Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد صادقی روز پنجشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز قم در گفت وگو با خبرنگاران، افزود: این طرح حدود دو سال و نیم است آغاز شده و با مشارکت ۷۰ درصد سرمایه‌گذار و ۳۰ درصد بخش خصوصی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به این‌که دولت به تعهدات خود عمل نکرد، مدتی طرح تعطیل بود و یکی از سرمایه‌گذاران نیز کار را رها نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در سفر سال گذشته رییس جمهور به قم ،  وام بانک ملی به مبلغ یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به‌عنوان سهم دولت به‌صورت مشارکت مصوب شد که با پیگیری مسئولان به‌زودی اخذ می‌شود.

صادقی با اشاره به این‌که مابقی سهم دولت نیز به‌صورت نقدی پرداخت می‌شود، ابراز امیدواری کرد: ۱۲ کیلومتر ابتدایی این طرح که تاثیر بسزایی در کاهش ترافیک استان و تصادفات دارد را در مدت ۲ سال آینده به مرحله بهره‌برداری برسد.

وی گفت: با تکمیل کمربندی شهید سلیمانی ترافیک و تصادفات محور ۷۲ تن به سمت امامزاده جمال(ع) حل و کمربندی امام علی(ع) تبدیل به محور مجهز شهری می‌شود.

وی افزود: کمربندی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ۱۱۴ کیلومتر است که فاز نخست آن از کیلومتر ۱۱ آزادراه قم- تهران به طول ۳۲ کیلومتر آغاز می‌شود و بعد از گذر از محور قم- سلفچگان در کیلومتر هفت محور قم- نیزار خاتمه می‌یابد؛ طول مسیر فاز دوم و سوم نیز به ترتیب در حدود ۴۵ و ۳۰ کیلومتر است.

صادقی بیان کرد: اعتباراتی که به قم تخصیص داده می‌شود همانند اعتبارات یک استان معمولی است، در حالی که قم را به دلایل مختلف از جمله قرار گرفتن در محور مواصلاتی ۱۷ استان باید فرا استانی در نظر گرفت.

وی گفت: به‌عنوان مثال فقط ۱۵ درصد ترددها در اتوبان قم- تهران، پلاک قم هستند و ۸۵ درصد تردد در محوری که ترانزیتی نیست، پلاک غیربومی می‌باشد.

وی با بیان این‌که اعتباراتی خوبی برای قم پیش‌بینی شد ولی می‌توانست بهتر شود، به یکی دیگر از طرحهای راه سازی اشاره کرد و  ادامه داد: عملیات اجرایی محور پردیسان- ورجان- کهک در خردادماه سالجاری آغاز شده که در انتهای جاده پردیسان- ورجان پلی به نام تقاطع غیرهمسطح شهدای جبهه مقاومت قرار دارد و برای احداث آن قراردادی به مبلغ ۴۷ میلیارد ریال منعقد شده‌است.

شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع‌ شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

شهر کهک در جنوب استان قم قرار دارد و فاصله آن تا شهر قم حدود ۳۰ کیلومتر است؛ شهرستان کهک از ۲ بخش مرکزی و فردو تشکیل شده ‌است.

صادقی افزود: فاز اول محور پردیسان- ورجان از بیمارستان خاتم تا تقاطع غیرهمسطح شهدای مقاومت و فاز دوم نیز از بیمارستان خاتم تا میدان آیت‌الله بهجت است و تا چند روز دیگر وارد مرحله مناقصه می‌شود.

وی ادامه داد: فاز سه نیز از ورجان تا دو راهی کهک است که آزادسازی زمین‌ها به عهده شوراهای شهر و روستا می‌باشد و تا آزادسازی انجام نشود طرح اجرایی نخواهد شد.

وی با بیان این‌که قرارداد جاده پردیسان- ورجان به طول ۱۳ کیلومتر با مبلغ ۱۷۲ میلیارد منعقد شده است، گفت: با توجه به این‌که حدود ۳۵ هزار واحد باید در ابتدای محور پردیسان- ورجان احداث شود،‌ مسیر میدان مرجعیت تا ۴ کیلومتر به سمت ورجان چهار باند طراحی شده‌است.

صادقی بیان کرد: در تلاش هستیم جاده شهرک سینمایی که در کیلومتر ۵۲ از سمت قم به تهران قرار دارد نیز تا آخر سال به بهره‌برداری برسد.

وی ابراز امیدواری کرد: در سفر دور دوم ریاست جمهوری بتوانیم اعتبار چهار باند کردن جاده قدیم قم- تهران تا کیلومتر ۴۰ را جذب کنیم؛ طراحی این محور انجام شده است.

برچسب‌ها قم وزارت راه و شهرسازی تردد جاده ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم وزارت راه و شهرسازی تردد جاده ای قم وزارت راه و شهرسازی تردد جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۹۹۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه

محمدامین بهرامی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در جلسه انجمن کتابخانه‌های استان کرمانشاه با اشاره به ضرورت راه‌اندازی کتابخانه مرکزی، گفت : این پروژه مهمترین و بزرگترین بنای فرهنگی استان است و در صورت راه‌اندازی می‌تواند محل مناسبی برای انجام برنامه‌های فرهنگی و هنری استان باشد.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری استان‌ها صاحب کتابخانه مرکزی هستند و در غرب کشور تنها استانی که کتابخانه مرکزی ندارد، کرمانشاه است.

بهرامی با اشاره به شروع این پروژه در سال ۱۳۸۶ گفت: این پروژه در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع در پنج طبقه و با زیربنای ۱۲ هزار مترمربع در دست احداث است.

وی به پیشرفت ۶۳ درصدی پروژه اشاره و تصریح کرد: متاسفانه به دلیل مشکلات اعتباری این پروژه بعد از ۱۷ سال به این میزان پیشرفت رسیده است.

بهرامی اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه را ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: تاکنون بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار صرف پروژه شده تا به پیشرفت ۶۳ درصدی برسد، اما برای اینکه بتوانیم پروژه را تکمیل کنیم با توجه به افزایش قیمت‌ها به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز داریم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با اشاره به تصویب اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی برای این پروژه در سفر دور اول رییس جمهور به استان، گفت: در این سفر مقرر شد از این میزان اعتبار، ۲۰ میلیارد تومان آن توسط سازمان برنامه و بودجه و ۱۰ میلیارد تومان آن از محل اعتبارات نفت تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون از این میزان اعتبار ۵.۶ میلیارد تومان آن در سال ۱۴۰۱ و ۱۰ میلیارد تومان در سال گذشته تخصیص شد که صرف تکمیل پروژه شده و اکنون برای ادامه کار به تامین اعتبار جدید نیاز داریم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است
  • تخصیص ۱۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل کمربندی ایلخچی تبریز
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربند ایلخچی
  • افتتاح فاز اول آزادراه شوشتری تا پایان سال
  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد