Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «نظریه‌ی بازتولید اجتماعی: بازترسیم طبقه، بازتمرکز بر ستم» ویراسته تیتی باتاچاریا به‌تازگی با ویراستار ترجمه‌ فارسی پرویز صداقت در ۲۹۴ صفحه و بهای ۱۴۰ هزار تومان توسط نشر خوب منتشر شده است.

نانسی فریزر، لیز فوگل، دیوید مک‌نالی، سوزان فرگوسن، تیتی باتاچاریا و تنی چند دیگر نویسندگان این کتاب هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مترجمان این کتاب نیز نرگس ایمانی مرنی، محمد بیکران بهشت، منصوره خائفی، پریسا شکورزاده، پرویز صداقت و مرجان نمازی هستند.

نظریه‌ بازتولید اجتماعی نخستین کتابی است که به ‌اتکای توجه دوباره طی دهه‌ گذشته به توسعه‌ درک منسجم فمینیسم مارکسیستی از زندگی روزمره در سرمایه‌داری، نوشته می‌شود. نظریه‌ بازتولید اجتماعی نشان می‌دهد که مقوله‌ ذاتی سرمایه‌داری، نیروی حیات‌بخش آن، کار انسانی‌ست نه کالا. در این نظریه مسئله ستم (جنسیتی، نژادی، گرایش جنسی) در ارتباط ساختاری با تولید سرمایه‌داری، و ازاین‌رو شکل‌گرفته براساس آن، نظریه‌پردازی می‌شود.

این نظریه ریشه در تفکرات «ساموئل بولز و هربرت جینتیس» دارد. آنها از متفکرانی هستند که در دوران معاصر برای تحلیل نظام‌های آموزشی، قبل از هر چیز به ویژگی نیروها و روابط اجتماعی تولید توجه کرده‌اند. بخش عمده کار آنها در جهت اثبات این نکته بود که نظام آموزشی، عنصری اساسی در بازتولید تقسیم کار به‌شمار رفته و این امر در نهایت بیانگر تفوق و برتری طبقه سرمایه داری است. پیوند سه نهاد خانواده، کار و مدرسه چارچوبی اساسی برای نظریه آنها فراهم می‌سازد.

آنها نابرابری آموزشی را بخشی از تار و پود جامعه سرمایه‌داری دانسته و معتقد بودند که ساختار سلسله مراتبی ارزش‌ها، هنجارها و مهارت‌هایی که در عرصه کار وجود دارد، همان سلسله مراتب و روابظ موجود در کلاس است. به عبارت دیگر، مدرسه نهادی است که نابرابری‌های موجود بین طبقات اجتماعی را باز تولید کرده و مشروعیت می‌بخشد. کتاب معروف آنها «آموزش مدرسه‌ای نهادی در جامعه سرمایه داری آمریکا» (۱۹۷۶) نام دارد که مملو از جدول، نمودار و استدلال‌های مبتنی بر شواهد تجربی است.

کد خبر 5577497 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: نشر خوب تازه های نشر ترجمه متون علوم انسانی معرفی کتاب تازه های نشر کتاب و کتابخوانی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور ترجمه ادبیات جهان انتشارات راه یار نهاد کتابخانه های عمومی کشور کتاب مهاجر سرزمین آفتاب نقد کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انتشارات شهید کاظمی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان نشر هنوز بازتولید اجتماعی سرمایه داری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۳۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعۀ ویدئوکتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد

مجموعه ویدئوکتاب‌های بندانگشتی توسط موسسه شمیم و با همکاری انتشارات دال برای کودکان سه تا هشت سال منتشر شد.

به گزارش مشرق، مجموعه ویدئوکتاب‌های بندانگشتی توسط موسسه شمیم و با همکاری انتشارات دال برای کودکان سه تا هشت سال منتشر شد.

این مجموعه به موضوعاتی از قبیل مهارت گوش‌دادن، مهارت نه‌گفتن، کنترل هیجان، عزت نفس، هوش عاطفی، امیدواری، خوش‌بینی، مدیریت خشم و حس ارزشمندی می‌پردازد. مجموعه «ویدئوکتاب‌های سلامت اجتماعی» مهارت‌هایی را مورد توجه قرار داده است که منجر به تربیت کودکانی با رشد همه‌جانبه شده و از آن‌ها در افتادن به دام آسیب‌های اجتماعی محافظت می‌کند.

مخاطبان می‌توانند با اسکن کیوآرکدی که در صفحۀ شناسنامۀ کتاب آمده است، انیمیشن کتاب‌ها را نیز در تلفن همراه مشاهده کنند.

این مجموعه در ۹ جلد توسط انتشارات دال منتشر شده و در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد/ اولین کتاب تخصصی انتظارات تورمی در ایران
  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد
  • برج بابل، برج سکوت؛ جستاری در ستایش سکوت و تنهایی
  • اطلاعات املاک واگذار شده شهرداری تهران منتشر شود
  • مجموعۀ ویدئوکتاب‌های سلامت اجتماعی منتشر شد
  • واکاوی ابعاد جهش تولید با مشارکت مردم در «نقش ما» منتشر شد
  • ترجمه «قلمروزدایی علم و دین» روانه بازار نشر شد
  • «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد