان انجام می‌شود.

افزایش تعهدات بیمه سلامت در یک سال گذشته

بارگاهی اضافه کرد:بیمه کردن درمان‌های نازایی و ناباروری از دیگر اقدامات شاخص دولت سیزدهم در بخش بهداشت و درمان است که بر اساس آن زوجین می‌توانند مدارک خود از ابتدای ۱۴۰۰ را ارائه کنند.

وی توضیح داد: بر این اساس خانم‌های متاهل تا ۴۹ سال تمام و آقایان متاهل که شرایط ناباروری اولیه یا ثانویه را داشته باشند می‌توانند تا سه نوبت با پوشش بیمه‌ای ۹۰ درصد از تعرفه دولتی و عمومی غیر دولتی استفاده کنند. 

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر اعلام کرد: به دلیل اینکه استان بوشهر مرکز درمان ناباروری دولتی ندارد تا کنون هزینه این نوع خدمات درمانی در قالب خسارت متفوقه از سوی بیمه سلامت پرداخت می‌شد و تا کنون ۷۲ پرونده در این مورد دریافت شده است.

بارگاهی گفت: با افزایش تعهدات بیمه سلامت، میانگین ماهیانه هزینه‌ای این بیمه در استان بوشهر از ۱۱ و نیم میلیارد تومان در سال گذشته به ۱۵ و نیم میلیارد در سال جاری افزایش یافته است.

وی ادامه داد: بیمه سلامت سال گذشته ۲۵۰ میلیارد تومان و امسال نیز تاکنون ۵۰ میلیارد تومان برای خدمات تشخیصی، دارویی و درمانی بیمه شدن‌ها پرداخت کرده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر افزود: کاهش فرانشیز پرداختی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در بخش سرپایی به ۱۵ و در بخش بستری به ۵ درصد از دیگر اقدامات ارزنده‌ دولت سیزدهم بود.

بارگاهی اضافه کرد: علاوه بر این خدمات درمانی بیماران اوتیسم نیز در بخش دولتی ۹۰ درصد و در بخش خصوصی ۷۰ درصد تحت پوشش حمایتی بیمه سلامت قرار گرفت.

وی یادآورشد: از مجموع ۴۹۲ هزار و ۷۷۰ بیمه شده سلامت در این استان ۸۰ درصد به صورت رایگان در صندوق‌های روستایی و همگانی بیمه هستند.

برچسب‌ها بوشهر اقلام دارویی بیمه سلامت دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر اقلام دارویی بیمه سلامت بوشهر اقلام دارویی بیمه سلامت دولت سیزدهم مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر صورت رایگان پوشش بیمه ای ۹۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۹۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرایی شدن پوشش بیمه‌ای دست و پای کربنی

محمد مهدی ناصحی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ افزود: سازمان بیمه سلامت برای بیماران خاص نیازمند تجهیزات حرکتی، تا سقف ۲۵ میلیون تومان از محل صندوق بیماران خاص برای تهیه دست و پای کربنی پرداخت می‌کند، اما برای سایر افرادی که در سوانح و تصادفات دچار قطع عضو می‌شوند سهم هر دستگاه تقسیم شده است و توافقاتی با محوریت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت گرفته که بر اساس ابلاغ این معاونت سهم بیمه سلامت ۳۰ درصد و سهم سازمان بهزیستی ۳۰ درصد در نظر گرفته شده است که ما منتظر اجرایی شدن این مصوبه در سال جاری هستیم. وی ادامه داد: قرار است سازمان بهزیستی متولی این امر باشد تا دست و پای کربنی که در شرکت‌های دانش بنیان داخلی تولید شدند بر اساس این مصوبه مورد حمایت قرار گیرند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بیمه ها تعرفه خدمات آزمایشگاهی را به درستی پوشش نمی دهند
  • بیمه ها تعرفه تعرفه خدمات آزمایشگاهی را به درستی پوشش نمی دهند
  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی‌دهند/ تورم در بخش پزشکی با اجتماعی متفاوت است
  • بیمه ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم در بخش پزشکی با بخش اجتماعی بسیار متفاوت است
  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم پزشکی در مقایسه با بخش اجتماعی بالاتر است
  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم در بخش پزشکی با بخش اجتماعی بسیار متفاوت و بالاتر است
  • برخورداری ۶۲۵ زوج نابارور استان مرکزی از خدمات بیمه سلامت
  • پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای کربنی
  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت
  • اجرایی شدن پوشش بیمه‌ای دست و پای کربنی