Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اسماعیلی در سخنان بین دو نماز بعد از خطبه‌های نمازجمعه ساری با بیان اینکه وضعیت عمومی کشور در بدو ورود دولت در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگ، سیاست و اقتصاد مطلوب نبود، گفت: مردم در این حوزه‌ها مشکلات سنگینی را تحمل می‌کردند و فلسطه حضور آیت الله رئیسی در انتخابات، تلاشی برای رفع ناکارآمدی‌ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی حضور دولت در میان مردم را برنامه عملی دولت برای شنیدن و اجراکردن و حل مشکلات مردم دانست و گفت: دولت ۳۱ سفر استانی قبل از یکسالگی انجام داد و در روز شروع دولت روزانه ۷۰۰ نفر براثر کرونا جان می‌دادند و کشور در حالت نیمه تعطیل قرار گرفته بود و اصحاب کسب وکار ناراحت بودند.

وی ادامه داد: امروز با تلاش دولت شمار فوتی‌ها در برخی روزها به صفر رسید و در حوزه سیاست خارجی دولت خود را به توافق با غربی‌ها گره نزد و امروز میزان تجارت خارجی کشور با همسایگان به دو تا پنج برابر رشد یافته است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه فروش نفت به قبل از دوره تحریم‌ها رسیده است، گفت: در حوزه فرهنگ بنای ما استقرار فرهنگ در تراز آرمان‌های امام و انقلاب است زیرا مزیت ما در حوزه فرهنگ، هویت دینی و ایرانی عمیق تاریخی است و فرهنگ ریشه در عاشورا، محرم، مساجد و تکایا دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های فرهنگی و هنری بر تراز اسلامی باید انجام شود، گفت: امروز ستاد هماهنگی فرهنگی دولت به ریاست جمهور تشکیل می‌شود تا گره‌های فرهنگی بازنشده طی چهاردهه گذشته بازشود و فضای کشور به فضای حل مشکل در همه بخش‌ها رسیده است.

وی خدمت صادقانه را بنای دولت برشمرد و گفت: توجه به ارزش‌های انقلاب اسلامی از رویکردهای دولت است و و همه اعضای کابینه خود را سربازان رهبر معظم انقلاب می‌دانند و رهبر معظم انقلاب اسلامی ۹ مزیت برای دولت ذکر کردند که احیای امید، مسئولیت پذیری از جمله شاخص‌ها بیان کردند.

اسماعیلی با اظهار اینکه در حوزه دیپلماسی و فرهنگی رویکردهای خوبی صورت گرفته است، گفت: از اینکه کارنامه یکساله به تائید مقام معظم رهبری رسیده است، خرسند هستیم و تلاش می‌کنیم در جنگ رسانه و رویات آنچه شایسته انقلاب است به گوش مردم برسد.

وی افزود: در جهاد تبیین حوزه فرهنگ مسؤلیت روشنگری دارد و این مسیر را ادامه می‌دهد.

کد خبر 5579670

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محمد مهدی اسماعیلی خطبه های نماز جمعه هفته دولت بوشهر اربعین حسینی اربعین 1401 کرمانشاه ویروس کرونا آمار کرونا اردبیل خراسان رضوی گرگان قزوین افتتاح طرح عمرانی مشهد سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۰۹۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم

محمدمهدی اسماعیلی روز شنبه -هشتم اردیبهشت- در حاشیه نشست با مدیران و دبیران جشنواره بیست و یکم امام رضا (ع) در جمع خبرنگاران بدون ذکر نام کارگردان فیلم سینمایی «اقبال لاهوری» شاعر ملی و مشهور پاکستانی اظهار داشت: کارگردان در حال آماده‌سازی فیلم‌نامه است، تا قرارداد بسته نشود، اسمش را نمی‌آورم. بنیاد سینمایی فارابی در حال منعقد کردن قرارداد آن است و تا آخر سال و یا اوایل سال آینده اثر ساخته می‌شود، می‌خواهیم یک فیلم با کیفیت و خوب بسازیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر پیگیری ویژه برنامه‌های زبان فارسی ادامه داد: ما ۶ خانه فرهنگ در پاکستان از جمله لاهور، کراچی و کویته و دیگر شهرها داریم که باید تقویت شود. در این سفر، آقای رئیس جمهوری عنایت ویژه‌ای روی بحث گسترش فرهنگی در پاکستان داشتند و ان‌شالله این کار را به سرانجام می‌رسانیم.

وی گفت: در سریلانکا هم با استقبال بسیار بالای هنرمندان و اهالی فرهنگ آنجا روبه‌رو بودیم. چهار تفاهم‌نامه همکاری از پنج تفاهم دو کشور در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه‌های رسانه‌ای، سینما، فرهنگی به معنای خاص خود و همچنین در زمینه تعاملات میان هنرمندان و برگزاری اجلاس‌های مشترک بود.

اسماعیلی اظهار داشت: در حال تجربه فضای ویژه‌ای در حوزه بین‌الملل هستیم، شاید برای اولین بار است که همزمان با حرکت در حوزه حل مسائل فرهنگی در داخل کشور، این دیپلماسی فرهنگی را به صورت برجسته پیش می‌بریم.

سفر به دو کشور همسایه در روزهای آینده

اسماعیلی گفت: در روزهای آینده نیز دو سفر به کشورهای منطقه خواهیم داشت، مقصد احتمالا جمهوری آذربایجان و یکی دیگر از کشورهای آسیای مرکزی است که برنامه‌های آن را هماهنگ می‌کنند.

دیگر خبرها

  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در لرستان
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • برگزاری نشست‌ های بصیرتی جهاد تبیین همزمان با هفته عقیدتی در فومن
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند
  • افزایش اعتبارات مسئولیت اجتماعی در حوزه فرهنگی استان بوشهر
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • ۱+۵ موضوع مهمی که باید هدف «جهاد تبیین» قرار گیرد
  • قوی کردن‌زیر ساخت‌های فرهنگی