Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی استانداری قم، روح الله ابراهیمی در گفت‌وگویی با گرامیداشت هفته دولت ابتدا در خصوص رسالت شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم اظهار کرد: شهرک های صنعتی در سال 1376 در استان قم زیرمجموعه وزارت صمت راه اندازی شد و تا سال 83 فعالیت آن عمدتا آماده سازی برای استقرار واحد صنعتی در قالب انجام پروژه های عمرانی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم افزود:از سال 83 ماموریت جدیدی به مجموعه در بحث صنایع کوچک و متوسط واگذار شد و سازمان صنایع کوچک که در سال 42 تاسیس شده بود در سال 83 با شهرک صنعتی ایران ادغام شد و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و به تبع آن مسئولیت سازمان به استان ها واگذار شد.

وی تصریح کرد: در خدمات نرم افزاری بحث ههای آموزش و عارضه یابی و برگزاری تورهای صنعتی و حضور در نمایشگاههای داخلی و بین المللی و هر گونه خدماتی که منجر به افزایش فروش و صادرات بازرایابی شود را دنبال می کنیم.

ابراهیمی بیان کرد: واحدهای کوچک و متوسط در دنیا تعاریف مختلفی براساس نیروی اشتغال و سرمایه گذاری دارد و در کشور ما براساس اشتغال تعریف می شود که عمدتا در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند.

وی با اشاره به افتتاح واحد صنعتی در هفته دولت عنوان کرد: فعالیت شرکتهای صنعتی در حوزه عمرانی مستمر و محصول اصلی ما تولید زمین صنعتی برای استقرار واحدهای صنعتی است، در حوزه زیرساخت 200 هکتار زمین صنعتی آماده سازی شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم خاطرنشان کرد: مهم ترین پروژه استان که در سال گذشته کلید خورد و کمتر از یک سال آینده به بهره برداری می رسد انتقال خط پساب از تصفیه خانه شهری به شهرک های صنعتی حاشیه قم تهران است که به عنوان یکی از منابع پایدار نیاز آبی برخی از واحدهای صنعتی و فضای سبز شهرک ها را تامین می کند.

وی گفت: یکی از مشکلات کشور ما بحث اقلیم خشک و بیایانی و کاهش نزولات جوی و محودیت منابع آب است و یکی از راهکارهای پایدار برای واحدهای صنعتی تامین آب استفاده از پساب و تصفیه مجدد است که با این پروژه به سرانجام می رسد.

ابراهیمی افزود: مهم ترین رسالت ما ایجاد و تولید زمین صنعتی و فلسفه ایجاد شهرک های صنعتی تجمیع صنایع و حفظ محیط زیست و کاهش هزینه های تولید است، در شهرک های صنعتی همه این خدمات اعم از آب و برق و گاز و شبکه تلفن و شبکه معابر را تا درب واحد صنعتی متقبل می شویم.

وی در مورد استفاده از فناوری نوین دنیا در صنایع نیز بیان کرد: در این خصوص دو منظر وجود دارد یکی شهرک صنعتی در استفاده از فناوری و دیگری واحدهای صنعتی در بحث آموزش و عارضه یابی است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم عنوان کرد: از ابتدای امسال برای کاهش مراجعات و تحقق درخواست ارباب رجوع در کمترین زمان به سمت واگذاری الکترونیکی رفته ایم، در این باره زیرساختها فراهم شده و در فاز دوم همه خدمات شهرک صنعتی از طریق بستر وب ارائه می شود و نیازی به حضور و مراجعه فیزیکی ارباب رجوع نیست.

وی تصریح کرد: بخشی از خدمات حضوری اجتناب ناپذیر است اما در زمینه واگذاری زمین و دریافت انشعابات و مجوز احداث و پایان کار و نقل و انتقال و تغییر نام در قالب خدمات الکترونیکی انجام می شود.

ابراهیمی اظهار کرد: واحدهای صنعتی نیز ظرفیتی در استان به لحاظ فناوری اطلاعات در حوزه آ ی تی دارند که شهرکی به این نام ایجاد شده و واگذاری ها با اولویت شرکت های دانش بنیان در حوزه آی سی تی و فناوری اطلاعات انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: در راستای استفاده واحدهای صنعتی از این ظرفیت یکی از رسالت های معاونت صنایع کوچک عارضه یابی و نیاز فناورانه و استفاده از ابزارهای نوین برای واحدهای صنعتی است، در حوزه های مختلف مدیریت و مالی و استقرارسیستم های مدیریتی به ارائه مشاوره می پردازیم.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم در ادامه گفت: احیای واحدهای راکد یکی از برنامه های ثابت شهرک است اما از استقرار دولت سیزدهم با جدیت بیشتری همراه است، از ابتدای سال شناسایی واحدهای راکد در دستور کار قرار گرفت و حدود 170 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری غیر فعال شناسایی شدند.

وی افزود: 2800 واحد صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی مستقر هستند که 2300 واحد دارای پروانه بهره برداری اند و 170 مورد غیر فعال شناسایی شده و برای فعال سازی هدف گذاری شده‌اند.

ابراهیمی بیان کرد: تیم های مشاوره ای در قالب 14 تیم طراحی شده و در جهت مشاوره واحدهای غیر فعال بین تیم ها برای عارضه یابی مسائل مالی و مدیریتی تقسیم شده است، عمده ترین مشکل این واحدها تامین نقدینگی و سرمایه در گردش است.

وی در مورد آسفالت ورودی شهرک ها نیزعنوان کرد: روکش ورودی شهرک های صنعتی انجام شده و پیمانکار برای کوچه های فرعی انتخاب شده و در حال انجام است، ورودی شهرک اخیرا در شورای ترافیک استان مصوب شد و اجازه انجام آسفالت را داده اند و تا دو ماه آینده بهسازی و آسفالت تامین می شود.

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرک های صنعتی قم واحد های صنعتی قم تولید در قم کارخانجات قم واحدهای صنعتی عارضه یابی صنایع کوچک واحد صنعتی شهرک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۸۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران؛ فرشاد مقیمی مدیر عامل این سازمان در بازدید از ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) در گفتگو با صنعتگران، کارآفرینان و نمایندگان واحد‌های صنعتی برای رفع برخی از موانع در زمینه صنایع کوچک و متوسط قول پیگیری داد. مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، همچنین در دیدار با هیئت‌های تجاری کشور‌های مختلف مهمترین محور‌های ارتقای همکاری با این کشور‌ها را پیگیری کرد. در روز نخست این رویداد؛ رئیس اتاق بازرگانی عراق، رئیس اتحادیه سرمایه‌گذاران بین المللی کشور گرجستان، هیئت تجاری کشور روسیه و رئیس اتاق بازرگانی کشور ترکمنستان با حضور در غرفه شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران با مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران دیدار و گفتگو کردند. نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو۲۰۲۴) با هدف نمایش ظرفیت‌های صادراتی ایران و بستر‌های اصلی تجارت خارجی با سایر کشور‌ها تا ۱۲ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برپاست.

دیگر خبرها

  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین
  • ۹۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شاهرود شد