Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@22:53:18 GMT

آغاز اجرای طرح معافیت بیمه کارفرمایان

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۴۳۸۳۰

آغاز اجرای طرح معافیت بیمه کارفرمایان

معاون وزیر کاز از اجرای طرح معافیت بیمه کارفرمایان در سال جاری با اجرای طرح کارورزی خبر داد و گفت: این طرح امکان آشنایی فارغ‌التحصیلان با محیط کار را فراهم کرده و موجب افزایش قابلیت‌های آن‌ها برای ورود به بازار اشتغال می شود.

به گزارش ایسنا، طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی به استناد ماده (۷۱) قانون برنامه ششم توسعه و به عنوان یکی از برنامه‌های موثر وزارت کار ذیل برنامه سیاستهای فعال بازار کار در قالب تبصره (۱۸) قوانین بودجه سنواتی تدوین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت کار به عنوان مجری طرح در چند سال گذشته تلاش کرده با اجرای طرح کارورزی و معافیت بیمه کارفرمایان، بسترهای لازم برای مهارت آموزی و ارائه آموزش‌های شغلی به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را بـا استفاده از ظرفیت‌های بلااستفاده موجود در واحدهای فعال اقتصادی در بخش‌های خصوصی و تعاونی به وجود آورد.

در همین راستا، معاون وزیر تعاون، کارو رفاه اجتماعی از آغاز اجرای طرح معافیت بیمه‌ای کارفرمایی در سال جاری با اجرای طرح کارورزی خبر داده است.

به گفته وی، طرح کارورزی بستری برای آشنایی فارغ التحصیلان دانشگاهی با محیط واقعی کار است و کارفرمایانی که دانش آموختگان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر را به طور مستقیم جذب کرده و به کار گیرند، از مزایای پرداخت کامل حق بیمه سهم کارفرما توسط دولت به مدت دو سال بهره مند می شوند.

آنطور که حسینی نیا، طرح کارورزی علاوه برآنکه موجب ارتقای سطح قابلیت های فارغ التحصیلان برای ورود به بازار کار می شود، قدرت انتخاب بیشتری در انجام وظایف محوله به آنها ارائه می‌دهد.

از ویژگی‌­های برجسته طرح کارورزی می توان به تلفیق آن با طرح معافیت بیمه کارفرمایی و توجه توأمان به هریک از طرف­‌های عرضه و تقاضای بازار کار اشاره کرد که موجب فراهم کردن شرایط جذب پایدار نیروی کار شغل اولی از سوی کارفرما می شود.

کمک هزینه کارورزی، وجهی است که در پایان دوره مقدماتی کارورزی و متناسب با مدت آن به کارورز پرداخت می شود. طول دوره کارورزی حداقل ۴ ماه و حداکثر ۶ ماه است که متناسب با ظرفیت بنگاه و استانداردهای آموزشی مهارت تعیین می شود.                                

به گزارش ایسنا، داوطلبان و کارفرمایان متقاضی جهت کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص این طرح می‌توانند به سامانه کارورزی وزارت کار به نشانی https://karvarzi.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معافیت بیمه کارورزی فارغ التحصيلان دانشگاهي سازمان فنی و حرفه ای حق بيمه سازمان تامین اجتماعی وزارت کار و رفاه اجتماعی برنامه ششم طرح معافیت بیمه فارغ التحصیلان طرح کارورزی اجرای طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۴۳۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر از محور طبس – یزد آغاز شد

فرخی رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: عملیات روکش آسفالت محور طبس – یزد آغاز و این عملیات به طول ۱۰ کیلومتر و با اعتبار بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی سازمان راهداری در حال اجرا است.

او افزود: همچنین قرارداد اجرای روکش آسفالت حفاظتی چیپ سیل به طول ۲۵ کیلومتر و نیز قرارداد اجرای روکش آسفالت گرم به طول ۳۰ کیلومتر در محور مذکور منعقد شده و در دستور کار است که پس از تأمین و تخصیص اعتبار، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید

روکش آسفالت ۸۴۷ کیلومتر از راه‌های خراسان جنوبی

فرخی بیان کرد: این عملیات با هدف بهبود وضعیت تردد، ارتقای ایمنی عبور و مرور و در جهت بهسازی و روکش آسفالت در این محور انجام می‌شود که با اجرای این عملیات، شاهد کاهش تصادفات و افزایش عمر مفید جاده خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • جشن فارغ‌التحصیلی به سبک دانشجویان عراقی + فیلم
  • آغاز تخفیفات بهاره بیمه نوین
  • امنیت شغلی در گرو رونق تولید/ بیمه کارگران ساختمانی پیگری می‌شود
  • اختصاص شعب ویژه کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • آغاز اجرای طرح بانوی توانا در یزد
  • اختصاص شعبه ویژه حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر از محور طبس – یزد آغاز شد
  • آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس یزد
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن