Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@06:29:05 GMT

بدقولی تأمین اجتماعی در پرداخت یارانه دارو

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۳۲۴۰۷

بدقولی تأمین اجتماعی در پرداخت یارانه دارو

به گزارش «تابناک»، سیدعلی فاطمی، در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در بحث پرداختی‌ها به داروخانه‌ها، سازمان بیمه سلامت خوش قول بوده و مطالبات تیر و مرداد را بابت فرانشیز و یارانه دارو، پرداخت کرده است. اما، سازمان تأمین اجتماعی بابت تیر و مرداد، هیچ پرداختی نداشته و پیش بینی هم می‌شد که سر قولشان نمانند.

وی افزود: چرا داروخانه‌ها که خریدهای خود را نقدی انجام می‌دهند، باید ۴۵ روز تا دو ماه منتظر بمانند تا پولشان را بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمی در مورد ادعای رفع کمبود اقلام دارویی، گفت: این موضوع تا حالا محقق نشده و به نظر می‌رسد باید تا پایان شهریور صبر کنیم تا رفع کمبودها دیده شود.

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران، در ادامه به موضوع دریافت ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده در هنگام ترخیص مواد اولیه دارویی از گمرکات اشاره کرد و افزود: این موضوع باعث افزایش هزینه‌های تولید دارو می‌شود که در نتیجه آن، مردم دچار آسیب خواهند شد.

وی با عنوان این موضوع که دریافت ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده در گمرکات باعث شده برخی شرکت‌های دارویی کالاهای خود را ترخیص نکنند، گفت: این موضوع در مجلس مطرح شده و اصلاح آن با قید یک فوریت تصویب شده است.

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران ادامه داد: قرار بود این موضوع با قید دو فوریت به تصویب برسد که نمایندگان با یک فوریت آن موافقت کردند. البته به نظر بنده، لازم بود با سه فوریت تصویب و همان روز بررسی شود. زیرا، تأخیر در چنین موضوعاتی، به کمبود دارو دامن می‌زند و مردم تحت فشار قرار می‌گیرند.

فاطمی گفت: با توجه به تعطیلی مجلس شورای اسلامی، باید منتظر ماند تا ببینیم وضعیت ترخیص مواد اولیه دارویی از گمرکات چه می‌شود.

وی افزود: بعد از اجرای طرح دارویار و آزاد شدن نرخ ارز، شرکت‌های دارویی مجبور شده اند نقدینگی خود را چند برابر افزایش دهند که این موضوع، با مشکلاتی برای تولید کنندگان دارو همراه بوده است.

فاطمی در ادامه به قیمت دارو بعد از اجرای طرح دارویار اشاره کرد و گفت: بعد از اجرای طرح دارویار، برخی اقلام دارویی که بیمه نبودند، تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و اگر بیمار با نسخه به داروخانه بیاید، هیچ افزایش قیمتی را پرداخت نخواهد کرد، مگر اینکه خودش نخواهد این داروها را با نسخه تهیه کند که در آن صورت، دارو برای آنها گران شده است.

وی افزود: ۱۱۹ قلم دارو که به عنوان داروهای OTC یا بدون نسخه بودند، بعد از اجرای طرح دارویار تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران تاکید کرد: به طور کلی بعد از اجرای طرح دارویار، شاهد ثبات قیمت دارو هستیم و قیمت برخی از اقلام دارویی نیز کاهش داشته است. اما، برای رفع کمبودهای دارویی باید صبر کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین پیاده روی اربعین مهدی تاج اربعین زیارت اربعین دارو یارانه تامین اجتماعی بیمه دارویار بیمه سلامت مذاکرات وین پیاده روی اربعین مهدی تاج اربعین زیارت اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۳۲۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر هیراد گفت: با راه‌اندازی این سامانه اطلاعات دقیق کمبودهای دارویی معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور در دسترس قرار می‌گیرد.

وی با بیان به اینکه در گذشته افراد مختلف و حتی غیرمتخصص در خصوص کمبودهای دارویی اظهار نظر کرده و ارقام مختلفی را در مورد آن اعلام می‌کردند، افزود: از سال گذشته مسیرهای مختلفی برای احصای کمبودهای دارویی تعریف شده است که آمار جامعی را در اختیار سازمان غذا و دارو قرار می‌دهد.

هیراد ادامه داد: در منابع مختلف تعاریف متعددی برای کمبودهای دارویی ذکر شده که اعلام اعداد متناقض خود گواه موضوع است. بدیهی است سازمان غذا و دارو مرجع رسمی اعلام کمبودهای دارویی است.

وی افزود: بررسی عملکرد شرکت‌های پخش از لحاظ نحوه توزیع و اعمال اقدامات اصلاحی به صورت مستمر در حال انجام بوده و طرح سامانه‌ای شدن برنامه توزیع داروها و توسعه سامانه اعلام کمبودهای دانشگاه از طریق اضافه شدن موجودی شرکت‌های پخش دارو در دست اقدام است.

به گفته هیراد، پایش کمبودهای دارویی و زنجیره تأمین به صورت ویژه با دو روش شناسه گذاری و رصد کمبود معاونت‌ها بر اساس مبتنی بودن شواهد نیز انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده ضمن پایش بهتر کمبودها، امکان برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای جبران آن وجود دارد؛ همچنین معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور نیز با دسترسی به این سامانه می‌توانند از میزان موجودی دارو اطلاع یافته و نسبت به پیگیری رفع مشکل حوزه خود اقدام نمایند.

کد خبر 6090507 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • متهمان دارویی آذربایجان‌غربی به پرداخت ۷۴ میلیارد ریالی محکوم شدند
  • نقدینگی بزرگ‌ترین چالش صنعت دارو/ بانک‌ها وام نمی‌دهند
  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان چیست؟
  • ماجرای جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳ چیست؟
  • پورعلی‌گنجی رفتنی شد!
  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳