Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک سازمان حقوق بشری در گزارشی از نقض‌های مرتکب شده توسط طرف‌های مختلف بین‌المللی و منطقه‌ای در یمن و ارتکاب جنایت جنگی و ضد بشری توسط آنها در این کشور پرده برداشت.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از عربی۲۱، سازمان "حقوق و آزادی‌ها" (سام) مستقر در ژنو در گزارشی به مناسبت روز جهانی ناپدید شدگان اجباری (۳۰ اوت) اعلام کرد که ناپدید شدگان اجباری در یمن سال‌ها با نقض غیرقابل قبول از محدودیت آزادی بدون توجیه قانونی گرفته تا فاش نکردن محل بازداشت، دلایل بازداشت آنها و محاکمه‌های مخفیانه مواجه بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان اعلام کرد که طرف‌های مختلف درگیر در یمن در این پرونده مرتکب نقض‌هایی شده‌اند.

این سازمان همچنین از جامعه بین‌الملل و مجمع عمومی سازمان ملل خواست  که به مسئولیت‌های خود در رابطه با انجام تحقیقات درباره شبکه‌های زندان‌های مخفی ایجاد شده توسط طرف‌هایی از جمله امارات و همچنین ثبت تخلفات رخ داده در این زندان‌ها عمل کنند.

طبق این گزارش، دولت مستعفی یمن تحت حمایت عربستان سعودی مسئول ۲۸۲ مورد بازداشت خودسرانه یا توهین آمیز، ۹۰ مورد ناپدید شدن اجباری و ۶۵ مورد شکنجه، از جمله ۱۴ مورد مرگ در بازداشت است.

سام همچنین اعلام کرد: نیروهای امارات و گروه‌های مسلح تحت امر آن در یمن نیز مسئول ۴۱۹ مورد بازداشت خودسرانه، ۳۲۷ مورد ناپدید شدن اجباری و ۱۴۱ مورد شکنجه از جمله ۲۵ مورد مرگ در محل بازداشت هستند. امارات با غیرنظامیان ناپدید شده یمن به گونه‌ای برخورد می‌کند که انگار یک گروه غیرقانونی هستند و بدون توجه به ارزش‌های انسانی، قوانین بین‌المللی یا حاکمیت کشور یمن اقدام به آدم ربایی می‌کنند.

در این گزارش آمده است که ۱۸ زندان مخفی توسط امارات در "حضرموت" و "عدن" در شرق و جنوب یمن و همچنین چند زندان مشابه در تأسیسات گازی "بلحاف" در استان "شبوه" در شرق این ایجاد شده است که به بهانه مقابله با تروریسم غیرنظامیان مخالف خود را به زور در آن‌ها پنهان کرده است.

سام همچنین به اطلاعاتی دست یافته است که حاکی از دست داشتن ده‌ها مقام سعودی در ربودن شهروندان یمنی ازجمله "عمار یاسر ادریس" ۲۶ ساله در ماه اکتبر و در جریان حضورش در شهر "سیئون"، دومین شهر استان حضرموت است.

این سازمان در گزارش خود اسامی برخی از عاملان این اقدامات غیرقانونی ازجمله چند فرمانده و مقام نظامی وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن تحت امر امارات و دولت مستعفی را منتشر کرده است.

اطلاعات سام نشان می‌دهد که طرف‌های درگیر در یمن برای دستگیری افراد و انتقال آنها به زندان‌ با مطرح کردن اتهامات خاص علیه آنها، مراحل قانونی را رعایت نکرده‌اند.

این سازمان در ادامه از همه طرف‌های درگیر در یمن خواست تا لیست کاملی از زندان‌های مخفی و ناپدید شدگان اجباری را منتشر کرده و برای آزادی بدون قید و شرط آنها تلاش کنند.

سازمان حقوق بشری سام در پایان مجدداً از جامعه بین‌المللی خواست تا نقش فعال‌تری در این پرونده ایفا کند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: نقض حقوق بشر ، جنگ یمن ، عربستان ، امارات متحده

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: نقض حقوق بشر جنگ یمن عربستان امارات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۵۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز حکومت اسرائیل منفورتر از همیشه است

فرزاد موتمن، کارگردان سینما با انتشار یک پُست در اینستاگرام به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه واکنش نشان داد و نوشت: امروز، حکومت اسرائیل منفورتر از همیشه است و فلسطینی‌ها احساس می‌کنند که تنها نیستند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، فرزاد موتمن، کارگردان سینما با انتشار یک پُست در اینستاگرام به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه واکنش نشان داد و نوشت: در تمام هفتاد و شش سالی که از تشکیل حکومت صهیونیستی و اشغال سرزمین‌های فلسطین می‌گذرد، چنین چیزی سابقه نداشته است. جنبشی گسترده در اعتراض به جنایات جنگی اسرائیل و قتل عام مردم غزه که طی شش ماه اخیر سی و چهار هزار کشته بجا گذاشته، دانشگاه‌های آمریکا را فرا گرفته است.

میزان جنایات جنگی اسرائیل اینبار به‌حدی بود که وجدان افکار عمومی را جریحه دار کرد و شاید وتو شدن طرح تشکیل کشور فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا هم به گسترده‌تر شدن اعتراضات منجر شده باشد. امروز، حکومت اسرائیل منفورتر از همیشه است و فلسطینی‌ها احساس می‌کنند که تنها نیستند.

دیگر خبرها

  • آکسیوس: ۶۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در آمریکا بازداشت شده‌اند
  • درخواست وزیر نتانیاهو برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد
  • به جای بازداشت فلسطینی‌ها به آنها شلیک کنید!
  • درخواست وزیر صهیونیست برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • امروز حکومت اسرائیل منفورتر از همیشه است
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم
  • چرا نسل کشی و جنایات جنگی صهیونیست‌ها، جرم تلقی نمی‌شود؟ + فیلم
  • اقدامات آمریکا در دهه‌های اخیر نمایشگاهی از جنایات جنگی است