Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@20:08:36 GMT

افتتاح ساختمان اداره کل بیمه سلامت استان یزد

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۴۹۷۷

افتتاح ساختمان اداره کل بیمه سلامت استان یزد

ساختمان اداره کل بیمه سلامت استان یزد با حضور رئیس بیمه سلامت کشور افتتاح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، محمدمهدی ناصحی صبح امروز، در آئین افتتاحیه ساختمان جدید اداره کل بیمه سلامت استان یزد با اشاره به حمایت های استان در راستای افتتاح پروژه بیمه سلامت اظهار کرد: این پروژه یک گام بزرگ برای خدمت رسانی بهتر پزشکان به مردم و رفاه مردم استان یزد، و از ارزش و اهمیت زیادی برای استان برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تلاش شد این پروژه بزرگ با هزینه مناسب برای بهبود شرایط سلامتی مردم در یزد ساخته شود و امید است تاسیس این بنا برای تحقق این هدف کارگشا باشد.

رئیس بیمه سلامت کشور با اشاره به تلاش کادر درمان در شرایط کرونا تصریح کرد: گام های برداشته شده در نظام سلامت و در حوزه وزارت بهداشت، گام های مهمی در راستای ساماندهی نظام سلامت کشور است و امید است در آینده شاهد تاثیرات مثبت این اقدامات در نظام سلامت کشور و استان باشیم.

وی افزود: مقامات کشوری همواره بر بیمه سلامت، همگانی و رایگان تاکید دارند و با توجه به اعلام دولت در راستای کاهش ۵۰ درصدی هزینه های بیمه سلامت مردم، علیرغم دشواری اجرایی کردن این هدف، اقداماتی از سوی دولت برای تحقق این مهم صورت گرفته است.

ناصحی پوشش حوزه بیمه و تامین منابع سلامت و حفاظت مالی از مردم را یکی از شاخص های مهم بیمه ای دنیا دانست و گفت: ۶ هزار میلیارد تومان از سوی دولت برای بیمه رایگان سه دهک پایین جامعه تخصیص یافته و در یک روز ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه را به صورت یکجا بیمه کردیم.

رئیس بیمه سلامت کشور بیان کرد: بالغ بر ۶ میلیون نفر از سه دهک پایین جامعه در کشور تحت پوشش بیمه رایگان هستند و این شاخصی بسیار مهم در پوشش بیمه جمعیت کشور است.

وی با اشاره به تخصیص ۵ هزار میلیارد تومان برای هزینه های درمانی بیماران صعب العلاج، گفت: هزینه های درمانی سنگین برای بیماری های صعب العلاج، با اقدام و حمایت جدی دولت در وزارت بهداشت و بیمه سلامت کشور انجام شد و در انتظار نهایی شدن در شورای نگهبان است.

ناصحی از پوشش کامل هزینه های درمانی بالغ بر ۲۰ بیماری صعب العلاج در کشور خبر داد و تصریح کرد: بیماری های سرطانی، اوتیسم، روانی و .... از جمله بیماری های تحت پوشش بیمه است بنابر اقتضای هر استان در زمینه بیماری های متفاوت، مبالغ توسط دولت پرداخت خواهد شد.

وی افزود: پوشش توانبخشی بیماران اوتیسم در کشور اجرایی شده و در ادامه شاهد قوی تر شدن آن خواهیم بود.

رئیس بیمه سلامت کشور پیگیری وزارت بهداشت در زمینه نظام ارجاع به پزشکی خانواده را اقدامی مهم دانست و افزود: عملی شدن این نظام توسط وزارت بهداشت در حال پیگیری جدی است و تحقق این مهم از دیگر برنامه های دولت است.

وی با اشاره به ساماندهی ارز دارو اظهار کرد: خوشبختانه با همت و تلاش دولت ساماندهی ارز دارو انجام شد و یارانه دارو به دست داروخانه ها خواهد رسید برنامه داریم بعضی از داروهای مهم را تحت پوشش بیمه قرار دهیم و امید است هرچه زودتر شاهد عملی شدن این اقدام باشیم تا هزینه های سنگین درمان برای بیماران کاهش یابد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس بیمه سلامت کشور وزارت بهداشت استان یزد پوشش بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۴۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ذاکریان صبح یکشنبه در دیدار با رئیس هیئت عامل صندوق حوادث طبیعی ساختمان گفت: از توجه ویژه مسئولان صندوق حوادث طبیعی ساختمان به استان خراسان جنوبی و پرداخت خسارت‌ها به آسیب دیدگان در زلزله نهبندان، طبس و بشرویه تقدیر می‌کنیم.


وی با اشاره به سیل اخیر در استان و به خصوص شهرستان زیرکوه اظهار کرد: برای کمک به خانواده‌های سیل زده این شهرستان صندوق حمایت‌های لازم را داشته باشد.

وی ادامه داد: از سوی مدیرعامل این صندوق قول پرداخت خسارت به خانواده‌های آسیب دیده از سیل در کوتاه‌ترین زمان ممکن داده شد.
وی گفت: حداکثر سقف تعهدات صندوق حوادث طبیعی ساختمان در سال جاری به ۹۵ میلیون تومان افزایش یافته است.

به گفته وی سال گذشته این مبلغ ۳۰ میلیون تومان بوده است.

ذاکریان با اشاره به اینکه مبنای پرداخت خسارت اشتراک قانونی برق واحدهای مسکونی خواهد بود، بیان داشت: درصدی از حق بیمه پایه از طریق درج در حوزه برق بوده که از مالکان واحدهای مسکونی دریافت و به خزانه داری کل واریز می‌شود و الباقی حق بیمه از سوی دولت هر ساله بر اساس ماده ۱۰ قانون تنظیم و به حساب صندوق پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان یکی از ثمرات دولت سیزدهم است که در راستای رفاه و آرامش خاطر مردم در هنگام وقوع حوادث هشت گانه طبیعی شامل زلزله، سیل، طوفان، صاعقه، رانش زمین و سونامی پرداخت خسارت برای کلیه ساختمان‌های مسکونی دارای انشعابات قانونی برق را پوشش می‌دهد.

به گفته وی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی نماینده این صندوق در استان می‌باشد.

مهدی اسماعیلی رئیس هیأت عامل صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان بیان کرد: در صورت ارسال اطلاعات واحدهای خسارت دیده توسط استانداری در اسرع وقت، قول پرداخت خسارت به صاحبان واحدهای خسارت دیده، در کمترین زمان ممکنه داده می‌شود.

کد خبر 6090523

دیگر خبرها

  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • مهمترین اخبار ۱۱ اردیبهشت/افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت
  • ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در سال گذشته/ تلاش برای احیای واحدی‌های راکد
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • ۱۲۵ هزار کارگر در استان اردبیل تحت پوشش بیمه اجباری هستند
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!
  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان