Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، امیر عباس عظیمی روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت سالروز تشکیل پدافند هوایی در تبریز اظهار کرد: این منطقه با توجه به اینکه دروازه هوایی کشورهای اروپایی محسوب می شود و همچنین قرارگرفتن در همسایگی کشورهای ترکیه، عراق، آذربایجان، ارمنستان و جمهوری خود مختار نخجوان یکی از مناطق حساس و پرترافیک محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به ماموریت پدافند هوایی نیز اشاره و اظهار کرد: استقرار سامانه دفاعی پیرامون مراکز حساس و تامین امنیت هوایی آنها جزو ماموریت های این مجموعه است که در حال حاضر به حفاظت از آسمان سراسر ایران در مقابله با هرگونه تجاوز ارتقا یافته است.

وی با بیان اینکه در طول ۸ سال دفاع مقدس و در سایه تلاش پدافند هوایی، فرودگاه ها و حتی یک پرواز به دلیل امن نبودن آسمان ایران کنسل نشد و این نیرو در طول ای مدت، ۴۸ هزار عملیات شناسایی، ۲۳ هزار عملیات خنثی سازی، ۲ میلیون برقراری امنیت پروازهای عبوری  از ایران و ۳ هزار ۱۴۵ اسکورت کشتی و برقراری امنیت آنها را انجام داده است.

عظیمی به حیطه ماموریت منطقه پدافند هوایی شمال غرب اشاره کرد و گفت: آسمان استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و بخش های زیادی از زنجان و کردستان و حتی ۱۰۰ کیلومتر از ورای مرزها تحت پوشش شبکه پدافند هوایی شمال غرب هستند.

وی به گستره اسقرار سامانه های راداری در شمال  غرب نیز اشاره و اضافه کرد: در تمام منطقه شمال ِغرب که این سامانه در آن مستقرند  و به صورت شبکه ای به هم متصل اند، اهداف را شناساسی و کشف کرده و رفتار شناسایی و اخطارهای لازم را صادر می کنیم.

فرمانده منطقه پدافند هوایی آذربایجان شرقی به وابستگی کشور در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و  گفت: در حال حاضر و با اتکا به تخصص جوانان متعهد، این روند رو به بهبود بوده و ارتش در تمام حوزه و در عرصه پهبادی نیز در حوزه شناسایی، رهگیری و درگیری پهبادهایی ساخته و عملیاتی کرده است.

۱۰ شهریور سالروز تشکیل پدافند هوایی است.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی تبریز نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی تبریز نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آذربایجان شرقی تبریز نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پدافند هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۵۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن ۲ بالگرد به ناوگان امدادی و آموزشی همدان

ایسنا/همدان در نخستین ساعات آغاز به‌کار ششمین نمایشگاه ایران اکسپو در راستای مذاکرات سرمایه‌گذاری صورت گرفته با اعلام موافقت مدیرعامل شرکت هلیکوپتر ایران مقرر شد به‌زودی دو فروند بالگرد به استان همدان اضافه شود.

در راستای مذاکرات دوسویه بین معاون اقتصادی استاندار همدان و مدیرعامل شرکت هلیکوپتر ایران مقرر شد دو فروند بالگرد به منظور آموزش خلبانی و تقویت خدمات‌رسانی امداد بیمارستانی به استان همدان اضافه شود.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر یک فروند بالگرد هوا نیروز در بیمارستان استان همدان به منظور انجام خدمات درمانی فعال است.

استان همدان از لحاظ سرعت پاسخگویی به حوادث و سوانح از شاخص‌های خوبی برخوردار است اما برای افزایش کمی و کیفی خدمات امدادونجات، افزوده شدن این دو فروند بالگرد می‌تواند به نوسازی ناوگان هوایی امدادی و آموزشی استان کمک شایانی کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزودن ۲ فروند بالگرد به ناوگان هوایی همدان
  • شلیک موشک ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در ماموریت مدیترانه
  • اضافه شدن ۲ بالگرد به ناوگان امدادی و آموزشی همدان
  • «نیست‌وَش» افتتاح شد/ تخیلی که بر مبنای خیال صورت می‌گیرد
  • فرانسه برای امنیت المپیک سامانۀ موشکی قرض می‌گیرد
  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟
  • فناوری‌های وارسی پروازی در فرودگاه گرگان انجام شد
  • عملیات «وعده صادق» گوشه‌ای از اقتدار نیروهای مسلح کشور بود
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • سرنگونی یک فروند هواگرد بر فراز استان صعده یمن