Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@22:45:01 GMT

کندر، روستایی بکر با طبیعتی چشم نواز

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ | کد خبر: ۳۸۹۲۸۵۰۴

کندر، روستایی بکر با طبیعتی چشم نواز

این روستا در فاصله ۲۴ کیلومتری از کرج واقع شده و در تقسیمات کشوری جز استان البرز محسوب می‌شود. بیشتر بومیان این روستا به باغ‌داری مشغول هستند و میوه‌های خوشمزه‌ای مثل انگور کندری، گلابی و گیلاس در آن به وفور پیدا می‌شود. با رفتن به این روستا باغ‌های رنگارنگی می‌بینید که دهانتان با دیدن میوه روی درختان آن آب میفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس حتما میوه‌های بومی کندر، مخصوصا انگور کندری را امتحان کنید.

 

به‌دلیل خوش‌آب‌وهوا بودن این منطقه، متاسفانه خیلی از اهالی تهران و کرج در آن ویلاهای کوچک و بزرگ مختلفی ساخته‌اند که بافت روستایی و طبیعی آن را تخریب کرده است. به‌همین‌دلیل با رفتن به روستای کندر، تلفیقی از ساختمان‌های مدرن و قدیمی را می‌بینید که به اعتقاد خیلی‌ها پارادوکس زیبایی به وجود آورده است.

در روستای کندر جاذبه‌های گردشگری زیادی ازجمله قبرستان زرتشتیان، بناهای تاریخی متعدد، آبشار و دشت لاله‌ها وجود دارد. این جاذبه‌های گردشگری حس خوبی به شما منتقل می‌کنند که در کمترین جایی در ایران آن را می‌توانید تجربه کنید.

 آبشار کندر

این آبشار یکی از منحصربه‌فردترین جاذبه‌های گردشگری کندر است که در بخش شمال‌شرقی این منطقه واقع شده است. اطراف آبشار کندر گونه‌های گیاهی مختلفی وجود دارد که زیبایی آن را دوچندان کرده‌اند

چهل بی‌بی؛ محلی برای راز و نیاز

در دل کوه‌های روستای کندر، غارهایی دست‌ساز وجود دارد که می‌توان حدس زد توسط انسان‌ها ساخته شده است. این غارها در گذشته برای پناه گرفتن و تیراندازی به مهاجمان مورد استفاده قرار می‌گرفتند. بومیان به این غارها، اشکف می‌گویند. اطراف این حفره‌ها منطقه‌ای به‌نام چهل دختر وجود داد.

رودخانه دره گدا بهترین پیشنهاد برای نشستن بر لب جوی و تماشای گذر عمر

این رودخانه فصلی بوده و از کوه لیز سرچمشه می‌گیرد. رودخانه دره گدا از باغات روستای کندر می‌گذرد و به رودخانه کرج متصل می‌شود. جایی که این رودخانه به روستا می‌رسد، یک چشمه به جود آمده که به آن گل چشمه می‌گویند. اطراف آن برای نشستن و پیک‌نیک حرف ندارد. این چشمه هنوز هم پر آب است و می‌توانید از آن آبی گوارا بنوشید.

چشمه‌های مختلف

در روستای کندر کرج چمشه‌های مختلفی وجود دارد که همه آن‌ها معدنی هستند. یکی از مواردی که نشان می‌دهد این روستا قدمت زیادی دارد، مجموعه چشمه‌های مراد هستند

دشت لاله های کندر، منحصربه‌فردترین لاله‌زار ایران

زمانی که به روستای کندر کرج می‌رسید، اگر سمت غرب را نگاه کنید، دشت لاله‌ها را می‌بینید. زمانی که سمت چپ را نگاه می‌کنید، با دنیایی از رنگ‌های مواجه می‌شوید که روی زمین نقش بسته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بخش گردشگری روستای کندر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۸۹۲۸۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست احداث پل عابر در روستا

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، خویمن ، روستایی  از توابع بخش مرکزی شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی  است.

شهروندخبرنگاری با ارسال فیلمی برای خبرگزاری صدا و سیما از مسولان خواسته برای ساخت پل عابر روی رودخانه قطور، این روستا فکری کنند تا رفت و آمد  اهالی از روی رودخانه تسهیل شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

متن پیام شهروندخبرنگار ما:

با عرض سلام و ادب و احترام ، رودخانه قطور واقع در شهرستان خوی  از وسط روستای خویمن عبور می‌کند و مردم به دلیل نداشتن وجود پل پیاده رو ، در سختی و مشکل به سر می برند.

دیگر خبرها

  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • تنها پل چوبی روستای شورکش بر اثر باران سیل آسا تخریب شد + فیلم
  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت
  • بسته شدن مسیر رودخانه قره سو بر اثر سیلاب در روستای دوست بیگلو + فیلم
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر
  • درخواست احداث پل عابر در روستا
  • برگزاری جشنواره «گیلاس کن»