Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد هاشمی رفسنجانی عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص رد و بدل شدن نامه تاریخی میان ایران و شوروی به دیده‌بان ایران گفت: امام خمینی (ره) به گورباچوف توصیه کرده بود که مانع از خداجویی دینی جوانان روسیه نشود.

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ میخائیل گورباچف یکی از معروف‌ترین چهره‌های سیاسی قرن بیستم بود و در ایران نیز بسیاری از مردم او را می‌شناختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او که آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی بود شب به علت بیماری سنگین طولانی مدت در ۹۱ سالگی درگذشت.

یکی از دلایل شهرت گورباچوف در ایران، ارسال نامه تاریخی امام خمینی (ره) به وی و پاسخ او به ایشان از طریق اعزام یک فرستاده ویژه به تهران بود. پاسخی که به نظر از سوی رهبر انقلاب ایران مورد پذیرش قرار نگرفت تا این گفت‌وشنود نگارشی تا به امروز به عنوان یکی از تاریخی‌ترین نقاط ارتباط بین ایران و شوروی پیش از فروپاشی شناخته شود.

در همین رابطه محمد هاشمی رفسنجانی به عنوان یکی از چهره‌های سرشناس در دوران انقلاب اسلامی، می‌گوید: امام خمینی به آخرین رهبر شوروی گفت؛ باید کمونیسم را در موزه‌های تاریخ سیاسی جهان جستجو کند.

این عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام در این خصوص به خبرنگار دیده‌بان ایران گفت: آن زمان امام در نامه‌ای به گورباچف نوشتند اگر به دنبال کمونیسم هستید باید آن را در موزه‌های تاریخ سیاسی جهان جستجو کنید.

وی گفت: امام به گورباچوف تأکید کرده بود امروز دیگر کمونیسم وجود خارجی ندارد.

توصیه دینی امام به گورباچوف چه بود؟

رییس اسبق صدا و سیما در بخش دیگری از گفتگو با دیده‌بان ایران؛ یادآور شد: امام خمینی در نامه تاریخی خود به گورباچوف گفته بودند؛ به جای اینکه جوانان روسیه را از دین و مذهب بازدارند، به جبران این خلأ بپردازند.

این چهره سرشناس سیاسی بیان داشت: البته گورباچف در کمال احترام جواب امام را داده بود.

هاشمی با ذکر خاطره‌ای از زمان حضور فرستاده ویژه گورباچوف در تهران، خاطرنشان کرد: زمانی که فرستاده گورباچف، «ادوارد شواردنادزه» با امام دیدار داشت. به گونه‌ای مجذوب امام شده بود که دربرابرش کاملا متواضع بود.

شواردنادزه به امام خمینی تعظیم کرد

وی بیان داشت: هنگامی که شواردنادزه در مقابل امام و روی صندلی که نشسته دست‌هایش می‌لرزید و حتی در برابر امام تعظیم کرد.

هاشمی تأکید کرد:دیدار با رهبر انقلاب اسلامی لحظه بزرگی برای شواردنادزه بود و شخصیت امام او را مجذوب خود کرده بود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دیده بان ایران امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۷۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید عبدالرضا هاشمی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با اشاره به نقش شهید مطهری در پیشبرد اهداف الهی انقلاب اسلامی افزود: شهید مطهری ایده پرداز بزرگ انقلاب اسلامی در تمامی حوزه‌های علوم عقلی و نقلی بود و در یک کلام پاره تن و ثمره عمر با برکت حضرت امام (ره) محسوب می‌شد.

سید عبدالرضا هاشمی با بیان اینکه شهید مرتضی مطهری فردی آگاه به زمان و مسلط بر دسیسه‌های دشمنان اسلام بود اذعان کرد: این شهید والامقام کارگشایی قدر در پاسخگویی به شبهات معاندان نظام، شخصیتی انقلابی و مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود.

وی با اشاره به هدف از ترور شهید مرتضی مطهری به دست دشمنان انقلاب تصریح کرد: اقدامات شایسته‌ی این شهید والا مقام در عرصه‌های مختلف انقلاب و تفکرات ارزشمند آن برای حل مشکلات از دلایل اصلی ترور این شهید به دست گروه‌های تروریستی بود.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر گفت: علامه شهید مرتضی مطهری شخصیت عظیمی بود که توانست دیانت و معنویت را همراه با سیاست الهی مبتنی بر عقلانیت به خوبی تفسیر نماید و با زبان روز، معارف مکتبی اسلام ناب را به جامعه خصوصاً جوانان بشناساند.

کد خبر 6090992

دیگر خبرها

  • ببینید | دعوای فیتیله‌ای‌ها با مجید قناد بالا گرفت؛ پاسخ محمد مسلمی به آقای مجری
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • دستان شگفت انگیز مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی
  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • روایت سیمین دانشور از دیدار با امام خمینی(ره)
  • عروس بزرگ امام چرا همسرش را «داداش» صدا می‌زد؟
  • عروس بزرگ امام چرا همسرش را «داداش» صدا می زد؟ /آقا مصطفی اصلا از وضعیت نجف راضی نبود /او نمی خواست مثل بقیه پوشیه بزنم
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ 
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ /خاطرات عروس بزرگ امام از فوت دو فرزندش و علت آن
  • لزوم کنترل سرعت خودرو‌ها در بزرگراه خلیج فارس و آیت الله هاشمی رفسنجانی بم