Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@04:15:44 GMT

بلاروس: جنگ اوکراین به زودی به پایان می‌رسد

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۰۶۶۲۷

بلاروس: جنگ اوکراین به زودی به پایان می‌رسد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «الکساندر لوکاشنکو»، رئیس‌جمهور بلاروس پیش‌بینی‌ کرده که درگیری‌ اوکراین و روسیه به زودی به پایان خواهد رسید.

لوکاشنکو که روز پنجشنبه در یک کلاس مجازی برای دانشجویان کشورش صحبت می‌کرد گفت: «اوکراین دچارتفرقه شده و میان رئیس‌جمهور و ارتش شکاف ایجاد شده است.»

رئیس‌جمهور بلاروس گفت: «ارتش اوکراین تنها قدرتی در داخل این کشور است که می‌تواند روی میز بزند و بگوید: بیایید مذاکره کنیم، در غیر این صورت، اوکراین از صحنه روزگار محور می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

لوکاشنکو مدعی شد که ارتش اوکراین که تجارب دست‌اولی از وقایق جبهه نبرد دارد گفت می‌داند که در شرایط نومیدکننده‌ای قرار دارد. 

او همچنین هشدار داد که این جنگ می‌تواند به «وحشتناک‌ترین درگیری» و استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی ختم شود. لوکاشنگو گفت: «روسیه نمی‌تواند در آنجا متحمل شکست شود.»

لوکاشنکو از کسانی که از روسیه و بلاروس به عنوان «متجاوز» یاد می‌کنند انتقاد کرد. او گفت که عملیات روسیه در اصل پیش‌گیرانه بوده و هدف آن جلوگیری از حمله موشکی اوکراین به نواحی جنوبی بلاروس و همچنین نیروهای روسیه بوده است.

رئیس‌جمهور بلاروس تصریح کرد که غرب و به ویژه آمریکا آماده حمله به بلاروس بوده‌اند. وی ادعا کرد که قدرتهای غربی هر کاری برای به زانو درآوردن روسیه انجام خواهند داد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: اوکراین بلاروس جنگ اوکراین رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۶۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فیلترینگ یا فروش تیک‌تاک را امضا کرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ با امضای رئیس‌جمهور آمریکا، لایحه حمایت این کشور از رژیم صهیونیستی، اوکراین و تایوان به قانون تبدیل شد. با این لایحه آمریکا بیش از ۹۰ میلیارد دلار به رژیم صهیونیستی، اوکراین و تایوان کمک مالی و نظامی می‌کند.

محدودیت شبکه اجتماعی تیک‌تاک که در پوشش این لایحه در سنا تصویب شد و به امضای بایدن رسید، موردتوجه رسانه‌ها و شهروندان آمریکایی قرار گرفته است.

مالک تیک‌تاک ۹ ماه فرصت دارد سهامش را به آمریکایی‌ها بفروشد وگرنه در آمریکا مسدود می‌شود. تیک‌تاک ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی دارد و مقامات آمریکایی به دلیل سهام ۲۰ درصدی شرکت بایت دنس که مالک چینی دارد، این سکو را خارجی و برای آمریکا خطرناک می‌دانند.

گفت‌وگو با سالار واعظی - خبرنگار خبرگزاری صداوسیما

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • علی‌اف: آذربایجان هرگز به اوکراین سلاح نمی‌دهد
  • اوکراین از بیم حمله بلاروس ۲ بیمارستان را تخلیه کرد
  • حمله بلاروس به اوکراین؟ | ۲ بیمارستان تخلیه شد
  • بلینکن در دیدار با رئیس جمهور چین : پکن می تواند از طریق نفوذش بر ایران در کاهش تنش‌ها نقش داشته باشد
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فیلترینگ یا فروش تیک‌تاک را امضا کرد