Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی فرزاد شامگاه چهارشنبه در نوزدهمین نشست اعضای شورای آب استان همدان افزود: با بهره بردای از خط بای پس، ظرفیت آبدهی در شهر افزایش پیدا می کند و در روزهای آتی مدت زمان قطعی به کمترین میزان خود می رسد.

وی تصریح کرد: نظم و انضباط در حوزه آبدهی شبکه اهمیت بالایی دارد و اگر ساعات قطعی آب در سطح شهر همدان کم شود، بخش زیادی از مشکلات شهروندان برطرف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار همدان اظهار داشت: خط گذرگاه (بای پس) پروژه آبرسانی به همدان تکمیل شده است و پس از سپری کردن مراحل آزمایش، تا چند روز آینده بهره برداری می‌شود؛ این خط نقش موثری در تعادل شبکه آبرسانی همدان دارد.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: خط گذرگاه (بای پس) بیش از هشت ویژگی مثبت و راهبردی برای رفع مشکلات شبکه آبرسانی همدان دارد که طراحی و اجرای آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بسیار هوشمندانه بود.

وی با اشاره به اینکه این خط تا افتتاح طرح آبرسانی به همدان، آب چاه های اطراف از جمله منطقه خالق‌وردی را به تصفیه خانه شهید بهشتی می‌رساند، خاطرنشان کرد: مجموعه استانداری، چهار معاون استاندار، فرمانداران همدان، کبودرآهنگ و بهار، فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی و مجموعه وزارت نیرو شبانه روز در حال انجام وظیفه و خدمت رسانی به مردم در راستای برطرف کردن مشکلات آب همدان هستند.

استاندار همدان تاکید کرد: مشکلاتی کنونی آب همدان از گذشته به ما ارث رسیده است، با این وجود ما شرمنده مردم هستیم و تمام تلاش خود را برای بر طرف کردن مشکلات و خدمتگزاری به شهروندان به کار می‌گیریم.

وی با اشاره به اینکه مجموعه آب منطقه ای و آبفا تلاش دارند هرچه زودتر مشکلات آب همدان برطرف شود، افزود: وزیر نیرو از این طرح به عنوان اَبَر پروژه نام برده‌است و به عنوان طرحی ملی به آن نگاه می‌شود.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: چاه‌های کشاورزی، به صورت موقت وارد شبکه شده؛ این چاه‌ها به امانت گرفته شده است و باید به زودی به مالکان آن بازگردانده شود.

وی اظهار داشت: ۳۰ حلقه چاه پدافندی که تصویب شده باید به سرعت حفاری و آماده اتصال به شبکه قرار گیرد؛ چاه‌های شرکت آبفا نیز در مدار باقی می‌ماند تا به صورت موقت نیازها برطرف شود.

استاندار همدان با بیان اینکه فاز نخست پروژه آبرسانی به همدان تا ۲ هفته دیگر بهره برداری می‌شود، گفت: با بهره برداری از فاز نخست، ۶۰۰ لیتر در ثانیه آب وارد شبکه آبرسانی می‌شود و انتقال ۶۰۰ لیتر دیگر نیز همزمان با بهره برداری کامل طرح و تصفیه خانه صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه استان همدان بیش از ۶۰ میلیون متر مکعب آب نیاز دارد، تصریح کرد: سهم همدان از آب سد تالوار حدود ۳۰ میلیون متر مکعب در سال است که ۳۰ میلیون متر مکعب دیگر کم داریم و باید بر اساس برنامه وزارت نیرو، این میزان آب از منابع دیگر تامین شود.

قاسمی فرزاد افزود: با حمایت‌ها و اقدامات وزارت نیرو و تلاش مسئولان استان، در مسیر توسعه حرکت می کنیم و هرچه زودتر شاهد بهره برداری از طرح آبرسانی خواهیم بود.

استاندار همدان با قدردانی از صبوری و شکیبایی مردم همدان گفت: همه دست به دست هم داده اند، گروه‌های متخصص از سایر استان‌ها به همدان آمده‌اند و وزیر نیرو و معاونانش برای تکمیل پروژه در کنار ما هستند.

این نشست با حضور معاون وزیر نیرو، مدیران ارشد وزارت نیرو، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استان همدان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در پی کاهش جدی بارش ها و خشکسالی ناشی از آن، ذخیره آب سدهای استان همدان به ویژه سد اکباتان به عنوان منبع اصلی تامین آب شهر همدان بسیار کاهش یافته است. همین موضوع در چند هفته گذشته موجب بروز مشکل و تنش آبی در شهر همدان و اعمال زمان بندی قطع شبکه در شهر شده است.

در این مدت «علی اکبر محرابیان» وزیر نیرو ۲ بار به صورت سرزده به همدان سفر کرده است و در جریان این سفرها در بازدید از طرح آبرسانی به همدان و همچنین بررسی روند مسایل و مشکلات مرتبط با خشکسالی و تنش آبی این استان با اشاره به تلاش جدی دولت برای رفع مشکل تنش آبی ناشی از خشکسالی از جمله در استان همدان گفت: شمارش معکوس برای افتتاح ابرپروژه آبرسانی به همدان آغاز شده و مرحله اول طرح آبرسانی به همدان ظرف دو تا سه هفته آینده(تا ۲۱ شهریور) به بهره برداری می رسد.

احمد وحیدی وزیر کشور نیز در سفری یک روزه به استان روند اجرای طرح آبرسانی به همدان و خروج این شهر از وضعیت بحرانی را بررسی کرد.

طرح آبرسانی به شهر همدان یکی از اقدامات موثر و پایدار برای رفع مشکل کم آبی است که این پروژه در ۱۸ سال گذشته بلاتکلیف بوده و پیشرفت بسیار کمی داشته است، از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم این پروژه با پیگیری های جدی استاندار همدان و حمایت های دولت پیشرفت قابل توجهی داشته است چراکه اقدامی راهگشا و پایدار برای رفع مشکل کم آبی همدان است.

طرح آبرسانی به همدان با خط انتقال به طول ۱۴۰ کیلومتر از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۸۳ به استان همدان است که با اجرای این طرح تامین آب بلند مدت شهر همدان و شهرها و روستاهای مسیر در دستور کار قرار دارد.

عملیات اجرایی این طرح از سال ۱۳۸۶ آغاز شده ولی در سال‌های گذشته به کندی پیش می‌رفت و به نوعی متوقف شده بود که از سال گذشته و با روی کار آمدن دولت سیزدهم موضوع تامین آب آشامیدنی شهر همدان با پیگیری شبانه روزی استاندار همدان در اولویت کاری وزارت نیرو قرار گرفت و با پیگیری های ویژه و تزریق اعتبارات مناسب، این پروژه از حالت توقف کامل خارج و وارد پیشرف در اجرای کار شد و فعالیت کارگاه‌ها از سر گرفته شد و مرحله اول آن برای آبرسانی به شهر همدان رو به اتمام است.

اقدامات صورت گرفته در طول چهار ماه گذشته بسیار ارزشمند است و پیشرفت فیزیکی این پروژه، با گذشته قابل قیاس نیست.این طرح دارای سه ایستگاه پمپاژ به ارتفاع ۵۷۶ متر است که ایستگاه شماره یک و ۲ هر کدام ۲۲۰ متر و ایستگاه شماره سه ۱۳۶ متر طول پمپاژ دارد.

میانگین بارش‌های استان همدان در سال جاری آبی ۴۴ درصد نسبت به بلند مدت کاهش یافته است.

برچسب‌ها شهر همدان آبرسانی علیرضا قاسمی فرزاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر همدان آبرسانی علیرضا قاسمی فرزاد شهر همدان آبرسانی علیرضا قاسمی فرزاد طرح آبرسانی به همدان استاندار همدان بهره برداری برای رفع مشکل استان همدان قاسمی فرزاد وزارت نیرو شهر همدان وزیر نیرو چاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۹۶۲۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان

فرهاد بختیاری فر افزود: از ابتدای شروع این طرح در اسفندماه ۱۴۰۱ تا الان ۳۰۴ میلیارد تومان اعتبار به طرح جهاد آبرسانی همدان اختصاص پیدا کرده و پیشرفت فیزیکی ما بیش از میانگین کشوری است.

او تصریح کرد: آبرسانی به ۱۶۰ روستا در گام اول هدف‌گذاری شده و برنامه ریزی‌های لازم برای بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی روستایی استان در حال انجام است تا بتوانیم مشکل آب شرب روستا‌های دارای تنش آبی را در کمترین زمان ممکن حل کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: آبرسانی روستایی یکی از طرح‌های مهم دولت سیزدهم است که باتوجه به اهمیت موضوع آب مورد توجه قرار گرفته و دولت سیزدهم عزم جدی برای سیراب کردن همه روستانشینان دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از پیشرفت ۷۷ درصدی گام نخست طرح جهاد آبرسانی در استان خبر داد.

پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فرهاد بختیاری فر افزود: از ابتدای شروع این طرح در اسفندماه ۱۴۰۱ تا الان ۳۰۴ میلیارد تومان اعتبار به طرح جهاد آبرسانی همدان اختصاص پیدا کرده و پیشرفت فیزیکی ما بیش از میانگین کشوری است.

او تصریح کرد: آبرسانی به ۱۶۰ روستا در گام اول هدف‌گذاری شده و برنامه ریزی‌های لازم برای بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی روستایی استان در حال انجام است تا بتوانیم مشکل آب شرب روستا‌های دارای تنش آبی را در کمترین زمان ممکن حل کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: آبرسانی روستایی یکی از طرح‌های مهم دولت سیزدهم است که باتوجه به اهمیت موضوع آب مورد توجه قرار گرفته و دولت سیزدهم عزم جدی برای سیراب کردن همه روستانشینان دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • بهره‌برداری از طرح‌های مختلف همزمان با روز شوراها در بوشهر
  • بهره‌برداری از بخش نخست رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان با بهره‌برداری از ۲ طرح عمرانی
  • عملیات اجرایی زیرگذر پرتردد سرخون آغاز شد
  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد
  • بهره برداری از طرح آبرسانی روستای گل سفید کیار
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار
  • کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت​