Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، سیدحمیدرضا کاظمی در نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: از رییس قوه مقننه برای سفر به استان ولایتمدار و محروم لرستان و شهرستان پلدختر قدردانی می‌کنم زیرا از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار گرفتند.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به عمق مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم انتظار می‌رود اعضای کابینه همانند رئیس جمهور تلاش مضاعف و جهادی داشته و با حضور در بین اقشار مختلف مردم از آلام و دغدغه های ولی نعمتانمان که همان مردم وفادار به دین مبین اسلام و انقلاب اسلامی می‌باشند بکاهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نمایندگان ملت به خوبی از مطالبات موکلین خود مطلع بوده و بر همین اساس طرح‌های رتبه بندی معلمان عزیز، تاکید بر ساماندهی و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی جهت برچیده شدن تبعیض و برقراری عدالت و افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری را خواستارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: هرچند امروز گستره مشکلات از جمله فقر، بیکاری و عدم مدیریت در برخی حوزه‌ها خصوصا منابع آبی تقریبا به تمام کشور تسری پیدا کرده اما همگی اطلاع دارید استان لرستان وضعیت اسفناکی دارد؛ هر چند در فرصت‌های پیش آمده بارها مشکلات استان و حوزه انتخابیه‌ام را گوش زد کرده‌ام ولی همچنان بخش اعظم مشکلات باقی است.

کاظمی تصریح کرد: جوانان استان غیور انقلاب و حامی همیشگی انقلاب به علت نبود شغل جهت امرار معاش به  استان‌های دیگر مهاجرت می‌کنند یا به عنوان شوتی در جاده‌های پر خطر برای درآمد حداقلی جان خود را بر کف دست نهاد یا متاسفانه از دست می‌دهند.

عضو هیات رییسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر راه، گفت: جاده پلدختر-معمولان-خرم‌آباد در سیل ۹۸ تخریب گردیده و مورد بی توجهی مدیران وزارت راه قرار گرفته به جاده مرگ تبدیل شده است؛ تا کی عزیزانمان در این جاده پرپر شوند و کسی پاسخگو نباشد. آقای وزیر آیا مردم بزرگوار حوزه انتخابیه حق ندارند ۵۰ کیلومتر جاده ایمن داشته باشند.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: توسعه لرستان در گرو احداث راه آهن درود-خرم آباد-پلدختر-اندیمشکی می‌باشد؛ انتظار دارم در اجرای پروژه تسریع شود.

وی درتذکری به وزیر نیرو، ادامه داد: برای چندمین بار تذکر می‌دهم با وجود اینکه استان لرستان چهارمین استان آبی کشور است ولی تعلل وزارت نیرو در مهار آب‌های سطحی موجب گردیده در فصول بارندگی سیل به مردم خسارت وارد کند و در فصول خشک مردم آب هم ندارند لذا خواستار احداث سدهای مطالعه شده برای بهبود زندگی مردم و تنش آبی هستم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: به دلیل عدم برنامه‌ریزی وزارت نیرو رودخانه کشکان، مادیان رود و غیره خشک شده و خسارت بسیار زیادی به کشاورزان وارد گردیده است؛ راهکار حل مشکل احداث سدهای مطاله شده است. باید ایستگاه های پمپاژ متعددی که بیش از دو دهه به آثار باستانی تبدیل شده‌اند و در سیل خسارت دیده اند  راه‌اندازی شود.

کاظمی تصریح کرد: به رغم تذکرات و پیگیری‌های سه ساله از وزارت نیرو، متاسفانه دیواره ساحلی شهر معمولان ناقص اجرا شده و جان و زندگی مردم در خطر است لذا خواستار تسریع در تکمیل این پروژه می‌باشم.

عضو هیات رییسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، گفت: علی‌رغم اینکه استان لرستان از ظرفیت های کم نظیر کشاورزی برخوردار می‌باشد،اما متاسفانه در سفر هیئت دولت به استان در حوزه زیرساخت‌های کشاورزی در بین استان‌های کشور کمترین اعتبار تخصیص داده شده است؛ انتظار دارم جهت رفع تبعیض با افزایش بیش از ۲ هزار میلیارد تومان حق لرستان را ادا کنید.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: علی‌رغم تاکید رئیس جمهور مبنی بر استمهال وام های سیل زدگان در سفر هیئت دولت به استان اما بانک‌ها همکاری لازم را با مردم ندارن؛ هر چه سریعتر نسبت به احقاق حقوق مردم اقدام شود.

وی ادامه داد: ایستگاه‌های پمپاژ رنگین بان و غیره که در سیل ۹۸ خسارت دیده اند متاسفانه علی‌رغم پیگیری چندین ساله رها شده‌اند لذا خواستار اقدام عاجل برای راه اندازی این پروژه می‌باشم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بیش از ۳۰۰ هکتار از باغات و زمین‌های کشاورزی مردم بر اثر سیل ۹۸ کاملاً تخریب ولی متاسفانه جبران خسارت نگردیده لذا خواستار پرداخت خسارت به کشاورزان منطقه می‌باشم. همچنین شهرستان پلدختر و بخش معمولان با بیش از دو هزار هکتار باغات انجیر به عنوان قطب انجیر سیاه کشور می باشد اما به علت نبود سردخانه و صنایع تبدیلی کشاورزیشان ضایع می‌شود؛ برای ایجاد صنایع تبدیلی خواستار اقدام فوری می‌باشم.

کاظمی تصریح کرد: خواستار اجرای طرح‌های آبخیزداری جهت کنترل سیلاب و استفاده بهینه برای آبیاری تکمیلی و حفظ خاک در منطقه می‌باشم.

عضو هیات رییسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر صمت، گفت: شهرستان پلدختر از مناطق محروم استان لرستان است باتوجه به اینکه پروژه های متعدد در حال احداث می‌باشد، خواستار توجه ویژه جهت تسریع در راه‌اندازی آنها می‌باشم. همچنین پروژه تولید کاغذ از سنگ آهن هیدراته به علت عدم همکاری بانک ملی انجام نشده لذا خواستار تسریع در اجرای آن می‌باشم.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر بهداشت، اظهار کرد: تنها بیمارستان شهرستان پلدختر با فاصله ۱۱۰ کیلومتری با مرکز استان با کمبود پزشک متخصص از جمله قلب، مغز و اعصاب و غیره مواجه است لذا با توجه به محرومیت منطقه خواستار تامین پزشک هستم. همچنین به علت فاصله زیاد از مرکز استان و نبود جاده مناسب درخواست ایجاد اورژانس هوایی را دارم.

وی در تذکری به وزیر ورزش، ادامه داد: جوانان پلدختر و معمولان با استعداد بسیار بالا در رشته های ورزشی در سطح تیم های ملی با کمبود شدید فضا و امکانات ورزشی می باشند لذا خواستار توجه ورزشکاران این منطقه هستم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: پل دختر سید حمید کاظمی مجلس نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی در تذکری تذکری به وزیر شهرستان پلدختر استان لرستان خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۵۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ابراهیم عزیزی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم اظهار کرد: انتخابات جلوه‌ای از تحول‌گرایی و تعیین سرنوشت مردم به خواست خودشان است.

وی در گفتگو با ایسنا،انتخابات را جلوه‌ای از امیدآفرینی دانست و افزود: مردم با بهره‌گیری از تجارب گذشته برای آینده زندگی خودشان تصمیم‌گیری می‌کنند از مردم می‌خواهیم با همان نگاه جریان‌شناسی و موقعیت‌شناسی و زمان‌شناسی در دور اول، در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت داشته و به کامل شدن مجلس کارآمد کمک کنند.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مردم براساس شناخت از کاندیداها افراد با صلاحیت و باتجربه و دارای شناخت را انتخاب کنند تا در نهایت نمایندگان بتوانند مجلسی کارآمد تشکیل داده و به مردم خدمت کنند.

عزیزی در پایان از مردم به ویژه از مردم شیراز و ورزقان برای حضور در دور دوم مجلس دوازدهم دعوت کرد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903086

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین چالش کلانشهر اراک جذب و انتقال سرمایه است
  • احداث ۱۲ دستگاه دوربرگردان در محور‌های مواصلاتی مازندران
  • چهار روز تا مرحله دوم انتخابات مجلس در خرم آباد
  • رونمایی از لیست‌های انتخابات؛ آمادگی برای انتخابات الکترونیک
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • با نمایندگان مجلس در بروجرد و کوهدشت+گزارش
  • ۲۷۶ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه پارس آباد، اصلاندوز و بیله سوار
  • آخرین خبر از پاسکاری برنامه هفتم توسعه میان مجلس و شورای نگهبان /تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن می شود؟