Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار خلیل‌آباد گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته ۶۷۳ قطعه زمین در قالب طرح نهضت ملی مسکن آماده تحویل به مردم خلیل‌آباد است.

سید مسعود یاوری در حاشیه بازدید از پروژه‌های شهرستان در خصوص وضعیت نهضت ملی مسکن به ایسنا، گفت: نهضت ملی مسکن یکی از شعارها و برنامه‌های اساسی دولت سیزدهم است که در این خصوص در شهر کندر و خلیل‌آباد زمین نهضت ملی مسکن فراهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هرچند در شهر خلیل‌آباد حتی یک وجب زمین برای اجرای پروژه نهضت ملی مسکن نداشتیم، اما با پیگیری‌های صورت گرفته توانستیم طی توافقاتی که با مردم صورت گرفت این کار را انجام دهیم.

فرماندار خلیل‌آباد با اشاره به اینکه در شهر کندر بیش از نیاز مردم منطقه زمین تأمین شده است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد، اظهار کرد: زمین مورد نیاز در بسیاری از روستاها تأمین شده و برای روستاهای باقی مانده در حال رایزنی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: آماده‌سازی زمین‌های شهر خلیل‌آباد و کندر توسط شهرداری‌ها در حال انجام است و به زودی شاهد شروع عملیات ساخت واحدها و بهره‌برداری از آن‌ها خواهیم بود

یاوری با بیان اینکه ۳۸۷ قطعه زمین در شهر خلیل‌آباد و ۲۸۶ قطعه زمین در شهر کُندُر در قالب طرح نهضت ملی مسکن آماده تحویل به مردم این شهرستان است، گفت این قطعات زمین در شهر خلیل‌آباد در قالب یک پهنه به وسعت ۱۳ هکتار و در شهر کندر در زمینی به وسعت ۲۰ هکتار آماده‌سازی شده است.

همچنان برخی ادارات مستاجر نشین هستند

وی در ادامه در خصوص وضعیت مجتمع اداری خلیل‌آباد، گفت: یکی از ظرفیت‌های خوبی که در این دولت فراهم شد، با نگاه حکمرانی محلی بود که از این ظرفیت به خوبی استفاده نمودیم به طوری که ساختمان قدیم و بلااستفاده فرمانداری به عنوان مجتمع اداری در نظر گرفته شد.

فرماندار خلیل‌آباد اذعان کرد: تاکنون تعدادی از ادارات در این مجتمع مستقر شده‌اند و تعدادی دیگر نیز همچنان مستأجر نشین هستند که پس از تکمیل مجتمع اداری استقرار خواهند یافت.

وی گفت: هرچند ساختمان مجتمع اداری در حال احداث شهرستان به عنوان ساختمان مازاد اعلام شده بود ولی با پیگیری‌های صورت گرفته به چرخه اعتبارات دولتی برگردانده شد و امیدواریم سال آینده برای این پروژه اعتباری در نظر گرفته شود.

یاوری همچنین یکی از مطالبات جدی مردم را دوبانده شدن محور خلیل‌آباد به بردسکن عنوان کرد و افزود: سال‌ها این پروژه متوقف شده بود ولی با اعتبارات محدودی که داشتیم و پیگیری‌های انجام شده توانستیم معارض این پروژه که وجود تیرهای برق در مسیر بود را جابجا کنیم.

وی با اشاره به اینکه طی چند روز آینده تمامی تیرهای برق از مسیر جمع‌آوری خواهند شد و برای به بهره‌برداری رسیدن پروژه فقط باید اسفالت محور اجرا شود، از شناسایی و رفع نقاط حادثه در تقاطع‌های روستایی خبر داد و اظهار کرد: با ساماندهی بسیاری از این نقاط توانستیم تصادفات فوتی و جرحی را در این نقاط به صفر برسانیم.

صدور گواهینامه درجه یک برای بیمارستان خاتم‌الانبیاء

نماینده عالی دولت در ادامه از صدور گواهینامه درجه یک برای بیمارستان خاتم‌الانبیاء این شهرستان خبر داد و افزود: این نشان دهنده کارهای زیرساختی خوبی بود که در این بیمارستان انجام شده است.

وی بیان کرد: توسعه فضاهای مختلف، بانک خون و عمل‌های جراحی بی‌سابقه به خصوص عمل‌های جراحی چشم از جمله اقداماتی بوده که در این بیمارستان انجام شده است.

یاوری همچنین با بیان اینکه بخش عمده مسائل شهرستان در بخش کشاورزی است، افزود: کشاورزی شهرستان بسیار با شرایط آب و هوایی آسیب‌پذیر است به طوری که قطع برق و بارش‌ها خسارت‌های جدی را تاکنون به کشاورزان وارد نموده است.

وی در همین خصوص خاطرنشان کرد: برای کاهش خسارت‌های احتمالی اقدامات خوبی صورت گرفته که ایجاد گلخانه، آبیاری‌های زیرسطحی و تحت‌فشار و تغییر الگوی کشت از اقدامات صورت گرفته بوده است.

ایجاد دو ناحیه صنعتی در شهرستان

فرماندار خلیل‌آباد با اشاره به اینکه برای رونق‌بخش کشاورزی دو ناحیه صنعتی در غرب شهرستان منطقه روستای جابوز و دیگری در شرق شهرستان مجاورت روستای کلاته شادی پیش بینی شده است، گفت: کارهای اولیه برای تأمین زمین و موافقت با سرمایه‌گذاری و استعلامات مورد نیاز از ادارات مختلف انجام شده است.

وی اذعان کرد: امیدواریم به زودی این دو ناحیه صنعتی در شهرستان به بهره‌برداری برسد. همچنین پیگیر شهرک صنعتی شهرستان هستیم که به زودی نتایج آن اعلام خواهد شد.

۶۶ میلیارد تومان پروژه منتظر تأمین اعتبار

 یاوری در ادامه با بیان اینکه در حوزه اشتغال و کارآفرینی نیز کارهای ارزشمندی انجام شده است، گفت: پارسال بالغ‌بر ۹۰ میلیارد تومان فقط به بهزیستی و کمیته امداد شهرستان تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخته شده که بی‌سابقه بوده است.

وی با اعلام اینکه هم‌اکنون ۶۶ میلیارد تومان پروژه در بانک‌ها منتظر تأمین اعتبار و پرداخت است، افزود: پارسال ۱۳۴۰ نفر اشتغال ایجادی در سامانه رصد ثبت شده است.

فرماندار خلیل‌آباد با اشاره به اینکه توانستیم اعتبارات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان را از ۱۵ میلیارد تومان به ۳۰ میلیارد تومان افزایش دهیم، بیان کرد: البته هنوز این اعتبارات جوابگوی نیاز شهرستان نیست و بسیار اندک هستند.

وی ادامه داد: امسال در طرح تحول روستایی فقط در بخش مرکزی ۶۰ هزار مترمربع اسفالت اجرا شده است، در واقع یک سوم کل آسفالتی که در کل دوره تاریخ شهرستان در روستاهای خلیل‌آباد انجام شده فقط در همین ۱.۵ سال اخیر انجام داده‌ایم.

یاوری با بیان اینکه نگاه دولت به توسعه عمران در روستاها ویژه است، گفت: اسفالت و تایل فرش و مبلمان شهری که در دو شهر خلیل‌آباد و کندر انجام شده بی‌سابقه بوده است.

وی اذعان کرد: توجه خاصی به بافت پیرامونی شهر و نقاط حاشیه‌ای شهر شده است که جای تقدیر دارد. می‌طلبد دهیاران و شهرداران برای پیشرفت و آبادانی شهرستان تلاشی بیش از این داشته باشند.

یاوری با اشاره به اینکه برای پیشرفت شهر نیازمند همراهی همه مردم، مسئولان، احزاب و گروه‌های سیاسی هستیم، گفت: بدون همراهی مردم هیچ‌کدام از اهداف محقق نخواهد شد.

شهرستان خلیل‌آباد با ۶۰ هزار نفر جمعیت و هزار و ۱۲۰ کیلومترمربع وسعت شامل ۲ شهر خلیل‌آباد و کندر و ۲۴ روستای دارای دهیاری در فاصله ۲۵۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد و ۳۳ هزار نفر از جمعیت این شهرستان در روستاها سکونت دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها نهضت ملی مسکن ناحیه صنعتی خبرهای شهرستان خلیل آباد استانی اجتماعی استانی اقتصادی استانی سیاسی استانی شهرستانها استانی فرهنگی و هنری استانی ورزشی استانی علمی و آموزشی استانی اجتماعی استانی اقتصادی استانی سیاسی استانی شهرستانها فرماندار خلیل آباد شهر خلیل آباد میلیارد تومان نهضت ملی مسکن انجام شده خلیل آباد مجتمع اداری قطعه زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۸۹۷۷۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهضت ملی مسکن در شهرستان جویم تسریع شود

ایسنا/فارس استاندار فارس با اشاره به پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان جویم، خواستار تسریع در پروژه و برخورد با مسببان تأخیر در اجرای این طرح ملی شد.

محمد هادی ایمانیه امروز، ۸ اردیبهشت در جلسه شورای اداری شهرستان جویم گفت: قدمت شهرستان ریشه‌دار و تاریخی جویم متعلق به هزاران سال قبل است و مردمی اصیل و دین‌دار و اهل خیر در این منطقه حضور دارند و این امر مسئولیت ما را در خدمتگزاری به این بخش از کشور عزیزمان سنگین‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه پیگیری و سماجت مسئولان برای اجرایی شدن مصوبات، نقش مهمی در تحقق آن دارد، اظهار کرد: شهرستان‌هایی که پیگیر اجرای مصوبات بودند تا سقف ۹۰ درصد به اهداف خود دست یافته‌اند.

ایمانیه از تلاش برای تکمیل پروژه‌های حوزه سلامت، تامین آب و احداث راه در شهرستان جویم خبر داد و افزود: کمیته ویژه‌ای برای حل مشکلات مردم در زمینه ساماندهی زمین‌های مورد سکونت مردم با رعایت حدود قانونی تشکیل می‌شود.

استاندار فارس با اشاره به عملی شدن تعهدات دولت در حوزه مسکن گفت: مرحله فونداسیون واجدین شرایط نهضت ملی مسکن تا پایان خردادماه باید به پایان رسیده باشد و پس از آن در فواصل سه ماهه باید ۲۵ درصد از مساکن تحویل واجدین شرایط شود.

وی خواستار رسیدگی به تخلفات و غفلت‌های پیمانکار قبلی نهضت ملی مسکن در جویم شد و افزود: از طریق دادگستری و مجاری قانونی این موضوع پیگیری خواهد شد تا خدشه‌ای بر بیت‌المال وارد نشود و حقوق عامه مردم تضییع نشود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن
  • کلنگ‌زنی بیش از ۳۴۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • تجلیل از کارگران نمونه شهرستان خلیل آباد
  • ۷۰ هزار قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت تامین شد
  • نهضت ملی مسکن در شهرستان جویم تسریع شود
  • واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد
  • سه هزار قطعه زمین در بخش احمدآباد مشهد به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان از پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهرستان تفتان
  • اختصاص ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند