Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@11:09:56 GMT

استان مرکزی صاحب سند پاسخ به حوادث می شود

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۹۴۴۹۸۹

استان مرکزی صاحب سند پاسخ به حوادث می شود

ایسنا/مرکزی سرپرست جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: سند پاسخ به حوادث در استان تدوین می شود.

شعبان زاده پانزدهم شهریورماه ۱۴۰۱، در نشستی با خبرنگاران، با اشاره به چالش های جمعیت هلال احمر از جمله نیروی انسانی و لجستیکی، اظهار کرد: هلال احمر یک نهاد غیردولتی است و در حوزه های مختلف از جمله امداد و نجات و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. فعالیت می کند و دولت نیز سالانه بودجه ای را به این جمعیت اختصاص می دهد.

وی با بیان اینکه عمده تجهیزات امداد و نجات مورد نیاز هلال احمر وارداتی و اروپایی است و کشور نیز تحت تحریم قرار دارد، افزود: خوشبختانه در مدیریت جدید، اقداماتی خوبی در حوزه تامین تجهیزات و تامین نیروی انسانی در حال انجام است، هر چند که این جمعیت در این شرایط در بروزرسانی خود موفق بوده است ولی استان نیز باید جهت رفع مشکلات موجود همکاری داشته باشد.

شعبان زاده تصریح کرد: جمعیت هلال احمر در حال حاضر دارای ۱۵ هزار عضو است، اما به واسطه ساختار داوطلبانه خود با کمبود نیروی انسانی روبروست، البته بر جوانسازی جمعیت و منابع انسانی تاکید ویژه ای وجود دارد و استان مرکزی از جهت نیروهای داوطلب غنی است و می توان از این ظرفیت بهره برداری کرد.

وی با اشاره به سفر ریاست جمهوری به استان، گفت: در این سفر ۴۰ میلیارد تومان بودجه برای جمعیت در نظر گرفته شد که در سال ۱۴۰۲ به جمعیت تخصیص می یابد.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان مرکزی بیان کرد: یک پروژه از محل اعتبارات متمرکز جمعیت به مبلغ ۷ میلیارد تومان کلنگ زنی شد و ۷ میلیارد تومان نیز در سفر اختصاص یافت تا این پروژه طی دو سال آینده بهره برداری شود، در شازند نیز به جهت استقرار صنایع بزرگ و تردد جاده ای و کوهستانی بودن منطقه، یک مجتمع امدادی کلنگ زنی شده است که ۸ میلیارد تومان برای این پروژه در سفر اختصاص یافت و ۲۵ میلیارد تومان نیز برای تجهیز و توسعه پایگاه های امداد و نجات جمعیت در این سفر مصوب شد.

وی تاکید کرد: استان مرکزی یک استان صنعتی است و این امر در کنار رونق تولید، مخاطراتی را به همراه دارد و باید حتما پیوست های مخاطرات، زیست محیطی و فرهنگی برای صنایع در نظر گرفته شود، از طرفی صنایع هسته ای در این استان مستقر است، به لحاظ جغرافیایی در کریدور شمال به جنوب را دارد و حجم تردد ناشی از این ظرفیت ها، حوادث و تصادفات بسیاری را به همراه دارد و بالقوه مخاطرات بسیاری در کمین این منطقه از کشور وجود دارد و این شرایط نیاز به هماهنگی و مدیریت خاص را ایجاب می کند و در این مسیر، صنایع باید به مسئله کنترل حوادث احتمالی ورود داشته باشند.

شعبان زاده با تاکید بر اینکه هلال احمر آمادگی کامل جهت ارائه آموزش به صنایع و مجموعه های مختلف را دارد، افزود: سند پاسخ به حوادث در استان به زودی نگارش می شود و این امر می تواند ورود به عرصه پیشگیری را تسریع ببخشد.

وی در خصوص وضعیت انبارهای استان بیان کرد: تامین اقلام امدادی متمرکز توسط مرکز انجام می شود و به تناسب بین استان ها توزیع می شود، خوشبختانه در این حوزه مشکل خاصی در استان وجود ندارد و تمامی اقلامی امدادی موجود است.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان مرکزی در خصوص امدادرسانی در سیل آهنگران گفت: با توجه به پیش بینی های انجام شده، جمعیت آمادگی لازم را در این حوزه داشت و حتی قبل از بارش در منطقه حضور داشت و تمامی اقلام امدادی مورد نیاز در همان شب در منطقه مستقر بود و به سرعت پس از عملیات نجات، عملیات امداد آغاز شد و هلال احمر طی هشت روز استقرار در منطقه خدمات کافی را ارائه کرد.

وی در خصوص وضعیت پایگاه های امداد و نجات استان بیان کرد: جمعیت در استان دارای ۱۳ پایگاه امداد و نجات است ولی با توجه به ترددهای بالا شاهد تصادفات بالایی در جاده های استان هستیم که بر این اساس، توسعه و ایمن سازی راه ها ضروری است و باید بیشتر به امر ایمن سازی راه ها و حذف نقاط حادثه خیز اقدام کرد.

وی اظهار کرد: مسلما راه اندازی پایگاه امداد و نجات جدید نیازمند شرایط و شیوه نامه خاصی است، باید مجوز از مرکز صادر شود و در کنار آن اعتبار و نیروی جدید تامین شود. البته به دلیل مباحث اعتباری نیز در ایجاد پایگاه های جدید مقداری سختگیری صورت می گیرد و باید برای توسعه بیشتر شناسایی ببیشتری صورت گیرد و به جای افزایش پایگاه ها، امر مناسب سازی جاده ها و ارتقای فرهنگ رانندگی اهمیت بیشتری دارد. جمعیت هلال احمر نیز در نوروز عموما در امر فرهنگ سازی حوزه تردد و رانندگی فعالیت دارد.

وی در خصوص خدمات اربعین با اشاره به اینکه از استان ۶۰ نفر اعم از پزشک، پرستار و عوامل امداد با تجهیزات مورد نیاز و دو دستگاه آمبولانس به عراق اعزام شده اند، افزود: استان مرکزی معین استان ایلام است و دو دستگاه آمبولانس و خودروی امدادی به ایلام اعزام شده است، همچنین برای خوزستان نیز یک خودروی امدادی اعزام می شود.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان مرکزی در  خصوص تامین و توزیع دارو اظهار کرد: عمده داروی مورد نیاز استان از طریق داروخانه هلال احمر تامین می شود و مشکل خاصی وجود ندارد. سال گذشته ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به بیماران به شکل بلاعوض پرداخت شد که عموما در حوزه دارو انجام شد و امسال نیز این رقم به بیش از یک میلیارد تومان رسیده است و بالغ بر ۷۵۰ میلیون تومان تسهیلات به بیماران پرداخت شده است.

شعبان زاده گفت: در استان امسال ۴ هزار سبد کالا با هزینه ۲ میلیارد تومان توسط خیرین توزیع شد و نذر آب برای پنجمین مرتبه در شهرستان ریگان استان کرمان اجرایی می شود و طی هفته جاری نیز این نذر در سه روستای شهرستان کمیجان ادا خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی هلال احمر استان مرکزی سرپرست جمعیت هلال احمر استان مرکزی میلیارد تومان امداد و نجات شعبان زاده پایگاه ها مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۴۴۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: توزیع بسته‌های معیشتی در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل با بیش از هشت هزار سبد غذایی به رشد ۸۲ درصدی رسید.

حکمت‌الله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: سال گذشته هشت هزار و ۶۱۸ بسته معیشتی برای خانواده‌های کم‌برخوردار در سطح استان توزیع شد که این رقم در مدت مشابه آن یک‌هزار و ۹۳۰ سبد بود.

وی افزود: ارزش این بسته‌های معیشتی توزیع شده در سال گذشته ۴۰ میلیارد ریال بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این بسته‌های معیشتی در قالب طرح‌های پویش هلال رحمت، نذر خدمت ملی و استانی و نوروز در سطح استان زنجان و در محلات کم‌برخوردار ۲۰۲۰ توزیع شده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: خیرین، نیکوکاران و مردم نوع‌دوست استان بازوی اصلی هلال احمر در توزیع بسته‌های معیشتی برای خانواده‌های کم برخوردار هستند.

وی اظهار داشت: طرح‌های بیان شده با همکاری کمیته امداد، آستان قدس رضوی، مراکز خیریه، معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان و سازمان داوطلبان هلال احمر کشور اجرا شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: جمعیت هلال احمر استان زنجان، علاوه بر توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق کم‌برخوردار و محلات ۲۰۲۰ در پرداخت هزینه‌های دارویی و درمانی نیز از این خانواده‌ها حمایت مالی می‌کند.

هاشمی افزود: هلال‌احمر استان با استفاده از توان توانمندان و ظرفیت و کمک‌های خیرین بخشی از نیازهای نیازمندان را مرتفع می‌کند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در سال گذشته نیز ۳۹ میلیارد و۲۱۰ میلیون ریال کمک هزینه درمانی برای بیماران نیازمند این استان که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد نبودند، پرداخت شد.

کد خبر 747763

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۱۲ استان
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۲ استان
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • ️کشف جسد غرق شده فنوجی توسط هلال احمر
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی پیدا شد
  • حادثه رانندگی در محور قدیم ساوه - تهران ۲ کشته بر جا گذاشت
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان