Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@03:38:03 GMT

آلمانی‌ها انتظار دارند اوضاع اقتصادی بدتر شود

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۶۵۹۳

آلمانی‌ها انتظار دارند اوضاع اقتصادی بدتر شود

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که حزب سوسیال دموکرات صدر اعظم آلمان به بدترین وضعیت از زمان انتخابات فدرال آلمان سقوط کرده و اکثر قریب به اتفاق شهروندان آلمانی انتظار دارند که اوضاع اقتصادی در آینده بدتر می‌شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل" آلمان، بر اساس جدیدترین نظرسنجی موسسه فورسا حزب سوسیال دموکرات به بدترین وضعیت از زمان انتخاب فدرال آلمان سقوط کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این نظرسنجی که به سفارش آر تی ال و ان تی وی آلمان انجام شده است حزب صدر اعظم آلمان تنها توانست 17 درصد آراء شهروندان را کسب کند.

این نتیجه به دست آمده یک درصد کمتر از هفته گذشته بود. از سوی دیگر، میزان آراء چپ ها با یک درصد بهبود به پنج درصد رسید.

در این نظرسنجی، اتحادیه احزاب متحد مسیحی بدون تغییر 26 درصد آراء، سبزها 25 درصد، حزب افراطی جایگزینی برای آلمان ( 11 درصد) و حزب لیبرال دموکرات هم 7 درصد آرای شهروندن را کسب کرد.

نتایج این نظرسنجی نشان داد که تنها ده درصد از کل آلمانی ها تصور می کنند که شرایط اقتصادی کشورشان در سال های آینده بهبود خواهد یافت. اکثریت قریب به اتفاق شهروندان (76 درصد) انتظار دارند اوضاع بدتر شود. 12 درصد انتظار هیچ تغییری ندارند.

این روزها تورم روزافزون ناشی از جنگ اوکراین در اروپا و همچنین آلمان نارضایتی های زیادی را در بین شهروندان ایجاد کرده است.

تورم به صورت روزافزون تمایل آلمانی ها به خرید را کاهش می دهد. رئیس صندوق‌های پس‌انداز در آلمان هم این طور ارزیابی می کند که اکثر شهروندان آلمانی به‌دلیل تورم بی‌سابقه، به‌طور فزاینده‌ای به مرزهای مالی خود رسیدند و دیگر چیزی برای پس‌انداز ندارند.

در بانک‌های پس‌انداز پیش‌بینی می‌شود که وضعیت به‌ویژه در پاییز و زمستان برای افراد کم‌درآمد و با درآمد متوسط ​​بدتر شود.

خانوارهای آلمانی پس از اعمال عوارضی که با هدف کمک به پوشش هزینه نیروگاه‌ها تعیین شد، ناچارند تقریباً 500 یورو (509 دلار) پول بیشتری در سال برای گاز پرداخت کنند.

اقتصاددانان هشدار دادند که این عوارض، به رشد تورم آلمان که بزرگترین اقتصاد اروپا به‌شمار می‌رود، شتاب خواهد بخشید. نرخ تورم این کشور اکنون به 8.5 درصد رسیده است.

قیمت سوخت، گاز و همچنین مواد غذایی در نتیجه جنگ روسیه علیه اوکراین به شدت افزایش یافته است، همچنان درباره افزایش بیشتر قیمت، به ویژه انرژی، نگرانی هایی وجود دارد. تورم در ماه جولای در آلمان 7.5 درصد بود. قیمت انرژی در ماه گذشته حتی 35.7 درصد بیشتر از ماه مشابه سال قبل بود.

موسسه فورسا این نظر سنجی را از 23 تا 29 آگوست از بین 2503 شهروند واجد شرایط آلمانی انجام داده است.

افزایش مجدد نرخ تورم در آلمان به مرز 8 درصد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۶۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال هایی که دیده نمی‌شود!

نتایج رصد و نظرسنجی های مختلف درباره میزان رویکرد مردم به سریال های نوروزی هشدار نگران کننده ای را به صدا درآورده است.   به گزارش خبرآنلاین، براساس این نظرسنجی سریال زیرخاکی ۱۹/۸۶ درصد مخاطب داشته و سریال رستگاری تنها موفق به جذب ۷/۳۴ درصد از مخاطبان صدا و سیما شده است. سریال هفت سر اژدها نیز ۱۸/۱۶ درصد مخاطب داشته است! نکته مهم و قابل تامل در این نظرسنجی این است که ۵۴/۶۴ درصد مردم اصلا این ۳ سریال را ندیده اند.   به عبارت دیگر، صداوسیما علی رغم تدارک ویژه و پرهزینه شب عید و ماه مبارک، هنوز نتوانسته مخاطبان گذشته خود را پیدا کند. این ارقام نشان می دهد که صداوسیما همچنان دچار ریزش مخاطب بوده و طرح های تحول مدیران این سازمان نیز موفقیتی در پی نداشته است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • ببینید | یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • یک سال انتظار: بایرن بی‌خیال ستاره لورکوزن نمی‌شود
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد
  • بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال ۲۰۱۵
  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال‌هایی که دیده نمی‌شود!
  • مردمی که تلویزیون نمی‌بینند و سریال هایی که دیده نمی‌شود!
  • چین سفیر آلمان را احضار کرد