Web Analytics Made Easy - Statcounter

صندوق کارآفرینی امید ۵۵ هزار فقره تسهیلات اشتغال به ارزش ۷۰۰۰میلیارد تومان به طرح های اشتغال روستایی و مناطق محروم پرداخت کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، امروزه توسعه کسب و کارهای خرد و کوچک روستایی مهم‌ترین راهکار توسعه اقتصاد روستایی در کشورها به شمار می رود و یکی از ملزومات اساسی برای ایجاد هر کسب و کار، به ویژه کسب و کارهای کوچک در مناطق روستایی، ‌نقدینگی و تامین مالی است؛ بر این اساس، موسسات مالی و صندوق‌های قرض الحسنه، با دادن وام و تسهیلات خرد و کم بهره نقش موثری در توسعه اشتغال وکارآفرینی در مناطق محروم و کم برخوردار و نواحی روستایی ایفا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صندوق کارآفرینی امید به عنوان یکی از موسسات عامل توزیع کننده تسهیلات اشتغال پایدار روستایی، نقش بسزایی در راه اندازی و توسعه کسب و کارهای خرد و کوچک و معیشت محور روستایی داشته است و در راستای کاهش محرومیت، جلوگیری از مهاجرت معکوس به شهرها و تقویت کسب و کارهای اشتغالزا گام برداشته است.


نعمت الله رضایی - مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید - با اشاره به رویکرد صندوق در محرومیت زدایی از جامعه روستایی، از پرداخت ۵۵ هزار فقره تسهیلات اشتغال به طرح های اشتغال روستایی و مناطق محروم در یکسال گذشته خبر می دهد.
وی می گوید: این تسهیلات به میزان ۷۰۰۰ میلیارد تومان بوده و متوسط سرانۀ ایجاد اشتغال ۱۳۵ میلیون تومان است.


مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری توسط صندوق توسعه ملی خبر داده و می گوید: عمده این تسهیلات پرداخت شده است.


به گفته رضایی، سهم بخش‌های اقتصادی در روستا تقریباً برابر سهم اشتغال است و عمده نرخ بیکاری جامعۀ روستایی کمتر از نرخ بیکاری شهری و متوسط کشور است.


به گزارش ایران اکونومیست، وام‌های پرداختی به ساکنین روستا در طرح اشتغال پایدار روستایی موجب رونق اشتغال در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنایع دستی، بوم گردی و گردشگری شده و زمینه اشتغال برای جوانان جویای کار و احیای مشاغل خاموش شده را فراهم کرده است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: وام اشتغال ، صندوق کارآفرینی امید ، تسهیلات بانکی ، طرح های خرد و کوچک ، طرح اشتغال روستایی و عشایری ، صندوق های قرض الحسنه ، مهاجرت ، معیشت ، نرخ بیکاری

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وام اشتغال صندوق کارآفرینی امید تسهیلات بانکی طرح های خرد و کوچک طرح اشتغال روستایی و عشایری صندوق های قرض الحسنه مهاجرت معیشت نرخ بیکاری صندوق کارآفرینی امید اشتغال روستایی تسهیلات اشتغال کسب و کارهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۴۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری زنجان با اشاره به نتایج مثبت پرداخت تسهیلات به دهیاری‌ها گفت: رشد اعتبارات و تجهیز دهیاری‌ها به ماشین‌آلات باعث شد حجم عملیات عمران روستایی در استان به طور قابل توجهی بالا برود و مناطق روستایی استان از این لحاظ به کارگاه عمرانی تبدیل شود.

وجیه‌الله بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: سال گذشته بالغ بر دو هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره برای خرید ماشین‌آلات سبک و سنگین به دهیاری‌های استان اختصاص پیدا کرد.

وی با اشاره به نتایج مثبت پرداخت تسهیلات به دهیاری‌ها گفت: رشد اعتبارات و تجهیز دهیاری‌ها به ماشین‌آلات باعث شد حجم عملیات عمران روستایی در استان به طور قابل توجهی بالا برود و مناطق روستایی استان از این لحاظ به کارگاه عمرانی تبدیل شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری زنجان تصریح کرد: این تسهیلات در راستای ایجاد درآمد پایدار برای دهیاری‌ها در جهت افزایش سطح خدمت‌رسانی به روستاییان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه با تأسیس دهیاری در ۵۲ روستای جدید طی فعالیت دولت سیزدهم، تعداد دهیاری‌های استان به ۷۰۹ مورد رسیده است، اضافه کرد: همچنین ۶۲۵ دهیاری در استان ارتقا پیدا کرد که این موضوع در تخصیص اعتبار و ماشین‌آلات به دهیاری‌ها بسیار مهم است.

بیگدلی گفت: بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵، جمعیت روستایی استان زنجان بالغ بر ۳۴۶ هزار نفر است که این میزان ۳۷ درصد کل جمعیت استان را شامل می‌شود.

کد خبر 748686

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • اعطای بیش از 21 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران به متقاضیان
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان
  • اعطای ۲۱ هزار فقره وام قرض الحسنه بانک ملی ایران در ۱ ماه
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • بانک تجارت در فروردین ۱۴۰۳ جمعا ۱۶۹۸ فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد
  • بانک تجارت در فروردین 1403 جمعا 1698 فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل