Web Analytics Made Easy - Statcounter

صهیونیست‌ها با ابراز نگرانی درباره سناریوهای خطرناکی که این رژیم در هرجنگ احتمالی با حزب‌الله با آنها مواجه خواهد شد در تلاش برای تکمیل طرحی جهت فراری دادن شهرک‌نشینان از مرزهای شمالی فلسطین اشغالی به سمت مناطق مرکزی هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رژیم صهیونیستی که در سطح نظامی و فنی خود را یکی از ابرقدرت‌های جهان می‌داند و از حمایت‌های نامحدود ایالات متحده برخوردار است از سال 2006 تاکنون حتی جرات شلیک یک گلوله به سمت لبنان را نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رژیم بعد از ناتوانی در مقابله با حزب‌الله، از شورای امنیت می‌خواهد که اقدامی علیه مقاومت لبنان انجام دهد؛ آن هم درحالی که خودِ اسرائیل اساسا مشروعیت بین‌المللی ندارد و از سال 1948 که سرزمین‌های فلسطین را غصب و اشغال کرده تاکنون به هیچ یک از قطعنامه‌های شورای امنیت عمل نکرده است.

در این بین مسئولان ارشد سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی با اعتراف به این که معادله بازدارندگی حزب‌الله از زمان جنگ دوم اسرائیل و لبنان در سال 2006 تاکنون مانع وقوع جنگ جدید میان دو طرف شده است تاکید می‌کنند که در هر صورت دیر یا زود جنگ سوم با حزب‌الله رخ خواهد داد و در آن زمان مشخص نیست اسرائیل با چه سناریوهایی مواجه گردد. همچنین خطرناک‌ترین سناریو برای اسرائیل در صورت آغاز چنین جنگی، در وهله نخست مربوط به سیطره حزب‌الله بر منطقه الجلیل در شمال فلسطین اشغالی است.

طبق اطلاعات نهادهای رسمی رژیم صهیونیستی، 85 درصد ساکنان منطقه الجلیل، عرب و تنها 15 درصد یهودی هستند و بنابراین ممکن است در صورت آغاز درگیری نظامی جدید با حزب‌الله لبنان، اعراب منطقه الجلیل نیز به حزب‌الله بپیوندند.

از سوی دیگر تلویزیون رژیم صهیونیستی اخیرا در گزارشی فاش کرد که کابینه اسرائیل طرحی برای تخلیه گسترده اسرائیلی‌های ساکن در شهرک‌های شمالی و انتقال آنها به مناطق مرکزی در نظر گرفته که در صورت تشدید تنش‌ها و آغاز درگیری نظامی با حزب‌الله، حدود 20 هزار شهرک‌نشین اسرائیلی مجبور هستند از مناطق مرزی فرار کنند. همچنین وزارت جنگ رژیم صهیونیستی برنامه‌ای برای آموزش شهرک‌نشینان شمال فلسطین اشغالی برای فرار به شهرک‌های مرکزی طراحی کرده است.

در همین راستا «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ وقت رژیم صهیونیستی در سال 2018 از تکمیل طرحی چند ساله تحت عنوان «سپر جبهه داخلی» جهت افزایش تدابیر امنیتی در جبهه داخلی فلسطین اشغالی در صورت وقوع هرگونه جنگ با مقاومت لبنان یا فلسطین و یا حتی سوریه و دیگر گروه‌های مقاومت منطقه صحبت کرد.

روزنامه عبری زبان هاآرتص در این خصوص گزارش داد، این طرح در کابینه امنیتی و سیاسی اسرائیل مطرح شده و اجرای آن مربوط به بازه زمانی سال 2019 تا 2030 است. در ارتباط با این موارد، «شمعون شبیرا» مشاور نظامی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر پیشین رژیم اشغالگر در گزارشی که برای وی آماده کرده بود سناریو سیطره حزب‌الله بر منطقه الجلیل را به این شکل شرح داده است:

- ابتدا تیپ اول یگان ویژه «رضوان» حزب‌الله بعد از عبور از منطقه راس‌الناقوره در جنوب لبنان، بر شهرک «نهاریا» یا بخش‌هایی از آن مسلط می‌شود. طبق اطلاعاتی که حزب‌الله در اختیار دارد، تدابیر دفاعی اسرائیل در این منطقه بسیار کم بوده و هیچگونه طرح نظامی ویژه‌ای که بتواند مانع از تسلط حزب‌الله بر شهرک نهاریا شود وجود ندارد.

هم‌زمان با این پیشروی حزب‌الله گروهی متشکل از 150 نیروی متعلق به تیپ اول یگان رضوان از طریق دریا توسط قایق‌های تندرویی که حزب‌الله در اختیار دارد به نهاریا می‌رسند. ماموریت این نیروها اسیر کردن شماری از نظامیان اسرائیلی است تا جلوی هرگونه حمله ارتش اسرائیل به نیروهای حزب‌الله گرفته شود.

رژیم صهیونیستی در وحشت گسترش عملیات مقاومت باقی مانده استعطوان: اسرائیل از درون درحال تجزیه است/ آمریکا و اروپا دیگر توان محافظت از صهیونیست‌ها را ندارندرسانه صهیونیستی: همه سلاح‌ها و اطلاعات اسرائیل برای مهار قدرت موشکی حزب‌الله کافی نیست

- در وهله دوم تیپ 2 یگان رضوان حزب‌الله بر شهرک «شلومی» در شمال مسلط می‌شود که تعداد شهرک‌نشینان آن به 6500 نفر می‌رسد و در 300 متری مرز لبنان قرار دارد. هدف از این عملیات قطع راه‌های کمک‌رسانی به ارتش اسرائیل است .

-تیپ 3 یگان رضوان ماموریت دارد خود را به شهرک «کرمیئیل» در غرب الجلیل برساند که مسیر اتصال شمال اسرائیل (فلسطین اشغالی) به جنوب است و سیطره حزب‌الله بر این منطقه موجب ممنوعیت تردد از شهر عکا به شهر صفد می‌شود.

-تیپ 4 یگان رضوان کنترل شهرک‌های المالکیة، راموت نفتالی وبیتاح را به دست می‌گیرد تا ارتش اسرائیل نتواند از این مناطق عملیات‌های نظامی علیه لبنان انجام دهد.

-تیپ پنجم یگان رضوان به عنوان یک نیروی ذخیره استراتژیک عمل خواهد کرد که ماموریت‌های ویژه‌ای به آن سپرده می‌شود.

-تیپ ششم یگان رضوان حزب‌الله تونل‌هایی حفر کرده که برای انتقال چند صد نیرو به مناطق مختلف در نظر گرفته شده است.

شمعون شبیرا که یکی از کارشناسان ارشد متخصص در امور حزب‌الله بوده و این جنبش و اقدامات آن را زیر نظر دارد در جریان گفتگویی با روزنامه هاآرتص اعلام کرد، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله سال گذشته برای اولین بار فاش کرد که 100 هزار جنگجو تحت امر وی هستند. این افشاگری نصرالله بیانگر توانایی بالای وی و حزب‌الله در جذب عناصر نظامی است و باید در نظر داشته باشیم که در جنگ بعدی با حزب‌الله، اسرائیل با یک یگان نظامی بزرگ از دیگر گروه‌های مقاومت در منطقه نیز مواجه خواهد شد؛ گروه‌هایی که در جریان جنگ سوریه سازماندهی شده‌اند.

«عومیر دوستری» محقق ارشد مرکز امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز در این زمینه با اشاره به صحبت‌های سید حسن نصرالله در سال 2012 برای سیطره بر منطقه الجلیل اعلام کرد که تلاش‌های حزب‌الله برای حفر تونل در مرز با اسرائیل (فلسطین اشغالی) گام دیگری از برنامه‌ریزی‌های این جنبش برای تسلط بر الجلیل است و همچنین اسرائیل باید ایجاد این تونل‌ها را در چارچوب پیشرفت نظامی حزب الله به ویژه پروژه موشک‌های دقیق آن در نظر بگیرد.

«آوی اسخاروف» خاورشناس صهیونیست نیز در مقاله‌ای که توسط وبسایت عبری والا منتشر شد اعلام کرد، علاوه بر حفر تونل‌ها حزب‌الله کماندوهای زیادی در اختیار دارد که می‌توانند از مرز لبنان عبور کرده و مواضع و شهرک‌های اسرائیلی در شمال را مورد هدف قرار دهند.

همچنین در مطالعه‌ای که توسط مجله صهیونیستی «معراخوت» منتشر شده آمده است، ارتش اسرائیل در ارزیابی‌های خود به این نتیجه رسیده که ممکن است حزب‌الله از طریق اثبات واقعیت‌ها و توانمندی‌های خود روی زمین بخواهد مدت جنگ را کوتاه‌تر کند یا درگیری‌ها را با حملات غافلگیرکننده ادامه دهد.

شمعون شبیرا، محقق ارشد امور حزب‌الله در مقاله‌ای که درباره طرح این جنبش برای سیطره بر الجلیل تهیه کرده، تاکید می‌کند که طرح اصلی حزب‌الله به این منظور سال‌ها قبل توسط «عماد مغنیه» (فرمانده شهید شاخه نظامی حزب‌الله) ترسیم شده بود و حفر تونل‌ها یک استراتژی است که از کره شمالی الگوگیری شده و اهداف جنگ را تغییر می‌دهد.

وی افزود، برنامه عملیاتی حزب‌الله شامل ایجاد ظرفیت برای شلیک گسترده موشک‌ها به سمت مناطق مسکونی و تاسیسات راهبردی اسرائیل در منطقه حیفا و شمال، تل‌آویو، مرکز و حتی دیمونا در جنوب است. این شرایط موجب می‌گردد تا محافل نظامی و سیاسی اسرائیل همه توجه خود را معطوف به مقابله با این موشک‌های حزب‌الله کرده و در نهایت این جنبش بتواند طرح خود برای سیطره بر الجلیل را به آسانی اجرا کند.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان برای اولین بار در شانزدهم فوریه 2011 بر آزادسازی منطقه الجلیل در صورت ماجراجویی رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان تأکید کرد که این امر زمینه‌ساز یک راهبرد جدید مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی بود.

در مورد منطقه استراتژیک الجلیل باید گفت این منطقه از نظر تاریخی، دینی و ژئواستراتژیکی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

از نظر ژئواستراتژیکی منطقه الجلیل از دو بخش علیا در شمال و سفلا در جنوب تشکیل شده است. منطقه الجلیل علیا پوشیده از ارتفاعات که از شمال به کوهستان جنوب لبنان و از شرق به دریاچه طبریه و بلندی‌‌های جولان و از سمت غرب به سواحل مدیترانه و بنادر حیفا و عکا و از جنوب به الجلیل سفلا وصل می‌شود. آب شیرین دریاچه طبریه و رودهای پیرامون آن و تسلط بر بلندی‌‌های جولان، دره مرج ابن عامر و بنادر حیفا و عکا از ویژگی‌های ژئواستراتژیکی این منطقه محسوب می‌شود. همچنین بخش قابل‌توجهی از جمعیت منطقه الجلیل و جنوب آن، شهر ناصره، را عرب‌های ساکن در سرزمین‌های اشغالی 1948 تشکیل می‌دهند که وارد شدن این پتانسیل به محور مقاومت، کار را برای رژیم صهیونیستی بسیار دشوار خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فلسطین رژیم صهیونیستی اسرائیل حزب الله لبنان فلسطین رژیم صهیونیستی اسرائیل حزب الله لبنان سیطره حزب الله رژیم صهیونیستی فلسطین اشغالی منطقه الجلیل ارتش اسرائیل شهرک نشینان حزب الله حزب الله یگان رضوان تونل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۴۲۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله لبنان شهرک اسرائیلی کریات‌شمونا را موشک‌باران کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در پی حمله امروز رژیم صهیونیستی به یک منطقه مسکونی در جنوب لبنان و به طور مشخص میس الجبل چهار نفر از اعضای یک خانواده لبنانی به شهادت رسیدند.

ساعاتی پس از این حمله رژیم اسرائیل، مقاومت لبنان شهرک صهیونیست‌نشین کریات شمونا را موشک‌باران کرد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تقاضای شهرک‌نشینان از نتانیاهو برای پذیرش آتش‌بس + فیلم
  • اعلام تخلیه ساکنان شرقی رفح برای حمله اسرائیل/حملات شدید حزب الله به مواضع نظامی اسرائیل با 70 موشک/ حماس: دستور تخلیه رفح تحولی خطرناک است
  • اعلام تخلیه ساکنان شرقی رفح برای حمله اسرائیل/حملات شدید حزب الله به مواضع نظامی اسرائیل با 70 موشک
  • شلیک ده‌ها موشک از لبنان به مقر فرماندهی لشکر جولان اسرائیل
  • شهرک نشینان شمال فلسطین اشغالی تهدید به شورش کردند
  • شلیک ۵۰ موشک از جنوب لبنان به الجلیل در موج جدید حملات حزب الله
  • حزب‌الله لبنان شهرک اسرائیلی کریات‌شمونا را موشک‌باران کرد
  • تخلیه شمال فلسطین اشغالی از بیم واکنش حزب الله
  • اسرائیل حومه «ناقوره» را بمباران کرد
  • ۱۲۴۲ حمله نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به فلسطینیان در آوریل ۲۰۲۴