Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@02:22:19 GMT

نظام اسلامی رسم شهادت و ایثارگری را زنده کرد

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۸۹۸۴۵۶

نظام اسلامی رسم شهادت و ایثارگری را زنده کرد

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری چهارشنبه شب در دیدار با خانواده شهید رحیم شکری در ارومیه افزود: خاصیت کشته شدن در راه خدا این است که انسانی جان خود را صرف می‌کند برای یک هدف و مقصد الهی و خدای متعال هم در پاسخ به این ایثار و گذشت بزرگ، حضور او را در تاریخ تداوم می‌بخشد و یاد، فکر و آرمان او زنده می‌ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بر اساس آیات الهی، شهید یک فرد نیست بلکه یک امت و یک ملت و یک تفکر پاک و مطهر است، ادامه داد: شهادت قله نیکی‌ها است و کسی که در راه خدا به شهادت برسد بر فراز این قله قرار دارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شهدا شفاعت کننده هستند، گفت: هر شهید ۷۰ نفر را شفاعت می‌کند و این یک موهبت الهی است.

نوری با بیان اینکه شهدا همواره زنده هستند اظهار کرد: شهدا در راه خدا جهاد کردند و دارای مقام شامخی هستند.

وی با قدردانی از تلاش‌های خواهر این شهید والامقام که از پدر سالمندش در منزل پرستاری و مراقبت می‌کند، تاکید کرد: این تکریم جایگاه والایی نزد پروردگار متعال دارد.

در این بازدید با اهدای لوح تقدیر از خانواده این شهید والامقام تجلیل بعمل آمد.

شهید شکری یکی از فرهنگیان ارومیه بود که در ۱۷ تیر سال ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی فاو به فیض شهادت نائل شد.

وزیر آموزش و پرورش در سفری ۲ روزه و با هدف بازدید از روند اجرای پروژه مهر، افتتاح مجتمع بزرگ آموزشی، پرورشی و تفریحی بوتراب خوی، شرکت در شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی و بررسی مسائل و مشکلات آموزشی عصر چهارشنبه به این استان سفر کرده است.

کد خبر 5578673

منبع: مهر

کلیدواژه: یوسف نوری وزارت آموزش و پرورش هفته دولت هفته دولت بوشهر اربعین حسینی ویروس کرونا اربعین 1401 کرمانشاه افتتاح طرح عمرانی گرگان آمار کرونا قزوین گناوه اردبیل خراسان رضوی سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۸۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ سپاس معلم در مدارس خراسان شمالی طنین انداز شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان در این مراسم آموزش و پرورش را کانون اصلی حرکت به سمت حیات طیبه و به فرموده مقام معظم رهبری، سنگ بنای کشور در نظام تعلیم و تربیت دانست و گفت: آموزش و پرورش مزرعه آینده کشور است، هرآنچه در نظام تعلیم و تربیت کاشته شود در آینده همان درو می‌شود، نگاه و رویکرد ما در مدارس توجه به منویات مقام معظم رهبری بوده و دکترین حرکت ما سند تحول بنیادین است.
ابوالقاسم اکبری با اشاره به اینکه رویکرد نظام اسلامی، تحقق عدالت آموزشی است گفت: ۴۸.۵ درصد مدارس استان در روستا‌ها دایر است و پراکندگی روستا‌ها سبب شده تا ۱۸ مدرسه با یک دانش آموز و یک معلم فعال شود.
۱۴ هزار معلم در ۲ هزا و ۶۱ مدرسه خراسان شمالی ۱۹۳ هزار دانش آموز را زیر نظر داشته و به تدریس مشغول هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • دشمنان نظام و ملت ایران مرعوب تربیت یافتگان مکتب شهدا هستند
  • درخشش ۵۰۰ دانش‌آموز خراسان شمالی در المپیادهای ملی
  • زنگ سپاس معلم در مدارس خراسان شمالی طنین انداز شد
  • جذب اعضای تیم والیبال دانش‌آموزان به عنوان معلم
  • زنگ سپاس معلم در مدارس بهاباد نواخته شد
  • تعالی آموزش و پرورش بالندگی ایران اسلامی را به همراه دارد
  • معلمان معمار آینده نظام هستند
  • دیدار کارکنان آموزش و پرورش استان مرکزی با نماینده ولیّ‌فقیه
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود