Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-29@05:02:55 GMT

بهره‌ برداری از ۱۱۱ کیلومتر خط ریلی در هفته دولت

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۷۸۰۶

بهره‌ برداری از ۱۱۱ کیلومتر خط ریلی در هفته دولت

تین نیوز

مدیر عامل شرکت راه آهن از بهره برداری از ۱۱۱ کیلومتر خط ریلی در شهریورماه و به مناسبت هفته دولت خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سید میعاد صالحی مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران درباره پروژه های قابل بهره برداری از شرکت راه آهن به مناسبت هفته دولت خاطر نشان کرد: با تلاش هایی که در دولت سیزدهم طی یک سال گذشته انجام شد، حوزه ناوگان و بهسازی خطوط ریلی با جهش بالایی همراه بوده و در شهریورماه شاهد بهره برداری از ۱۱۱ کیلومتر خط ریلی خواهیم بود که رکوردی در این حوزه محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت راه آهن درباره میزان پیشرفت پروژه شلمچه- بصره نیز توضیح داد: بیش از ۱۵ سال از مصوبات مربوط به این پروژه می گذرد ولی تا پیش از دولت سیزدهم پیشرفت چندانی در این باره حاصل نشده است.

صالحی خاطر نشان کرد: هم اکنون مسائل مربوط به زیرساخت ها به صورت گام به گام در حال انجام است و با توجه به اینکه این طرح به تفاهماتی با کشور عراق نیاز دارد، مذاکراتی نیز با این کشور آغاز شده است.

وی همچنین با اشاره به قطار تهران- کربلا که صبح امروز حرکت خود را آغاز کرد، گفت: پس از پیگیری های متعدد وزیر راه و شهرسازی و مذاکرات مدیران راه آهن با همتایان عراقی و سفری که در مسیر قطار تهران- کربلا داشتیم، اولین قطار از تهران به مقصد کربلا راه اندازی شد.

مدیر عامل شرکت راه آهن خاطر نشان کرد: این قطار پس از حرکت از تهران وارد ایستگاه شلمچه خواهد شد و مسافران پس از طی یک مسیر ۳۰ کیلومتری با اتوبوس به بصره رفته و مجددا از طریق قطار وارد کربلا می شوند.

به گفته صالحی، ایستگاه تنها ۵ دقیقه تا حرم حضرت ابوالفضل(ع)  فاصله دارد.

وی خاطر نشان کرد: حرکت این قطار فعلا به مدت سه ماه به صورت آزمایشی بوده و در این مدت هفته ای یک رام قطار از تهران تا کربلا و بالعکس خواهیم داشت.

مدیر عامل شرکت راه آهن ادامه داد: طی این سه ماه مشکلات و چالش های مسیر به منظور مدیریت بهتر احصا خواهد شد و پس اتمام این مدت آزمایشی، برای افزایش تعداد حرکت قطارها تصمیم گیری خواهیم کرد.

صالحی گفت: این قطار فعلا به صورت کاروانی بوده و خرید بلیت از آژانس های منتخب انجام می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: هفته دولت تین مدیر عامل شرکت عراق وزیر راه و شهرسازی قطار تهران کربلا مسافران اتوبوس شرکت راه آهن هفته دولت زایران عتبات قطار تهران کربلا مدیر عامل شرکت راه آهن خاطر نشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۷۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد

ایسنا/هرمزگان عملیات اجرایی پروژه احداث زیرگذر روستای پرتردد سرخون در استان هرمزگان آغاز شد.

ظهر امروز هفتم اردیبهشت مهدی دوستی استاندار هرمزگان با همراهی احمد مرادی، محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و با حضور مردم روستای سرخون از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه احداث زیرگذر روستای پر تردد سرخون را کلنگ‌زنی کرد.

مهدی دوستی در حاشیه این کلنگ‌زنی گفت: هرمزگان در مجموع ۵۴ نقطه حادثه‌خیز دارد که در سالیان اخیر شاهد تصادفات و تلفات جانی در این مناطق بوده‌ایم که مسیر سرخون نیز یکی از این مناطق است که برای اصلاح این نقاط به‌منظور تأمین امنیت مردم از منابع اعتباری مختلف استفاده خواهیم کرد.

وی از اجرای این پروژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن خبر داد و افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام ‌شده و تخصیص منابع مالی همچنین در نظر گرفتن چند پشتوانه مالی از محل مولدسازی، بهره‌برداری از این پروژه در هفته دولت به مردم تقدیم می‌شود.

استاندار هرمزگان ضمن قدردانی از پیگیری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، بر تامین منابع مالی و بهره‌برداری سریع از این پروژه تأکید و تصریح کرد: باتوجه به انجام کامل مطالعات و استعلامات این پروژه هیچگونه اعلام معارضات از سوی دستگاه‌های دولتی پذیرفته نمی‌شود همچنین برای بررسی سایر مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان مردم و اعضاء شورای منطقه، در هفته جاری جلسه مشترکی برگزار می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، این پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان بناست ظرف مدت چهار ماه احداث شود و در هفته دولت سال جاری مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تقدیر از کارگران شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان
  • بهره‌برداری از طرح‌های مختلف همزمان با روز شوراها در بوشهر
  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی
  • بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس
  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار