Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@06:09:40 GMT

۱۳۸ فضای آموزشی لرستان احداث می شود

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۰۱۹۶۶

۱۳۸ فضای آموزشی لرستان احداث می شود


یونس بهاروند ایران نیا مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان  بیان کرد:فضا‌های آموزشی در حال احداث استان از مدارس یک تا ۱۲ کلاسه هستند که از این مجموع ۵۹ مدرسه دولتی، ۳۵ مدرسه مشارکتی و ۴۴ مدرسه نیز خیر ساز است.

بهاروند اظهار داشت: سرویس‌های بهداشتی ۳۰۰ مدرسه استان نیازمند بازسازی است که تاکنون ۶۳ مورد در قالب ۲۲۲ چشمه سرویس بهداشتی بازسازی و تعمیر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او عنوان کرد: ۳۸ کلاس درس در قالب ۱۶ مدرسه با اعتبار ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تا پایان هفته دولت امسال به آموزش و پرورش استان تحویل داده شد و در صورت تامین اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی که مکاتبات آن نیز انجام شده است تا ابتدای سال تحصیلی جدید، ۲۰۰ کلاس در قالب ۴۶ مدرسه تحویل داده خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان بیان کرد: اکنون ۴۵ مدرسه سنگی و یکهزار مدرسه تخریبی در این استان وجود دارد که در قالب ۳۰ تفاهم نامه با خیران مدرسه ساز، احداث ۵۶ مدرسه استان طی سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.

بهاروند با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری با بنیاد "قلم چی" برای احداث مدرسه در مناطق محروم اظهار داشت: در این راستا از ابتدای امسال نیز ۲۰ تفاهم نامه برای احداث ۱۱۳ کلاس درس در استان منعقد شده است.

او با اشاره به اجرای طرح شهید"پناهی" با کمک خیرین مدرسه ساز در راستای برچیدن مدارس سنگی لرستان گفت: پنج کلاس درس سنگی استان بالای ۱۰ دانش آموز دارند و در حال حاضر ۵۰۰ مدرسه کانکسی داریم که ۱۱۲ مورد آن بیش از ۱۰ دانش آموز دارند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان با اشاره به ضرورت برچیده شدن این مدارس ادامه داد: در این راستا با اختصاص ۱۱۲ کانکس با ظرفیت بالای ۱۰ نفر دانش آموز در قالب طرح شهید "پناهی" و همچنین کمک خیرین کشوری باید این مدارس برچیده شود.

بهاروند ایران نیا با اشاره به فعالیت حدود چهار هزار مدرسه در لرستان افزود: از این تعداد، هزار و ۵۰۰ مورد مستحکم هستند که بعد از انقلاب و در سال‌های اخیر از محل اعتبارات دولتی و کمک خیرین ساخته شده اند.

او با بیان اینکه حدود ۳۵۰ مدرسه عشایری در لرستان وجود دارد اظهار داشت: هزار و ۵۰۰ مدرسه دیگر در سطح استان نیازمند مقاوم سازی و هزار مدرسه نیز تخریبی هستند که با پیگیری‌های صورت گرفته، مقرر شده است حمایت‌های لازم از سوی خیرین و وزارت آموزش و پرورش برای مقاوم سازی صورت گیرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: تعهدات خیرین مدرسه ساز استان در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۲۷ میلیارد تومان بوده که تقریبا محقق شده و تعهدات سال ۱۴۰۱ نیز در حال انجام و برخی تفاهم نامه‌ها نیز منعقد شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نوسازی و تجهیز مدارس احداث مدرسه توسعه و تجهیز مدارس لرستان مدیرکل نوسازی تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۱۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

"الف تا" رویدادی برای ارائه خلاقیت‌های آموزشی معلمان در سطح بین‌المللی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی آرند، افزود: الف‌تا رویدادی است که با شناسایی و به‌اشتراک‌گذاری تجربیات خلاقانه و الهام‌بخش، زمینه تعامل و هم‌افزایی میان معلمان، مدیران و عوامل تربیتی و آموزشی مدارس سراسر کشور را فراهم می‌سازد.
وی، با بیان اینکه این رویداد شامل دو بخش مدارس پیشتاز تحول و تک تجربه می‌باشد، گفت:در بخـش اول مدارس پیشتاز تحول، تجــارب و اقدامات تحـــول‌آفرینـــی ثبــت می‌شوند که از سوی مجموعه معلمان، مربیان، مدیر، عوامل آموزشی و تربیتی یک مدرسه انجام و باعث ایجاد تحول در «کل مدرسه» شده است.
محمد جمالی آرند، افزود:در بخش دوم هم که شامل تک تجربه‌ها است، تک‌اقدامات تحول‌آفرینی ثبت می‌شوند که از سوی معلمان، مربیان، مدیران، معاونان آموزشی و پرورشی، هنرآموزان و عوامل آموزشی و تربیتی یک مدرسه انجام و موجب ایجاد تحول در «بخشی از مدرسه» شده است.
وی، آخرین مهلت بارگذاری آثار برای شرکت در این رویداد علمی را ۲۰ اردیبهشت ماه اعلام کرد و، گفت:مخاطبان رویداد می‌توانند با ورود به وبگاه رویداد به آدرس www.alefta.ir در بخش «عضویت»، حساب کاربری (پروفایل) خود را ایجاد و نسبت به تکمیل اطلاعات هویتی و پرسنلی خود اقدام نمایند. سپس برای ارسال تجربیات خود باید گزینه ثبت تجربیات را انتخاب و در مرحله بعد با انتخاب یکی از گزینۀ‌های «ثبت تجربه در بخش تک‌تجربه‌ها» و «ثبت تجربیات در بخش مدارس پیشتاز تحول» وارد فرآیند ثبت تجربه و اثر خود در بخش انتخابی شوند و تجربیات خود را با تکمیل فرم‌ها و ارسال مستندات شامل فیلم، صوت، عکس و … ارسال نمایند. در ادامه شیوۀ ارسال اثر در هریک از بخش‌ها توضیح داده شده است.

دیگر خبرها

  • احداث ۵ هزار کلاس درس از محل مولدسازی در خراسان رضوی
  • هدفگذاری نوسازی مدارس برای احداث ۲ هزار کلاس درس در اردبیل
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف در اردبیل
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف
  • احداث چهار مدرسه خیری در یزد
  • "الف تا" رویدادی برای ارائه خلاقیت‌های آموزشی معلمان در سطح بین‌المللی
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود