Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@15:56:42 GMT

پنتاگون: کار ما در افغانستان هنوز به پایان نرسیده است

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۵۹۱۷

پنتاگون: کار ما در افغانستان هنوز به پایان نرسیده است

وزیر دفاع آمریکا با اظهار اینکه تلاش‌های واشنگتن برای مقابله با تهدیدات تروریستی از افغانستان ادامه دارد، تصریح کرد کار پنتاگون در این کشور هنوز پایان نیافته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان اظهار داشت که با وجود خروج، کار آمریکا در افغانستان هنوز به پایان نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آستین با موفق دانستن «جنگ علیه تروریسم» گفت پس از حمله آمریکا به افغانستان در سال 2001 میلادی هیچ یک از دشمنان آمریکا حمله‌ای مانند 11 سپتامبر علیه این کشور انجام نداده‌اند که این «بیانگر تلاش‌های دولت آمریکا برای دفاع از شهروندان ما در برابر تهدیدات تروریستی است که می‌تواند از افغانستان یا هر جای دیگر جهان سرچشمه بگیرد».

بر اساس بیانیه منتشر شده توسط پنتاگون، وزیر دفاع آمریکا ادامه داد: با این حال ما می‌دانیم که کار ما برای مقابله با تهدیدات ترویستی که می‌تواند از افغانستان یا هر جای دیگر جهان سرچشمه بگیرد، تمام نشده است و ما باید تمرکز بی‌امان خود را بر مبارزه با تروریسم حفظ کنیم.

پنتاگون خلبانان سابق افغان را برای اعزام به اوکراین آموزش می‌دهدتلاش کنگره آمریکا برای افزایش بودجه پنتاگونپنتاگون: توانایی آمریکا برای حمله به گروه‌های تروریستی در افغانستان محدود است

وزیر دفاع آمریکا در حالی تأکید می‌کند پنتاگون بر مبارزه با تهدیدات تروریستی برخاسته از افغانستان متمرکز است که طالبان تأیید می‌کند گشت‌زنی هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی بر فراز افغانستان و نقض حریم هوایی این کشور پس از خروج نظامیان آمریکایی نیز همچنان ادامه دارد.

«ملا محمد یعقوب» وزیر دفاع دولت موقت طالبان چند روز پیش در یک نشست خبری با اعلام این موضوع گفته بود پهپادهای آمریکایی از طریق پاکستان و با اجازه این کشور وارد حریم هوایی افغانستان می‌شوند.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پنتاگون اخبار افغانستان پنتاگون اخبار افغانستان وزیر دفاع آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۵۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است

ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در دیدار با وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشور‌های غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید نمود.

سرتیپ ستاد محمدرضا آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روند‌های جهانی تاکید نمود.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می‌باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت می‌باشد تصریح کردند: حضور بازیگران فرا منطقه‌ای و مداخله گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور می‌باشد و فرمت منطقه‌ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشور‌های منطقه قفقاز در حال اجرا می‌باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات می‌باشد.

منبع: روابط عمومی وزارت دفاع

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • رشیدی: برخورد با دانشجویان آمریکایی نشان‌دهنده دموکراسی پوشالی آمریکاست
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل
  • کاخ سفید: آمریکا هیچ سامانه پاتریوتی برای اوکراین ندارد
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است