Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محمد مهدی اسماعیلی عصر سه شنبه در چهارمین جلسه کمیته راهبری سند حفاظت از کودکان در فضای مجازی ضمن رونمایی از سرویس اینترنت کودک و نوجوان، با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی در حوزه فضای مجازی سرباز رهبر انقلاب اسلامی برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در فضای مجازی هستند، افزود: وضعیت فعلی فضای مجازی حتماً نامطلوب است و توقع رهبر انقلاب از دست‌اندرکاران این است که با سرعت این عقب‌ ماندگی ها را جبران کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شورای فرهنگ عمومی کشور افزود: ابزارهای نظارتی در حوزه فضای مجازی بسیار اثربخش است و در این حوزه هم چاره‌ای جز پذیرش دستورالعمل‌ها نداریم.

اسماعیلی همچنین تأکید کرد: این اطمینان را به بخش‌های مختلف می‌دهیم که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یار ثابت و همیشگی در پیشبرد اهداف و منویات رهبر عزیز انقلاب و تحقق مأموریت‌های تکلیف شده است.

وی ابراز امیدواری کرد تا نتایج مثبت این همراهی و همدلی را به‌زودی مردم عزیز شاهد باشند.

در ادامه این جلسه مشترک عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سیدابوالحسن فیروزآبادی رئیس شورای عالی فضای مجازی و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز به سخنرانی پیرامون فضای مجازی و کودکان و نوجوانان و همچنین صیانت و حفاظت از این فضا پرداختند.

در این جلسه همچنین از نظام رتبه بندی محتواهای فضای مجازی که توسط وزارت فر هنگ و ارشاد اسلامی تهیه شده بود رونمایی شد که خروجی آن قرار است در سرویس اینترنت کودکان و نوجوان ۴۵۶ مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین سامانه تلوبیون کودک و نوجوان هم در این جلسه معرفی شد که حاوی صدها هزار محتوای جذاب سازمان صدا و سیما و محتواهای تولید برای کودکان و نوجوانان است.

چهارمین جلسه کمیته راهبری سند حفاظت از کودکان در فضای مجازی به میزبانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با حضور سیدابوالحسن فیروزآبادی، رئیس شورای عالی فضای مجازی و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی سید ابوالحسن فیروز آبادی انقلاب اسلامی ایران عیسی زارع پور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارتباطات و فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی انقلاب اسلامی ایران عیسی زارع پور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارتباطات و فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس شورای اسلامی انقلاب اسلامی ایران عیسی زارع پور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارتباطات و فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارتباطات و فناوری اطلاعات فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۵۰۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس فتا با محتواهای مبتذل در فضای مجازی برخورد می‌کند

رئیس پلیس فتای فراجا از اجرای طرح برخورد با جرایم اخلاقی و مغایر با شئونات اسلامی، اجتماعی و فرهنگی؛ شامل لایوهای مستهجن، تولید محتوای مبتذل و مدلینگ در فضای مجازی خبر داد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار وحید مجید درباره جزئیات اجرای طرح برخورد با جرایم اخلاقی و مغایر با شئونات اسلامی، اجتماعی و فرهنگی اظهار کرد: با اجرای طرح عملیاتی پیش‌دستانه علیه جرایم اخلاقی و مغایر با شئونات اسلامی، اجتماعی و فرهنگی؛ شامل لایوهای مستهجن، تولید محتوای مبتذل و مدلینگ، گردانندگان، مدیران و اعضا ۱۰ نشانگاه سایبری فعال شناسایی شده و مورد اقدام عملیاتی و قضائی قرار گرفتند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۹۸۳۵ تارنما نیز مورد رصد عام قرار گرفتند که با بررسی اطلاعاتی سایبری روی ۳۸۴۲ فقره تارنمای مشکوک تعداد ۱۷۶۵ مورد مجرمانه مشاهده شد که از این تعداد ۷۶۵ مورد با تذکر تلفنی و با همکاری هم‌وطنان تمام محتوای نامناسب مسدود شد و سایر موارد برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس فتای فراجا ادامه داد: با بررسی‌های صورت گرفته شبکه اجتماعی اینستاگرام با بیش از ۹۱ درصد بیش‌ترین حجم آلودگی جرایم غیراخلاقی را به خود اختصاص داده است.

مجید با اشاره به مطالبات گسترده و عمومی هم‌وطنان از پلیس فتا برای پاک‌سازی و امن‌سازی فضای سایبر از محتواهای نامناسب و مغایر با شعائر دینی و هنجارهای عام جامعه و خانواده گفت: بخش اعظم گزارش‌های این حوزه توسط کاربران فهیم و آگاه فضای مجازی به این پلیس گزارش شده است.

وی تصریح کرد: اجرای طرح‌های عملیاتی و پیش‌دستانه در خصوص این گونه جرایم که باعث نگرانی خانواده‌های ولایت‌مدار ایرانی شده، در اولویت پلیس فتا است.

رئیس پلیس فتای فراجا از هم‌وطنان خواست که همچون گذشته در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 750745

دیگر خبرها

  • صداوسیما مکلف به رسیدگی به تخلفات رسانه‌های فراگیر شد
  • رسیدگی به تخلفات در نمایش‌خانگی به ساترا واگذار شد
  • ابلاغ دستورالعمل رسیدگی به تخلفات رسانه‌های فراگیر
  • حضور وزیر فرهنگ در جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • پلیس فتا با محتواهای مبتذل در فضای مجازی برخورد می‌کند
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت/ کشورها برای محفاظت از کودکان چه کردند؟
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانت در جنوب کشور+فیلم