Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار مهران از جاری بودن رایزنی‌ها برای حل مشکل زائران دارای گذرنامه موقت ویژه اربعین خبرداد. - اخبار استانها -

علی عباس شفیعی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، از جاری بودن رایزنی‌ها برای حل مشکل زائران دارای گذرنامه موقت  ویژه اربعین خبرداد و گفت:  رایزنی برای رفع مشکل زائران در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار مهران با اشاره به سیاست اداره گذرنامه عراق درباره برگه گذر موقت ویژه اربعین خاطرنشان کرد: زائران دارای گذزنامه موقت (برگ گذر موقت ویژه اربعین) در حال حاضر امکان سفر به عراق را ندارند و اداره گذرنامه عراق این گونه مجوز را ملاکی برای ورود زائران نمی‌داند.

وی در پاسخ به چرایی این اقدام گفت: رئیس گذرنامه عراق بیان کرده است که تا این لحظه هیچ‌گونه ابلاغیه‌ای از طرف وزارت کشور عراق به مرز زرباطیه فرستاده نشده است.

زائرین اربعین دز یادآور کرونا را تزریق کنندارتباطات رومینگ در ایام اربعین، رایگان نیستتعطیلی مجتمع‌های رفاهی بین‌راهی در ایام اربعین ممنوع شد

شفیعی بیان داشت: طی تماس تلفنی با فرماندار بدره و همچنین جلسه ای با رئیس گذرنامه عراق برای رفع این مشکل برگزار لیکن کشور عراق اجازه ورود را منوط به ابلاغ مسئولان بلند پایه کشور متبوعه خود دانسته است.

فرماندار مهران در ادامه از زائران اربعین خواست و گفت:  زائران عزیزی که به مرز مراجعه می کنند حتما گذرنامه معتبر ی یا گذرنامه تمدید شده را به همراه داشته باشند اکنون اجازه عبور به افرادی که برگ گذر موقت دارند داده نمی‌شود.

انتهای پیام/180/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: موقت ویژه اربعین زائران دارای گذرنامه عراق مشکل زائران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۲۱۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی یکشنبه شب در دیدار رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات، ضمن تقدیر از مدیریت امر مهم زمینه‌سازی حضور عاشقان در عتبات نور، اظهار کرد: در مقابل همت والای مردم ایران چنین کمک‌ها و مساعدت‌هایی هیچ نیست و بیشتر هم انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه اقیانوس کرم، شور و اشتیاق حسینی و ارادت ولایی مردم خیلی بیشتر از اینها است، افزود: به دلیل پیوندی که جریان بازسازی و زیارت عتبات عالیات با امر مقدس مقاومت منطقه دارد و فرماندهی مقاومت و عتبات عالیات شخصی به‌نام سردار سلیمانی است، از این رو انرژی و عشق لازم از اینجا به پیکر مقاومت تزریق می‌شود، پس عتبات عالیات را یک زیارت ساده نمی‌دانیم.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: سابقه آستانه‌بوسی و عتبات‌بوسی و سابقه بازسازی حرم و عتباتِ ایران دیرینه است.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: شیعیان متمکن غنی در جاهای مختلف دنیا هستند که اگر ما هم نباشیم کار عتبات عالیات و امام حسین (ع) را انجام می‌دهند اما ما نباید این افتخار را از دست بدهیم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه ما باید از فرصت اربعین و خیل عاشق بیشتر استفاده کنیم، عنوان کرد: به‌خصوص زواری که از سمت شرقی و شمال می‌آیند و باید ظرفیت ۵۰۰ هزار نفر را به ۵ میلیون نفر برسانیم تا در داخل ایران خاطره خوش داشته باشند.

این مسئول ادامه داد: دنیا به سمت مدرن و آسان‌تر شدن پیش می‌رود ما هم باید این روال را در مدیریت جریان اربعین در پیش بگیریم، زیرا این یک همایشی بی‌نظیر است که در جهان برای ما بازدارندگی دارد و بازدارندگی اربعین در برابر استکبار جهانی مسئله بزرگی است و رفتن ۵ میلیون جمعیت از ایران به عراق حرف دارد.

نماینده ولی فقیه در پایان خواستار حفظ امنیت مرزها، تسریع اجازه ورود زوار از کشورهای خودشان به ایران و بعد عراق، تقویت پروژه قطار از شلمچه به بصره و بعد به کربلا و بغداد، بسیج کردن شاه‌راه‌ها و شاه‌ریل‌ها، تسهیل امور و حذف بروکراسی اداری شد.

کد خبر 6091527

دیگر خبرها

  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات