Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی هژبری، سردبیر طرفداری درباره انتخابات فدراسیون فوتبال صحبت کرد

مهدی هژبری میهمان تلفنی رادیو ایران بود.

به گزارش طرفداری، صحبت های مهدی هژبری، سردبیر رسانه طرفداری درباره حاشیه های قبل و بعد از انتخابات فدراسیون فوتبال را می خوانید:

علاوه بر اینکه مهدی تاج توانست یک رای قاطع را از مجمع به دست بیاورد، دو نفر پیشنهادی ایشان برای پست نایب رییس هم رای بالایی از مجمع گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی رای تایید دو نایب رییس از مهدی تاج هم بیشتر شد و محمدرضا ساکت، یار و همیار همیشگی مهدی تاج هم توانست به هیات رییسه راه پیدا کند. اتفاقات مجمع را چگونه ارزیابی می کنید؟

قبل از هر چیز باید برگردیم به شب گذشته و اتفاقی که نباید رخ می داد و حتی می توانست فوتبال ما را تعلیق کند. خوشبختانه دوستان توانستند زود اشتباهی که کرده بودند را رفع کنند و در حضور نماینده فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا گاف بزرگ تری ندادند. فکر می کنم آن اتفاق شب گذشته تا حدودی مجمع را هم تحت تاثیر قرار داد. یکسری واقعا نیامدند و فکر می کردند انتخابات برگزار نمی شود. دقت کرده باشید مجمع با ۷۲ نفر آغاز شد و موقع رای گیری به ۸۱ نفر رسید. یکسری هم دیر رسیدند زیرا نمی دانستند انتخابات برگزار می شود و بعضی از دوستان که من اطلاع داشتم از طریق خبرگزاری ها صبح متوجه شدند که انتخابات برگزار می شود و خود را به محل رساندند چون تصورشان این بود که انتخابات برگزار نمی شود. یک مقدار هم این موضوع باعث ریزش آرای میرشاد ماجدی شد. البته مجمع قطعا مهدی تاج را انتخاب می کرد به عنوان رییس اما اختلاف به این فاحشی نبود. من تصور می کنم اشتباه دبیرکل فدراسیون باعث شد آرای میرشاد ماجدی ۱۰ رای ریزش پیدا کند و فاصله فاحش تر شود. به نظر من همینکه انتخابات برگزار شد و الان خطر تعلیق وجود ندارد باید خوشحال باشیم. یک اتفاق مثبت دیگر این بود که دیگر دوران موقت ها به پایان رسید، شما در دوران موقت ها نمی توانید انتظار هیچ کار دراز مدتی را داشته باشید. آدم هایی که خودشان را موقت می دانند یا دیگران آن ها را موقت می دانند. آدم های موقت نمی توانند برنامه برای دراز مدت داشته باشند و می توانند روز به روز کار را جلو ببرند. من امیدوارم دوستان رقابت ها را در همین لحظه کنار بگذارند چون اگر قرار باشد که بروند و در هیات رییسه باهم بجنگند، اتفاق خوبی در فوتبال رخ نمی دهد. اختلاف نظر و آرا می تواند به ما کمک کند اما دعوا نه. اینکه یک نفر بگوید به پای من بپیچند به پایشان می پیچم یا یک فرد دیگر بگوید من امضا نمیکنم. خب این ها هیچ کمکی به فوتبال ما نمی کند. یک انتخاباتی برگزار شده و از امروز باید نگاهمان به این باشد که ۱- اشتباهاتمان را اصلاح کنیم ۲- از فرصت باقی مانده تا جام جهانی به بهترین شکل برای تیم ملی مان استفاده کنیم تا اتفاقات خوبی در دوحه رخ دهد.

بعد از اینکه انتخابات انجام شد، حسن کامرانی فر دبیرکل فدراسیون فوتبال که خبر لغو مجمع را اعلام کرده بود، استعفا کرد و ایشان دیگر دبیرکل فدراسیون فوتبال نیستند. دقایقی بعد از انتخاب مهدی تاج، وحید شمسایی، سرمربی تیم فوتسال کشورمان هم  استعفا کرد. قبل از این عباس هاشم پور سرمربی تیم فوتبال ساحلی کشورمان هم استعفا کرده بود. بعضی از خبرها حاکی از استعفای مریم آزمون مربی تیم بانوان کشورمان هم هست و حتی حسین عبدی و حمید استیلی هم ممکن است استعفا کنندگان بعدی باشند. این استعفاهای طولانی آیا دست مهدی تاج را باز خواهد گذاشت و کمک می کند یا به ضرر فوتبال ماست؟

سرپرست موقت روابط عمومی قطعا برکنار می شد حتی اگر استعفا هم نمی کرد؛ به این دلیل که عملکردش به صورتی بود که تمام تخم مرغ ها را در سبد میرشاد ماجدی چیده بود. به جای اینکه سرپرست موقت روابط عمومی باشد تبدیل به سرباز میرشاد ماجدی شده بود و طبیعی بود که هر فرد جدیدی بیاید نیروی جدید خودش را می آورد. حمید استیلی هم تا جایی که خبر دارم استعفا نکرده و ماجدی ازش درخواست کرده استعفا نکند و به همکاری ادامه دهد. درباره وحید شمسایی هم باید بگویم او بهترین کار ممکن را انجام داد و دست مهدی تاج را باز گذاشت و من تصورم این است که فدراسیون با وحید شمسایی ادامه دهد چون زمانی تا شروع مسابقات فوتسال نداریم. این در فوتبال ما هم دامنه دار است. متاسفانه در ورزش ما این شکلی هست و چیزی به اسم سیستم نداریم و وقتی آدم های جدید می آیند به یک مجموعه، نفرات از آبدارچی تا معاون تغییر می کنند و به قول معروف این رفت و آمدا اتوبوسی است. من مهمترین چیزی که در لحظه به ذهنم می رسد این است که ملاک آمدن و رفتن ها چنین چیزهایی نباشد و ملاک توانایی آدم ها باشد، اگر یک آدمی کارایی دارد، از او استفاده کنیم. اگر یک آدم کارایی ندارد و‌ حتی اگر برادر من هم نباشد، نباید با او کار کنیم و نگاه نکنیم فلانی رایش به میرشاد ماحدی بوده پس دیگر باهاش کار نکنیم یا مثلا این آقا برای رای کمک کرده پس باهاش کار کنیم. من فکر می کنم اگر تخصص را نگاه کنیم، همه چی حل می شود ولی اتفاقی که نباید ازش غافل شد داستانی است که شب گذشته رقم خورد. نماینده فیفا و نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا به تهران آمده و چنین اتفاقاتی رخ می دهد. اگر آدم های متخصص بودن اتفاقات شب گذشته رخ نمی داد. اگر ما یک دبیر کل با تجربه داشتیم به جای این که بیاید سر خود انتخابات را لغو کند، می توانست خیلی راحت یک نامه به نماینده ای اف سی بزند و بگوید من می خواهم انتخابات را دو روز عقب بیندازم. 

ما شنیده بودیم حتی دبیرکل مستعفی فدراسیون اسامی نامزدها را که نشان دهنده روند رسمی برگزاری انتخابات است، دیر به ای اف سی و فیقا اعلام کرده و‌ خودش هم تا حدی اختلال ایجاد کرده بود. 

برای این موضوع نباید حسن کامرانی فر را مقصر بدانیم. آنجا باید کسانی را مقصر بدانیم که تفکرشان این بود که ما یک دبیرکل قوی نمی خواهیم و یک ماشین امضا می خواهیم که هر چیزی ما بگوییم، انجام بدهد وگرنه حسن کامرانی فر مسئولیتی نداشته بلکه به او گفتند اسامی را نده! ما یک بحث داخلی داریم و یک بحث بین المللی. آن چیزی که در فوتبال داخلی و در مناسبات داخلی برای ما مهم است، در سیستم بین المللی می تواند نقطه منفی برای ما باشد. مثلا ما بگوییم یک نامه از نهاد بالادستی آمده که یک نامزد در انتخابات شرکت نکنید. خب این می تواند فوتبال ما را به تعلیق ببرد ولی اگر دبیرکل باتجربه باشد، می تواند یک نامه بنویسد به نماینده ای اف سی و بگوید من می خواهم از شما استعلام بگیرم و بگوید این نامه ها برای ما آمده و این مراحل را ما طی کردیم. در این صورت توپ در زمین ای اف سی می افتد نه این که دبیرکل نامه را ببرد در کمیته بدوی و این کمیته در را قفل کند و بگوید من نامه نمی زنم.

حالا که به دبیر کل اشاره کردید به نظر شما دبیرکل چه کسی خواهد شد؟

من اطلاعی ندارم. حسن کامرانی فر که دیروز استعفا کرده، مهدی تاج هم بلافاصله تعیین کرده ما به زودی یک جلسه هیات رییسه می گذاریم و دبیرکل تعیین می کنیم. به نظرم ما باید کسی را بگذاریم که به زبان انگلیسی مسلط و دوما ارتباط بین المللی خوبی داشته باشد و سه این که در عین جوان بودن، باتجربه هم باشد. به نظرم شخص مهم نیست و‌تخصص مهم است و من تمام امیدم این است مهدی تاج نیروهای متخصص را با یک تفکر جدید کنار هم قرار بدهد و با نیروهای متخصص فوتبال ما را جلو ببرد. اگر ما نیروهای متخصص در فدراسیون‌داشتیم، کسانی که قوانین را می شناختند این قضیه ها اخیر را بهتر مدیریت می کردند.

اخبار داغ 

انتقاد یک روزنامه ورزشی از میثاقی؛ آنتن زنده تلویزیون دست چه کسانی است؟ افشاگری فغانپور علیه میرشاد ماجدی: نگذار بگویم شب قبل از بازی با لبنان کجا بودی! / فیلم گل دوم دیبالا به مونتزا (رم 2-0 مونتزا) توقف در 236 بازی پیاپی در لالیگا؛ اینیاکی ویلیامز پس از 6 سال مصدوم شد

منبع: طرفداری

کلیدواژه: انتخابات برگزار میرشاد ماجدی کامرانی فر فوتبال ما شب گذشته آدم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۵۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد /او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد /وقتی در کیهان بود فضاحت به وجود آورد /او جایگاهی در محافل اصلاح طلب ندارد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، غلامحسین کرباسچی مدیرمسئول روزنامه هم‌میهن، در تحلیل مصاحبه‌ی اخیر مهدی نصیری با بی‌بی‌سی گفت: من اصلا ایشان را آدم متعادلی نمی‌دانم که بخواهد طرح و رویکردی بدهد. ایشان یک زمانی شاگرد آقای شریعتمداری در کیهان بود، آنقدر فحاشی و ناسزا به همه اصلاح‌طلبان و شخصیت‌های محترم از جمله مرحوم آقای هاشمی، آقای خاتمی و همین آقای تاج‌زاده و امثال آقای تاج‌زاده کرد و حالا آدم باید چه روحیه و رویی داشته باشد که حالا با این حد از افراط یک مرتبه این طرف صفحه بیاید.

وی در گفتگو با ایلنا، ادامه داد: آقای نصیری یک آدم افراطی است که نه آن طرف حرف‌هایش درست بود و نه این طرف حرف صحیحی زده که بخواهد نمایندگی کسی از اصلاح‌طلبان را برعهده داشته باشد. در آن طرف هم، اگر کسی از مخالفین نظام سوابق ایشان را بررسی کنند، می‌فهمند که ایشان آدم متعادلی نیست.

کرباسچی اظهار داشت: کسی حرف او را حساب نمی‌کند که بخواهد چنین طرحی بدهد. حالا موضع‌گیری‌های اصلاح‌طلبان، به ویژه شخص آقای تاجزاده و آقای موسوی خیلی مشخص است به نظرم ایشان تعادل ندارد و لازم نیست درباره آن صحبت شود.

نصیری می‌خواهد خودش را مطرح کند که از گردونه حذف نشود

وی در پاسخ به این سوال که طرح این موضوع از سوی آقای نصیری دارای چه اهدافی است، گفت: آقای نصیری آدمی است که می‌خواهد خودش را مطرح کند و حرف‌های شاذ می‌زند. زمانی فکر می‌کردم ایشان از طرف همین آدم‌های افراطی مأموریت دارد تا طوری حرف بزند که اگر حرف‌های معقولی زد، جایگاهی پیدا نکند و بگویند فلانی بهترین حرف را برای بی اعتبار کردن حرف‌های انتقادی صحیح می‌زند.

کرباسچی تصریح کرد: اهداف خاصی پشت این موضوع نمی‌بینم و فقط می‌خواهد خودش را مطرح کند که از گردونه حذف نشود. سوابق او آنچنان است که برای آدم‌های اصلاح‌طلب خیلی روشن بوده و کسی حرف‌های ایشان را به بهای بهشت نمی‌دهد. سعی می‌کند حرف‌های تندتری بزند که جایگاهی برای خودش جذب کند.

نصیری فقط به درد تبلیغات ‌بی‌بی‌سی می‌خورد

وی گفت: نصیری آن زمانی هم که در کیهان و پیش آقای شریعتمداری بود و جاهای عمومی کشور در دست آنان قرار داشت، فضاحتی علیه شخصیت‌های ملی، مذهبی و فرهنگی به وجود آورد و آن همه توهین، ناسزا و تهمت علیه آن افراد زد که آن زمان هم معلوم بود که ایشان تعادل ندارد. در حال حاضر هم به دنبال همان مسیر است فقط ورق را برگردانده است. می‌داند که کسی به او وقعی نمی‌گذارد و جایگاهی ندارد، می‌خواهد این سمت افراط را بگیرد تا دیگران به حرف او گوش بدهند.

کرباسچی تاکید کرد: به نظر من آقای نصیری نه جایگاهی در محافل اصلاح‌طلب‌ها دارد، با توجه به سوابق ایشان، براندازها می‌فهمند که فقط به درد همین تبلیغات در رسانه‌هایی مانند ‌بی‌بی‌سی می‌خورد که مثلا حرف تازه‌ای زده شود. در هر صورت ایشان جایگاهی ندارد.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901271

دیگر خبرها

  • روایت سلیمی نمین از تندروهای مهدی نصیری / او تا نقطه سقوط کامل پیش خواهد رفت / اصلاح‌طلبان پرچم‌داری او را نخواهند پذیرفت
  • جوان: مهدی نصیری «باطن» اصلاح‌طلبان است که «ظاهر» شده
  • اولین واکنش یک روزنامه اصولگرا به موضوع مهدی نصیری: او مهره تاج زاده است
  • در تبریز استقلال نشان می‌دهد کت تن کیست | هر وقت کم آوردیم به سمت چپ سینه‌مان نگاه می‌کنیم
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد؛ او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد
  • کرباسچی: مهدی نصیری تعادل ندارد /او فقط به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خورد /وقتی در کیهان بود فضاحت به وجود آورد /او جایگاهی در محافل اصلاح طلب ندارد
  • واکنش‌ها به اظهارات جنجالی مهدی نصیری در بی‌بی‌سی
  • کریستال پالاس برای مارک گوئهی بیش از ۵۵ میلیون پوند می‌خواهد
  • انتقاد تند ابطحی از مهدی نصیری