Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس در سفر یک روزه مدیرکل میراث فرهنگی فارس به شهرستان قیر و کارزین یک خیر آمادگی خود را جهت فنس‌کشی، محوطه‌سازی و سنگ‌فرش مسیر دسترسی به نقش تاریخی «سرباز پارتی» و همچنین مرمت حمام تاریخی کارزین اعلام کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس امروز، ۶ بهمن سفری یک روزه به شهرستان قیر و کارزین داشت و از ظرفیت‌های مختلف گردشگری این شهرستان بازدید به عمل آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد ثابت اقلیدی در این سفر با یکی از خیرین شهرستان قیر و کارزین دیدار و گفت‌وگو کرد و این خیر دوستدار میراث فرهنگی نیز در این دیدار آمادگی خود را جهت فنس‌کشی، محوطه‌سازی و سنگ‌فرش مسیر دسترسی به نقش سرباز پارتی و همچنین مرمت حمام تاریخی کارزین اعلام کرد.

وی همچنین در جلسه شورای اداری شهرستان قیر و کارزین گفت: قیر و کارزین ازنظر گردشگری کشاورزی غنی است و دارای باغات مرکبات و نخلستان‌هایی است که می‌تواند برای گردشگران حوزه اگروتوریسم یا گردشگری کشاورزی جذاب باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس تصریح کرد: متأسفانه این ظرفیت‌های مختلف شهرستان قیر و کارزین به‌درستی معرفی و برندسازی نشده است.

وی، بازاریابی و تبلیغات را رکن اساسی توسعه گردشگری برشمرد و گفت: برگزاری رویدادهایی مانند جشنواره لیمو و مرکبات، رویدادهای مبتنی بر فرهنگ و آداب سنن شهرستان، حضور در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی تحرک‌بخش و پویا کننده صنعت گردشگری شهرستان خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس افزود: برای توسعه گردشگری شهرستان ابتدا باید تقاضا ایجاد شود و متناسب با تقاضا در ایجاد زیرساخت‌ها برنامه‌ریزی و اقدام شود.

ثابت اقلیدی ادامه داد: در آستانه نزدیک شدن به ایام نوروز هستیم و شهرداری‌ قیر باید چهره شهر را برای میزبانی از میهمانان  نوروزی رنگ و بوی خاصی بخشد.

وی همچنین گفت: در منطقه سرآسیاب قیر زیرساخت‌های مناسبی توسط میراث فرهنگی پیش‌ از این ایجاد شده است و طرح تکمیل محوطه‌سازی امسال با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان ادامه یافته و شهرداری شهر قیر هم اقدامات مناسبی برای تأمین روشنایی انجام داده است اما در نگهداری سرویس‌های بهداشتی نیاز به توجه بیشتر است که انتظار می‌رود  توسط شهرداری تا پیش از ایام نوروز انجام شود. 

۴۰ درصد نخلیات استان درقیروکارزین است

فرماندار شهرستان قیر کارزین هم در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های باغی و کشاورزی این منطقه گفت: قیروکارزین ۴۰ درصد نخلیات استان را در بردارد.

ایوب ظریفی افزود: وجود آثار و جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، گردشگری و کشاورزی زمینه را برای توسعه و رونق گردشگری و سرمایه‌گذاری در این  حوزه فراهم آورده است.

وی بیان کرد: سد سلمان فارسی با یک میلیارد و چهارصد میلیون مترمکعب گنجایش ذخیره‌سازی آب، خیر و برکات زیادی برای شهرستان دارد و خود یک ظرفیت بزرگ برای توسعه گردشگری محسوب می‌شود.

روستای هورز؛ تولیدکننده بزرگ‌ترین گلیم جهان 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قیرو کارزین هم در ادامه این جلسه به ظرفیت‌های صنایع‌دستی این منطقه اشاره کرد و گفت: بزرگ‌ترین گلیم دنیا با ابعاد ۱۱۰ مترمربع در روستای هورز دهستان هنگام این شهرستان تولید شده است.

محمدجعفر ابراهیمی قیری، روستای دهبه را هم در زمینهٔ حصیربافی شاخص دانست و گفت: این دو روستا ظرفیت ثبت به‌عنوان روستای ملی صنایع‌دستی را دارد که در تلاش هستیم این امر مهم تحقق یابد.

وی، تعداد آثار ثبتی شهرستان را ۵۰ اثر در فهرست آثار ملی ایران برشمرد و افزود:۱۰۰ اثر غیر ثبتی هم در شهرستان شناسایی ‌شده که پرونده ۵ اثر تاریخی ، یک غار طبیعی و ۵ درخت کهن‌سال برای طرح در شورای ثبت ملی در حال آماده‌سازی است.

رفع موانع سرمایه‌گذاری در منطقه گردشگری هفت آسیاب

در ادامه مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی فارس در بازدید از منطقه هفت آسیاب قیر وکارزین این منطقه را  سرشار از ظرفیت‌های طبیعی و گردشگری در کنار برخورداری از آبشار طبیعی و آسیاب‌های قدیمی و نخلستان‌های زیبا توصیف کرد.

ثابت اقلیدی از محدوده پیشنهادی ایجاد اقامتگاه گردشگری توسط شهرداری افزر هم بازدید کرد و آمادگی این اداره‌کل را برای رفع موانع سرمایه‌گذاری در این محدوده اعلام کرد.

وی همچنین در بازدید از مسجد قدیمی کارزین این مجموعه را اثری واجد ارزش‌های تاریخی دانست و گفت: طرح مرمت این مسجد در پروژه‌های پیشنهادی  سال آینده قرار می‌گیرد. این مسجد نیاز به بهسازی مسیر دسترسی دارد که باید توسط شهرداری انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس در ادامه از حمام تاریخی کارزین، مجموعه گردشگری در دست احداث جعفر انصاری در کارزین و محور پیشنهادی ایجاد منطقه گردشگری سد سلمان فارسی هم بازدید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سرباز پارتی میراث فرهنگی استانی اجتماعی استانی سیاسی استانی ورزشی استانی شهرستانها شهرستان قیر و کارزین گردشگری و صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۹۶۰۶۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌ شرقی از انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز برای نمایش در نمایشگاه روز جهانی موزه‌ها خبر داد.

احمد حمزه‌زاده روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در جلسه هماهنگی برای برنامه‌ریزی‌های نمایشگاهی به‌ مناسبت روزجهانی موزه‌ها انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز انجام خواهد شد که این نمایشگاه به مناسبت روز جهانی موزه‌ها در محل موزه آذربایجان‌ از روز ۲۹ اردیبهشت افتتاح شده و به مدت سه ماه دایر خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ شرقی ادامه داد: ابتکار بسیار زیبایی برای برگزاری نمایشگاه در سرتاسر ایران به مناسبت روز جهانی موزه‌ها انجام شده است که برگزاری تورهای کودک محور با توجه به شعار «موزه‌داری برای پژوهش و آموزش» از جمله این برنامه‌ها در آذربایجان‌ شرقی است.

وی اظهار کرد: تعداد ۱۱ استان برای انتقال اموال نفیس موزه ایران باستان انتخاب شده‌اند که آذربایجان‌ شرقی با دریافت اشیای نفیس مرتبط با منطقه آذربایجان از جمله چینی‌های آبی و سفید رنگ و سکه‌های ضرب تبریز، میزبان بازدیدکنندگان و علاقمندان در روز جهانی موزه‌ها واقع در موزه آذربایجان تبریز خواهد بود.

وی گفت: همچنین یافته‌های جدید باستان شناسی در تپه چمن لیلان نیز در نمایشگاه روزجهانی موزه‌ها به نمایش گذاشته خواهد شد که تاریخ اکتشاف و بهره‌برداری از فلز مس را به ۲۰۰۰ سال قبل‌تر در جهان منتقل می‌کند.

به‌ گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و نیروی انتظامی آذربایجان‌ شرقی تمهیدات امنیتی برای حفظ امنیت موزه‌ها در نمایشگاه‌های روز جهانی موزه‌ها در کل استان به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۳۴ باند حفاری اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی منهدم شد
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • انهدام ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • قنات تاریخی بهریار دلیجان گلریزان شد
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • اجرای ۸۰ طرح مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد