Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان بعد از ظهر امروز (پنجشنبه) در گفتگوی تلفنی با «بلاول بوتو زرداری»، همتای پاکستانی خود در خصوص مهم‌ترین موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه دوجانبه، منطقه‌ای و همچنین آخرین تحولات مربوط به مذاکرات برای رفع تحریم‌ها گفتگو و تبادل نظر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز تأسف از جانباختن جمعی از مردم پاکستان در فاجعه سیل اخیر در این کشور، مراتب تسلیت و همدردی خود را با دولت و ملت این کشور ابراز داشت و تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران کمک‌های انسان دوستانه خود را به پاکستان ارسال کرده است.

وی با اشاره به برگزاری بیست و یکمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، گفت: در این نشست که پس از پنج سال وقفه برگزار گردید، توافقات خوبی انجام شد و امیدواریم این توافقات هر چه زودتر اجرایی و عملیاتی شوند.

امیرعبداللهیان از آمادگی ایران برای افتتاح بازارچه مرزی پیشین – مند خبر داد و تأکید کرد: ما اتفاق نظر داریم که بازگشایی بازارچه‌های مرزی در توسعه تجاری و امنیت مرزهای مشترک دو کشور نقش به سزایی دارند.

وی با اشاره به تحولات افغانستان، بر ضرورت تشکیل دولت فراگیر با حضور قوی اقوام افغانستانی در این کشور تأکید کرد و ابراز امیدواری کرد: نشست وزرای امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان به زودی و با مشارکت کشورهای منطقه برگزار شود.

امیرعبداللهیان همچنین آخرین تحولات مذاکرات وین برای رفع تحریم‌ها را بیان داشت.

بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان در این گفتگوی تلفنی ضمن تشکر از ابراز همدردی و کمک‌های دولت و مردم ایران به مردم سیل زده پاکستان، خواهان همکاری و تداوم کمک‌های ایران با توجه به وسعت بالای خسارات وارده شد.

وی همچنین ضمن ابراز خرسندی از برگزاری بیست و یکمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، از آمادگی کشورش برای برگزاری کمیته‌های فنی میان دو کشور خبر داد.

وزیر امور خارجه پاکستان همچنین تأکید کرد: دو کشور در موضوع افغانستان موضع مشترکی دارند.

وی با اشاره به رویکرد مثبت ایران در مذاکرات وین، ابراز داشت: تلاش شما را تحسین می‌کنم و از جانب دولت پاکستان اعلام می‌کنم که ایران حق دارد با دنیا تعامل آزاد داشته باشد و شرکت‌های مختلف باید بتوانند بدون هیچ محدودیتی در ایران سرمایه گذاری کنند.

بوتو زرداری همچنین از وزیر امور خارجه کشورمان دعوت کرد تا جهت پیگیری روند توسعه بیش از پیش روابط بین تهران و اسلام آباد، در آینده نزدیک به این کشور سفر کند.

کد خبر 5579282 سید مهدی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین امیرعبداللهیان پاکستان وزارت امور خارجه ایران صحن مجلس مجلس شورای اسلامی بانکداری اسلامی بانک مرکزی دولت سیزدهم کمیسیون اقتصادی سیدابراهیم رئیسی حسین امیرعبداللهیان جمهوری اسلامی ایران محمد باقر قالیباف علی بهادری جهرمی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ایران محمد مخبر وزیر امور خارجه دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۵۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد

وزیر امور خارجه گفت: آفریقای جنوبی در صف کشورهای آزادیخواه قرار دارد و مایلم بر اهمیت استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی در کنار توسعه روابط دوجانبه تاکید کنم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی پیامی خطاب به نادلی پاندور وزیر همکاری و روابط بین المللی آفریقای جنوبی، فرا رسیدن روز ملی این کشور؛ روز آزادی جمهوری آفریقای جنوبی را تبریک گفت.

در بخشی از پیام تبریک امیرعبداللهیان آمده است: به مناسبت این روز مهم در تاریخ کشور شما که آفریقای جنوبی را در صف کشورهای آزادیخواه قرار داد، مایلم بر اهمیت استمرار همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های بین المللی در کنار توسعه روابط دوجانبه تاکید می‌کنم.

وزیر امور خارجه کشورمان با مغتنم شمردن این فرصت، برای خانم پاندور سلامتی و موفقیت و برای ملت مبارز و دولت آفریقای جنوبی سربلندی و بهروزی آرزو کرده است.

کد خبر 748637

دیگر خبرها

  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • اسپانیا قصد دارد کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد
  • اسپانیا قصد دارد ۴ کشور دیگر را به رسمیت بشناسد
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد