Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: برای یک بار هم که شده معادن استان یزد سامان یابد و از قبل معادن موجود در استان، منابع تأمین آب، توسعه خطوط ریلی، جاده‌ها، آزادراه‌ها و زیرساخت‌ها تامین شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد ، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی شامگاه شنبه در نشست با فعالان اقتصادی استان در بخش‌های مختلف تولیدی، معدنی و صنعتی با تأکید بر اینکه معادن و بهره‌برداری از آن‌ها در استان یزد باید سامان یابد اظهار داشت: بیش از 400 معدن در استان یزد سالانه حدود 70 تا 80 هزار میلیارد تومان پول از معادن استان استخراج می‌کنند، معادنی که از دست ما می‌رود و روزی این ذخایر تمام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه یزد با بیان اینکه چرا نباید برخی از معادن به دلیل قرارگیری در مناطق محروم مالیات خود را پرداخت نکنند افزود: اصلا به جا نیست مردمی که کارگر و ناتوان در پرداخت مالیات هستند مالیات خود می‌دهند اما معادن بزرگ بنا به قرارگیری در بخش محروم مالیات خود را ندهند این اصلا درست نیست و به خروج منطقه از محرومیت کمک نخواهد کرد. 

ناصری با اشاره به اینکه معادن به عنوان انفال در کشور است تصریح کرد: متأسفانه در برخی موارد به پرداخت خمس درآمدهای حاصل از آن توجه نمی‌شود و این موضوع مهم و قابل توجه دینی و شرعی است.

وی گلایه از اینکه ما در استان یزد آب مناسب، جاده‌های ایمن، خط ریلی پیشرفته و مناسب نداریم گفت: متأسفانه در حال حاضر زیرساخت‌هایی برای آینده ایجاد و در نظر گرفته نمی‌شود که باید برای استان فکری شود و از قبل معادن موجود در استان به مسائل تأمین آب، توسعه خطوط ریلی، جاده‌ها، آزادراه‌ها و زیر ساخت‌ها پرداخته شود. 

درخواست از ایران برای سرمایه‌گذاری در استخراج معادن ولایت «کنر» معادن وزیر بهداشت: تولید علم و مرجعیت نماد قدرت کشور است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد تصریح کرد: در ارتباط با صنعت باید به دانش بنیان‌ها روی‌آورده و توجه داشته باشیم، سه بخش باید فعال شوند، یک گروه‌یاب، یک گروه نیرو نگه‌دار و کارفرمایان نیرویی داشته باشیم که در این روند دانشجویان مورد نیاز تربیت شده، نیروهایی داشته باشیم که با نگهداری و تامین شغل شده و از خروج نخبگان جلوگیری کنند و آن‌ها را به بخش صنعت وارد کنند و در کارخانجات صنعتی30 نیروی ماهر دانش بنیان حضور داشته باشد و با تأمین وسایل قطعه‌سازی و اقدامات دیگر در کارخانه در ظرف مدت کوتاهی کارخانه خودکفا شود. 

ناصری همچنین ادامه داد: صنایع نساجی در استان یزد از بین رفته است، تولید پوشاک معقوله بسیار لازم و ضروری است و در سال میلیون‌ها قطعه لباس نیاز جامعه است که اگر به صنعت نساجی و پوشاک توجه شود می‌توان اقدام جدی در زمینه اقتصادی داشته و 12 هزار میلیارد گردش مالی به استان بازگردد. 

انتهای پیام/781/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام جمعه یزد استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۲۲۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از یکصد واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان درویشعلی حسن زاده مدیر کل صمت استان به مناسبت روز کارگر در بازدید از چند واحد تولیدی در علی آباد کتول گفت : ۲۳۰ واحد تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان در دست ساخت قرار دارد که تا پایان سال با حمایت همه جانبه یکصد واحد از این تعداد تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی همچنین با اشاره به مطالبات تولید کنندگان در بحث افزایش طرح توسعه واحدهای تولیدی افزود : این امر به طور جدی در دستور کار اداره صمت استان قرار دارد.

مدیر کل صمت استان افزود : سال گذشته ۳۵ واحد غیر فعال در سطح استان گلستان دوباره راه اندازی شد که برای بیش از ۴۸۰ نفر زمینه اشتغال پایدار ایجاد کرده است.

 

 

دیگر خبرها

  • تذکر معنادار امام جمعه تبریز به کاندیداهای دور دوم تبریز در انتخابات مجلس
  • بهره برداری از ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه خیّریه روستایی کشور
  • بهره برداری از یکصد واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • بهره برداری از مرکز نیکوکاری امام رئوف (ع) شهر سین برخوار
  • افتتاح اقامتگاه سنتی دربند در مهدیشهر
  • 90 درصد «ناریا» با محوریت یک شهید هسته‌ای تصویربرداری شد
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • مجتمع فرشته جنوبی تبریز امسال به بهره برداری می‌رسد
  • بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد