Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک: حمله هوایی اسرائیل به دمشق و حلب سوریه، شلیک هشدار پدافند تایوان به سمت پهپاد‌های چین، شرط چین برای ازسرگیری مذاکرات با آمریکا، اعلام سه روز عزای عمومی در عراق و درگیری در بصره و کشته شدن یکی از رهبران سرایا السلام، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمله هوایی اسرائیل به دمشق و حلب سوریه

منابع محلی سوریه، شامگاه روز (چهارشنبه)، از شنیده شدن صدای چند انفجار در استان دمشق خبر دادند.

شبکه «الاخباریه» سوریه گزارش داد که پدافند هوایی این کشور با چند موشک در آسمان شهر و استان دمشق مقابله کرده است.

این شبکه به نقل از خبرنگار خود اضافه کرد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نقاطی را در دمشق هدف حمله قرار داد‌ه‌اند.

لحظاتی بعد، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ضمن تأیید این حمله، گزارش داد که پدافند هوایی این کشور توانسته تعدادی از موشک‌ها را ساقط کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

شبکه «المیادین» نیز به نقل از خبرنگار خود در سوریه گزارش داد که پدافند هوایی سوریه با چهار موشک در جنوب دمشق مقابله کرده است.

براساس این گزارش، مقابله با موشک‌ها در نزدیکی جاده فرودگاه بین‌المللی دمشق، بزرگراه دمشق-درعا و اطراف شهر «الکسوه» واقع در جنوب استان دمشق صورت گرفته است.

این حمله در حالی انجام شده است که ساعتی پیش، منابع سوری از حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به فرودگاه بین‌المللی حلب واقع در شمال غرب سوریه خبر دادند.

شلیک هشدار پدافند تایوان به سمت پهپادهای چین

رسانه‌ها غروب چهارشنبه به وقت تهران از شلیک مجدد یگان پدافندی تایوان به سمت پهپاد‌های ارتش چین خبر دادند.

به نوشته وبگاه «فوکوس تایوان» یگان‌های پدافندی ارتش تایوان مستقر در جزیره «کینمن» شامگاه چهارشنبه به وقت محلی در سه نوبت و در مکان‌های مختلف به سمت پهپاد چینی شلیک کردند. این پهپادهای غیرنظامی حدود ساعت شش بعد از ظهر به وقت محلی نزدیک به جزایر «لییو»، «دادان» و «کائویو» پرواز کردند.

وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که نیروهای مستقر در جزایر برای هشدار دادن به سمت این پهپادها شلیک نمودند و به دنبال این حادثه پهپادهای چینی به سرعت منطقه را ترک و به سمت «شیامن» در چین پرواز کردند. این فرماندهی از حالت آماده باش یگان‌های پدافندی تایوان و رصد اوضاع خبر داد.

وزارت دفاع تایوان امروز همچنین اعلام کرد که ۶۲ فروند جنگنده و هفت فروند کشتی جنگی ارتش چین را در اطراف تایوان شناسایی کرده است.

همزمان با افزایش تنش بین چین و تایوان، وزارت دفاع تایوان روز سه شنبه اعلام کرد، برای نخستین بار به سمت یک پهپاد چینی برای نخستین بار شلیک کرده است.

این در حالی است که به گفته تحلیلگران نظامی، ارتش قدرتمند چین قادر است، یگان‌های پدافندی تایوان را با استفاده از انواع جنگنده‌های و پهپادهای خود به چالش بکشد.

طی هفته‌های اخیر و به دنبال سفر تحریک آمیز «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان امریکا به جزیره تایوان به رغم هشدارهای چین، تنش‌ها در منطقه شدت یافته است.

بعد از سفر پلوسی به تایوان، برخی دیگر از مقامات و سیاستمداران آمریکایی به این جزیره سفر و با مقامات تایوان دیدار کرده‌اند. چین با برگزاری رزمایش‌ نظامی به این تحرکات پاسخ داده و همزمان قدرت‌نمایی جنگنده‌های چینی در منطقه شدت یافته است. به دنبال این سفر پر حاشیه، مدتی است که تایوان درگیر ماوریت‌های روزانه جنگنده‌ها و رزمناوهای ارتش چین شده است.

شرط چین برای ازسرگیری مذاکرات با آمریکا

دولت چین به آمریکا متذکر شد، شرط ازسرگیری مذاکرات با آمریکا بر سر تغییرات آب و هوایی رفع «تاثیر منفی» سفر نانسی پلوسی در اوایل ماه اوت به تایوان است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، چین پیشتر به تلافی سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در تاریخ دوم و سوم اوت (11 و 12 مرداد 1401) به تایوان اعلام کرد همکاری های دوجانبه با آمریکا در چند حوزه شامل مذاکرات آب و هوایی و گفت‌وگوهای بین فرماندهان ارشد نظامی را به حال تعلیق درمی آورد.

جان کری، وزیر خارجه اسبق آمریکا و فرستاده ویژه تغییرات آب و هوایی دولت فعلی این کشور روز سه شنبه در مصاحبه با نشریه فایننشال تایمز خواستار ازسرگیری مذاکرات آب و هوایی پکن و واشنگتن شد.

کری در ادامه این مصاحبه گفت، امیدوار است پیش از اجلای آب و هوایی ماه نوامبر آتی سازمان ملل در منطقه شرم الشیخ مصر، مقامات چین و آمریکا بتوانند «دوباره نزد یکدیگر برگردند.»

چین در واکنش به صحبتهای جان کری بیان کرد، ازسرگیری مذاکرات آب و هوایی با آمریکا منوط به کارهایی است که واشنگتن برای رفع «تاثیر منفی» سفر نانسی پلوسی به تایوان صورت می دهد.

وزارت امور خارجه چین در بیانیه مکتوبی که برای خبرگزاری رویترز فرستاده شد، نوشت: «طرف آمریکایی باید تاثیر منفی گسیل شدن پلوسی به تایوان را بزداید، این یک شرط غیر قابل اجتناب برای همکاری چین-آمریکا در زمینه تغییرات آب و هوایی است.»

در این بیانیه تاکید شد، چین به مشارکت فعالانه در مجامع بین المللی درباره تغییرات آب و هوایی ادامه خواهد داد.

این شرط از سوی چین در حالی مطرح می شود که همچنان سفرهای تحریک آمیز زنجیره ای مقامات آمریکایی و کشورهای متحد واشنگتن به تایوان همچنان ادامه داشته و در جدیدترین مورد، روز سه شنبه هیات دیگری از سیاستمداران آمریکایی تحت سرپرستی داگ دوسی، فرماندار ایالت آریزونای آمریکا به تایوان سفر کرد.

اعلام سه روز عزای عمومی در عراق

پارلمان عراق سه روز را به عنوان‌ عزای عمومی برای قربانیان حوادث اخیر کشور اعلام کرد.

 محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق روز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای، برای کشته شدگان درگیری‌های اخیر در کشور، سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

به نقل از السومریه نیوز، در بیانیه ریاست پارلمان عراق آمده است: «پارلمان بنا به درخواست نمایندگان، برای کشته شدن نیروهای امنیتی و معترضان در جریان رویدادهای اخیر کشور، سه روز عزای عمومی اعلام می‌کند.»

بنا به گفته منابع پزشکی عراق، در جریان تجمعات اخیر طرفداران مقتدا صدر در منطقه سبز بغداد و برخی دیگر از مناطق این کشور و وقوع درگیری‌ها، ۳۰ تن کشته و ۷۰۰ تن زخمی شدند.

درگیری‌ در بصره و کشته شدن یکی از رهبران سرایا السلام

رسانه‌های عراقی چهارشنبه شب گزارش دادند که مجدداً درگیری‌هایی میان نیروهای سرایا السلام و عصائب اهل الحق در بصره واقع در جنوب عراق به وقوع پیوست.

 سایت بغداد الیوم گزارش داد که دو فرمانده برجسته در سرایا السلام، وابسته به جریان صدر کشته شدند.

در همین حال، گروه اطلاع رسانی امنیتی عراق اعلام کرد، آنچه برخی از رسانه‌های اجتماعی مطرح کرده‌اند، اخباری ضد و نقیض از وقوع رخدادهای امنیتی و تنش‌ها در استان بصره است. این موضوع عبارت از یک قتل در مرکز استان بصره و زخمی شدن یک فرد دیگر است و نیروهای امنیتی افراد مظنون را بازداشت کرده‌اند و به وظایف خود و تحقیق درخصوص این رخداد عمل می‌کنند.

گروه اطلاع رسانی امنیتی عراق تاکید کرد، اوضاع در حال حاضر تحت کنترل است و آرامش امنیتی برقرار است و نیروهای امنیتی کامل در این استان مستقر شده‌اند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی فایل‌های تصویری را از درگیری‌های شدید میان افراد مسلح در شهر بصره منتشر کردند.

دوشنبه گذشته عراق صحنه درگیری‌های شدیدی بود که بر اثر آن، بیش از ۲۰ تن کشته شده و تعداد زیادی زخمی شدند. این درگیری‌ها در پی یورش نیروهای حامی جریان صدر به چند مقر دولتی صورت گرفت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین انتخابات فوتبال پیاده روی اربعین هفته دولت مهدی تاج مقتدی صدر تحولات خاورمیانه تحولات بین المللی ایران و آمریکا برجام اروپا روسیه چین تایوان اوکراین مذاکرات وین انتخابات فوتبال پیاده روی اربعین هفته دولت مهدی تاج مقتدی صدر ازسرگیری مذاکرات با آمریکا تغییرات آب و هوایی سه روز عزای عمومی سرایا السلام نانسی پلوسی بین المللی جنگنده ها درگیری ها کشته شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۱۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بعد از حمله ایران حماس راحت‌تر نه می‌گوید!

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 5 کانال دوازده اسرائیل گزارشی از مذاکرات برای تبادل اسرا میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها منتشر کرد. آن گونه که در این گزارش گفته می‌شود، بعد از حمله ایران به اسرائیل، حماس اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده و راحت‌تر در مذاکرات نه می‌گوید. این گزارش جالب را با زیرنویس فارسی می‌بینید.

دیگر خبرها

  • بعد از حمله ایران حماس راحت‌تر نه می‌گوید!
  • شلیک موشک ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در ماموریت مدیترانه
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • الهندی: پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادربه حفاظت از خود نیست
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • پهپاد‌ انتحاری ایرانی ، ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین
  • پهپاد‌های انتحاری «شاهد» چگونه به ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین تبدیل شدند؟
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله