Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی مومنی زمانی، رئیس حوزه قضایی طالقان با اشاره به شناسایی و بازداشت باند جعل اسناد رسمی در این شهرستان گفت: در اواخر تیرماه سال جاری یکی از شهروندان با طرح شکایتی مدعی شد که در زمان عدم حضور وی در کشور، شخصی با مراجعه به یکی از دفاتر اسناد رسمی طالقان، خود را به عنوان مالک قانونی ملک متعلق به وی در یکی از روستا‌های شهرستان چهارباغ معرفی و اقدام به انتقال رسمی سند انتقال ملک کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس حوزه قضایی طالقان افزود: با توجه به این شکایت، سردفتر و شخصی که سند به نام وی منتقل شده بود احضار شدند که سردفتر مدعی عدم اطلاع و عدم ملاحظه اسناد هویتی شخص فروشنده یعنی شاکی و خریدار شد.

او  با اشاره به احضار خریدار و مشخص شدن اینکه وی فردی مسن و نابینا است، می گوید: این شخص ادعا کرد که به درخواست نوه خود در دفترخانه حاضر و سند به نام وی منتقل شده است؛ با طرح این ادعا، نوه وی برای تحقیقات احضار شد که با توجه به ظاهر و نوع اظهارات، در مورد وی تشکیک و در بازرسی‌ها، چندین فقره وکالت‌نامه و اسناد دفترچه‌ای مربوط به پیش از انقلاب کشف و ضبط شد.

مومنی زمانی با اشاره به دستور ویژه رئیس کل دادگستری استان البرز برای رسیدگی دقیق به همه ابعاد پرونده از جمله احتمال تبانی متهمان با کارکنان اداره ثبت اسناد و املاک،  گفت: با توجه به وجود مدارک و مستندات کافی، سردفتر و نوه فرد نابینا در جریان تحقیقات به چندین فقره جعل اسناد رسمی اقرار و به همکاری خود با مسئول دفتر شورای شهر طالقان و فرد دیگر اقرار نموده که این دو فرد نیز بلافاصله در خارج از حوزه قضایی طالقان، بازداشت و به شهرستان طالقان منتقل شدند.

او با بیان اینکه در تحقیقات تکمیلی از چهار متهم مذکور، همچنین از سردفتر و مسئول دفتر شورای شهر طالقان، اسناد مجعول متعدد دیگر مربوط به املاکی واقع در شهرستان‌های طالقان، کرج، تهران، قزوین و چهارباغ کشف شد، می گوید: با بررسی‌های بیشتر مشخص شد در مورد برخی اراضی دیگر نیز کسانی که درخواست تنظیم سند داشته‌اند با هماهنگی رئیس وقت اداره ثبت اسناد و املاک طالقان، به دفترخانه معرفی و وکالت نامه‌ای به نام سردفتر و یا اشخاص واسطه سردفتر تنظیم و مبالغی بین ۱۰ الی ۴۰ میلیون تومان دریافت می‌شده است و پس از پرداخت وجوه به رئیس سابق و معاون ثبت و دو نفر از کارمندان اداره ثبت اسناد و املاک، اقدامات ثبتی متقاضی را انجام می‌دادند.

رئیس حوزه قضایی طالقان با تقدیر از همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره اطلاعات شهرستان طالقان، گفت: پس از رصد مالی و استخراج مستندات، دستور بازداشت رئیس سابق اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان طالقان به همراه معاون و دو کارمند فعلی این اداره به اتهام ارتشا صادر شد.

او با اشاره به بازداشت ۱۰ نفر در این پرونده از جمله رئیس سابق، معاون و دو کارمند اداره ثبت اسناد و املاک و یک سردفتر اسناد رسمی طالقان به اتهامات مختلف از قبیل جعل و استفاده از اسناد مجعول، رشا و ارتشا و کلاهبرداری، می گوید: تحقیقات انجام شده تا این مرحله، حکایت از جعل وکالت نامه‌ها و اسناد رسمی در مورد شش دانگ ۸۷ قطعه زمین مرغوب واقع در محله «جزینان» در شهرک طالقان؛ ۱۳ فقره اسناد مجعول در شهرک طالقان؛ سه فقره در محله «خسبان» شهرک طالقان؛ ۲۰ قطعه زمین در روستای «زعفرانیه» چهارباغ؛ سه قطعه زمین به مساحت سه هزار و پانصد متر در شهر تهران و دو قطعه در شهرستان قزوین از سوی اعضای این باند و تصاحب املاک مذکور و انتقال برخی از املاک به اشخاص ثالث دارد.

مومنی زمانی گفت: تحقیقات تکمیلی در مورد پرونده همچنان ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دستگیری متخلفان کلاهبرداری میلیاردی جعل اسناد اداره ثبت اسناد و املاک حوزه قضایی طالقان اسناد رسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۵۳۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند

اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارس نیوز، با اشاره به ساماندهی و کنترل اجاره بها املاک مسکونی، اظهار داشت: در ماده 11 این طرح، امکان بسیار خوبی فراهم شده تا امور مربوط به معاملات خرید، فروش و اجاره در سامانه‌های الکترونیکی و بدون نیاز به حضور در دفاتر مشاوران املاک انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به مزایای دیگر طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی ادامه داد: این طرح دارای نکات و ویژگی‌های بسیار خوبی است که امیدواریم دولت بعد از تایید شورای نگهبان و ابلاغ، تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند. از جمله ویژگی های این طرح مداخله دولت برای تعیین سقف متعادل افزایش اجاره بهاست در مواردی که نرخ تورم مسکن افزایش پیدا می‌کند تا حقوق مستجر و موجر حفظ شود.

شاکری در رابطه با تقابل این سامانه‌ها با فعالیت دفاتر ثبت اسناد و مشاوران املاک تصریح کرد: این سامانه ها با دفاتر مذکور رقابتی نداشته و تنها به عنوان تسهیلات اختیاری و کاملا به روز در کنار دفاتر اسناد رسمی در اختیار مردم قرار داده شده و منجر به تعطیلی مراکز یاد شده نمی‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هم اکنون این تجربه برای سامانه املاک و اسکان با عنوان "سامانه خودنویس" انجام شده و مردم خود مختار هستند برای ثبت قراردادهای خود به دفتر مشاوران املاک مراجعه و یا از این سامانه استفاده کنند. تاکنون نیز بیش از 180 هزار قرار داد در این سامانه ثبت شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: در طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی ایجاد سامانه‌ها اکترونیکی را در اختیار سازمان ثبت اسناد و املاک قرار دادیم تا تمامی ملاحظات قانونی و نظارتی در آن دیده شده و قوانین حاکم اعمال کند و از توسعه قراردادهای دستی و  قولنامه‌ای غیر استاندارد جلوگیری شود. این یک اتفاق رو به جلو و یک امکان مناسب برای مردم بوده در که در طرح مذکور دیده شده است.

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان با همکاری فرمانداران
  • بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی الکترونیکی انجام می‌شود
  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره سارقان به عنف/نوشابه‌های قاچاق به بازار نرسید
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع اخذ «سند کاداستری» / صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک در یک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها جهت شروع فرآیند اخذ سند کاداستری