Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حسین زنجیرانی فراهانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران  اظهار داشت: در هفته دولت امسال چند پروژه برای راه‌های شریانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت که شاخص‌ترین آن، راه دسترسی نمایشگاه بین‌المللی استان قم است.

وی با بیان اینکه برخی از پروژه‌ها نیز بخش عمده آن انجام‌شده و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد:  در سال جاری از محورهای شریانی استان آزادراه قم-تهران ۸۰ میلیارد تومان برای بهسازی آسفالت تعریف‌شده و بعد از مطالبه و مناقصه این هفته برای حدود ۵۰ میلیارد تومان آن عملیات اجرایی صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زنجیرانی فراهانی عنوان کرد: در آزادراه قم- تهران پروژه نصب حفاظ بتنی در دست اقدام است، در این خصوص در سه ماه اخیر ۲۵ کیلومتر گارد وسط جمع‌آوری‌شده است.

وی افزود: روشنایی هم با توجه به ترافیک تعریف می‌شود و از طرفی به‌واسطه محدودیت‌های صنعت برق آزادراه قم- تهران یک‌درمیان روشن است و شبرنگ و نقوش افقی راه را روشن می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم بیان کرد: برای شبکه راه روستایی نیز در حدود ۴۰ کیلومتر بهسازی صورت گرفته است و در ۲۵ روستا ازجمله محور چاهک، کهندان، قاهان، فردو و کهک در این چندماهه روکش آسفالت انجام‌شده و قرارداد ۸۰ میلیارد تومانی جداگانه‌ای نیز تا سال آینده در شبکه راه روستایی منعقد شده و در مجموع وضعیت راه روستایی از شهری بهتر است.

وی با تأکید بر اینکه ۲ دستگاه دوربین کنترل سرعت بتازگی در راه‌های قم اضافه‌شده است، گفت: به‌طورکلی جاده پنجمین عامل تصادف است و ۹۰ درصد به عامل انسانی و خودرو بستگی دارد، با این‌حال بهسازی راه‌ها و رفع نقاط حادثه‌خیز را در دستور کار قرار می‌دهیم.

رفع ۲۰ نقطه حادثه‌خیز استان قم در دستور کار است

وی در مورد دیگر طرح‌ها نیز بیان کرد: خاک‌ریزی مسیر چهار خطه پردیسان -ورجان به اتمام رسیده و تا ۲ سال آینده بهسازی عملیاتی می‌شود، از طرفی رفع ۲۰ مورد نقاط حادثه‌خیز در استان در دستور کار است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم عنوان کرد: راهبردهای کوتاه‌مدت و میان‌مدت و بلندمدت در رفع نقاط حادثه‌خیز ارائه داده‌ایم، برای نمونه در محور قم -اراک قبل و بعد از قوس‌های محور واژگونی زیاد گزارش می‌شد زیرا محوری یکنواخت و خسته‌کننده است و دراین‌باره قبل و بعدازاین قوس‌ها شیار لرزانده طولی زده و علائم و خط‌کشی تقویت شد.

وی تصریح کرد: خاک‌ریزهای ایمنی سرپل‌ها و نقاط پرتگاهی محور قم -اراک در پنج ماه گذشته تکمیل‌شده و روشنایی محور به بهره‌برداری رسید.

زنجیرانی فراهانی اظهار داشت: جاده قم -گرمسار جاده چند خطه است هرچند فاقد مجتمع‌های رفاهی است و قول مساعد در رفع مشکلات و ایجاد روشنایی وجود دارد، همچنین تا پایان سال سرمایه‌گذار قرار است پمپ‌بنزین را به بهره‌برداری برساند.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قم بهسازی راه ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قم بهسازی راه ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قم بهسازی راه ها بهره برداری حادثه خیز استان قم راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۱۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بهسازی آسفالت آزادراه تبریز – زنجان

 علیزاده گفت: در سفر اول رئیس جمهور به آذربایجان شرقی مقرر شده بود ۳۰۰ میلیارد تومان از طرف سرمایه گذار طرح در اختیار اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی قرار گیرد تا خرابی‌های آزادراه  تبریز – زنجان برطرف شود.

وی افزود: در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان هم که روز جمعه با حضور وزیر راه شهرسازی برگزار شد بذرپاش دستور داد تا یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای روکش آسفالت و رفع خرابی‌های سنگین آزادراه تبریززنجان اختصاص یابد تا بقیه خرابی‌های آزادراه به سمت تهران هم برطرف شود.

علیزاده گفت: ۶۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار به صورت نقدی و ۴۰۰ میلیارد تومان قیر یارانه‌ای در اختیار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه از ۱۴ سال پیش این آزادراه زیر بار ترافیک رفته است گفت: تاکنون عملیات روکش آسفالت در آزادراه تبریز - زنجان انجام نشده بود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: آزادراه تبریز – زنجان ۲۸۰ کیلومتر مسافت دارد که ۲۰۰ کیلومتر از آن در حوزه استحفاظی آذربایجان شرقی و ۸۰ کیلومتر در حوزه استان زنجان قرار گرفته است.

علیزاده هدف از اجرای این طرح را افزایش ایمنی آزادراه، کاهش تصادفات رانندگی و جلب رضایتمندی مردم و کاربران جاده برشمرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ریزش برداری از محورهای ایلام درپی بارش‌های شدید
  • آغاز بهسازی آسفالت آزادراه تبریز – زنجان
  • بهسازی آسفالت آزادراه تبریز زنجان آغاز شد
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌های راهداری در استان بوشهر تخصیص یافت
  • تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های راهداری بوشهر
  • اصلاح ۷ نقطه پرتصادف در سیستان و بلوچستان
  • آسفالت بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان وبلوچستان
  • آغاز بهسازی محور ابهر_ مرشون به طول ۸ کیلومتر
  • رفع ۲۰ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان مرکزی
  • بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین