Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@23:50:34 GMT

مسائل استان بوشهر با اولویت حل مشکلات مردم بررسی شود

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۰۳۱۵۷

مسائل استان بوشهر با اولویت حل مشکلات مردم بررسی شود

به گزارش ایسنا محمدباقر قالیباف امروز (پنجشنبه ۱۰ شهریورماه) در ادامه نظارت ستادی از استان بوشهر  به این استان سفر کرد و در جمع خبرنگاران گفت: یکی از اهداف این سفر، حضورم در مراسم شهید رئیسعلی دلواری بود، این افراد نماد مبارزه با استعمار و استبداد هستند و این استان پیشانی مبارزه با استعمار و استبداد در دوران تاریخ معاصر چندصدساله تا به امروز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من لازم دیدم، به مناسبت این ایام به این استان سفر و قدرشناسی کنم، همچنین در کنار این، وظیفه ماست که مسائل استان با اولویت حل مشکلات مردم در آستانه برنامه هفتم و طبیعتاً بودجه سال آینده بررسی شود؛ تا از این فرصت در مجلس برای رفع آنها استفاده کنیم. البته هم باید به زیرساخت های استان و هم به صنایعی که بیشتر نقش ملی دارند توجه کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نقش جدی و اساسی بوشهر در اقتصاد ملی کشور یک واقعیت است؛ حین بازدیدی که امروز از منطقه عسلویه داشتیم توجه مان به زیرساخت های استان و مسائلی که مردم دارند بود. و در بازدید از یکی از فازهای عسلویه مسائل مربوط به زندگی مردم، مشکلات و آلودگی هوای این منطقه، مشکلات بندر و بخش تجاری بوشهر مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان این‌که «البته با شناختی که من دارم، علیرغم ظرفیت‌هایی که وجود دارد، مشکلات اقتصادی مردم چه در بُعد تجارت و چه در بُعد شیلات مربوط به سواحل جنوبی ما است»، تصریح کرد: راهکارهای مشخصی برای هر کدام از مشکلات داریم و در این سفر مخصوصاً به حوزه اشتغال و کمک به زندگی و معیشت مردم توجه خواهیم کرد، یک بخش از مشکلات هم زیرساخت های مسائل آب شرب این منطقه است که لازم است اقدامات لازم انجام شده و از فرصت های موجود بهره کافی ببریم.

وی  افزود: توجه به مسائل جاده‌ای، به ویژه حمل و نقل ریلی نیز از موضوعات مهم است و همچنین فرصت مناسبی است که می تواند در آینده کارساز باشد. امیدوارم در این فرصتی که در استان هستیم با نمایندگان و استاندار مسائل را به یک جمع بندی برسانیم و این وظیفه ما است که ان شاءالله از استان هایی که چنین فرصت هایی دارند و می توانند هم مشکلات خود را حل کنند و هم ظرفیت اقتصاد ملی ما رونق ببخشند، استفاده کنیم.

به دنبال حل مشکلات مردم هستیم

قالیباف پیش از ترک عسلویه طی جلسه‌ای با حضور استاندار بوشهر، فرماندار و ائمه جمعه شهرستان عسلویه به بررسی مسائل و مشکلات موجود در شهرستان پرداخت و گفت: مسائل و مشکلات شهرستان را جمع بندی و با حضور روسای کمیسیون ‌ها پیگیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: امروز قرار بود تنها برای شرکت در مراسم شهید رئیسعلی دلواری به این استان سفر کنم اما بنده قبول نکردم تا با بازدیدهای ستادی از مناطق مختلف استان بوشهر، موضوعات استان را بررسی و بخشی از مشکلات مردم را حل کنیم. اولویت نظارت‌های ستادی رسیدگی به مسائل مردم و حل مشکلات آن‌ها است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که «در این سفرها به دنبال حل مشکلات مردم هستیم»، عنوان کرد: در این سفر هم بررسی مشکلات مردم در حوزه صید و صیادی، تجارت و مقوله‌ای به نام ته لنجی و نیز مسائل مربوط به محرومیت زدایی و بهداشت و درمان که بوشهر نسبت به شاخص‌های سایر استان ها کمتر است، را در دستور کار قرار داده و پیگیری می‌کنیم.

در این جلسه استاندار بوشهر، ائمه جمعه و فرماندار شهرستان عسلویه به بیان مشکلات منطقه خود از جمله مشکلات تفکیک اراضی، نحوه تخصیص سهم شهرستان از محل مالیات بر ارزش افروده، وجود نرخ بیکاری بالا علی رغم ظرفیتهای بالقوه استان و شهرستان و اجرای قانون در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران در تاسیسات پارس جنوبی و... پرداختند.

منبع: الف

کلیدواژه: حل مشکلات مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۳۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تضمین سلامت و رضایتمندی مردم«معمولان» در حوزه آرد و نان

ایسنا/لرستان سرپرست فرمانداری معمولان گفت: نظارت مستمر و تضمین سلامت، امنیت غذایی و رضایتمندی مردم در حوزه آرد و نان در اولویت کاری دستگاه‌های مرتبط قرار گرفته است.

محمد ناظری امروز هشتم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به نقش آرد و نان در سفره مردم، اظهار کرد: از ابتدای شروع به‌کار در فرمانداری شاهد مراجعات مکرر مردمی در خصوص اعلام نارضایتی از فعالیت نانوایی سطح شهرستان بودیم که با توجه به اهمیت موضوع اقدام در این زمینه را در دستور کار قرار دادیم.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا ضمن برگزاری جلسات توجیهی و آموزشی جهت بالا بردن دانش فنی خبازان در چندین مرحله با پیگیری انجام شده نسبت به پشتیبانی قانونی درخصوص آرد اقدام شد.

سرپرست فرمانداری معمولان ادامه داد: به کارگروه آرد و نان شهرستان تکلیف کردیم تیمی متشکل از دبیر کارگروه و نمایندگان صمت، تعزیرات، جهاد کشاورزی و بهداشت به منظور نظارت و بازرسی های مستمر تشکیل شود.

این مسئول اضافه کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف بشدت با متخلفان برخوردهای قانونی صورت پذیرد چراکه تضمین سلامت، امنیت غذایی و رضایت‌مندی مردم در اولویت است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • بررسی مشکلات اتباع شهرستان برخوار 
  • بازديدهای ميدانی و بررسی عملكرد شركت‌ها و دفاتر تاكسيرانی/ توجه ویژه به مشکلات و مسائل تاکسیرانان
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • تضمین سلامت و رضایتمندی مردم«معمولان» در حوزه آرد و نان
  • مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • سه راهه ورودی شهرعالیشهر به زودی روشن می‌شود
  • بررسی مسائل و مشکلات تولیدکنندگان شهرستان فیروزکوه