Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کردستان از هزینه‌کرد ۳۰۰ میلیون دلاری برای آبرسانی از سد ژاوه به دشت‌های شرقی استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دهگلان، اسماعیل زارعی‌کوشا عصر امروز در سفر شهرستانی همراه با جمعی از مدیران، با حضور در گلزار شهدای شهر بلبان‌آباد با نثار فاتحه به مقام شامخ شهدای این شهرستان احترام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در دیدار با مردم بلبان‌آباد، پیگیری رفع مطالبات مردم در سفرهای شهرستانی را جزو برنامه‌های اولویت‌دار ذکر کرد و گفت:  در قالب دیدارهای بدون واسطه و چهره به چهره مشکلات را از نزدیک بررسی و دنبال می‌کنیم.

استاندار کردستان با بیان اینکه خدمات بسیار زیادی در طول عمر انقلاب اسلامی انجام گرفته که با قبل از انقلاب قابل قیاس نیست، افزود: در این دولت بخش عمده‌ای از پروژه‌‌های نیمه‌تمام با عمر بیش از 2 دهه در کردستان، تعیین تکلیف و به اتمام رسیده است.

وی افتتاح فرودگاه سقز و راه‌آهن همدان-سنندج را از جمله این پروژه‌ها ذکر کرد و بیان داشت: مسیر ریلی ظرفیت بزرگی برای سرمایه‌گذاری در استان است که محدود به حمل و نقل مسافر نیست بلکه مزیت بی‌نظیری برای حوزه اقتصادی منطقه است.

زارعی‌کوشا با اشاره به راه‌اندازی خط باری ریل آهن سنندج - تهران عنوان کرد: 500 هزار تن محصول کارخانه سیمان کردستان از طریق خط ریلی باری به شلمچه و عراق منتقل شده است.

وی به سهم 500 هزار تنی دهگلان از تولیدات سه هزار و 500 تنی کشاورزی استان نیز گریزی زد و اضافه کرد: دهگلان در ظرفیت برخورداری از سردخانه‌های کشاورزی هم رتبه اول استان را دارد.

استاندار کردستان از افزایش حدود سه برابری ظرفیت سردخانه‌های استان از 35 هزار تن به 90 هزار تنی در این دولت خبر داد و اعلام کرد: از این میزان 50 هزار تن آن به دهگلان اختصاص دارد.

وی وعده تعریض جاده شهر بلبان‌آباد به دهگلان را به مردم داد و افزود: این طرح مصوب شده و مقدمات کار و پیمانکار مشخص شده و با بهبود وضعیت جوی این طرح از بهار شروع می‌شود.

استاندار کردستان همچنین از راه‌اندازی فاز 2 کارخانه لاستیک بارز با 800 نفر اشتغال جدید خبر داد و گفت: این طرح، ظرفیت خوبی در حوزه اشتغال است.

وی درباره وضعیت کشاورزی توضیح داد: طرح تبدیل دیمزارها به آبی در هزار و 800 هکتار از زمین‌های پایاب سد سنگ سیاه و هزار و 100 هکتار در پایاب سد سورال در دست اجراست. از 17 میلیارد ریال اعتبار تخصیصی برای طرح‌های کشاورزی استان، بخشی به تکمیل و اجرای این طرح‌ها اختصاص خواهد یافت.

زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه 17 درصد اراضی دهگلان آبی و بالاتر از متوسط استانی است؛ به ابر طرح انتقال آب از سد قوچم به دهگلان اشاره کرد و افزود: این طرح 83 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از هزینه‌کرد 300 میلیون دلاری برای آبرسانی از سد ژاوه به دشت‌های شرقی کردستان خبر داد و اظهار کرد: امیدواریم این طرح هم، سال آینده در هفته دولت به بهره‌برداری برسد تا دغدغه کشاورزان و فعالان زیست‌محیطی را با توجه به افت آب‌های زیرزمینی برطرف کند.

استاندار کردستان سپس در ملاقات مردمی پاسخ‌گوی مشکلات مردم شد.

افتتاح 42 واحد مسکن ملی در دهگلان

در ادامه با حضور استاندار کردستان 42 واحد مسکن ملی در دهگلان افتتاح و تحویل متقاضیان داده شد.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم اجرای طرح نهضت ملی مسکن است، افزود: این اقدام در استان روی ریل قرار گرفته و پیشرفت قابل توجهی دارد.

وی درباره نحوه بهره‌برداری از این پروژه توضیح داد: سال 1400، توسط راه و شهرسازی 16 قطعه زمین تحویل بنیاد مسکن شده و ساخت این 42 واحد در دهگلان نیز در دستور کار قرار گرفت که در سه طبقه تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شد.

بهره‌برداری از طرح پرورش ماهی با اعتبار 40 میلیارد تومانی و آورده متقاضی، افتتاح ایستگاه بین جاده‌ای هلال‌احمر و زمین چمن مصنوعی در بلبان‌آباد از دیگر برنامه‌های این سفر شهرستانی بود.

انتهای پیام/481/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار کردستان بهره برداری زارعی کوشا بلبان آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۹۸۰۴۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورداری بیش از ۵ هزار خانوار روستایی با اتمام طرح آبرسانی به مجتمع ۱۰۶ روستایی زون چایپاره

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،محمداشرفی افزود: این طرح در حال حاضر از ۶۹ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده و آب شرب ۱۸ هزار و ۳۰۱ نفر جمعیت را تامین خواهد کرد.   وی با اعلام اینکه عملیات اجرایی این طرح طی تفاهم نامه منعقد شده با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) آغاز شده است، اظهار کرد: در اجرای این طرح، ۲۰ کیلومتر لوله گذاری، اجرای ۳ باب ایستگاه پمپاژ بین راهی، احداث یک باب مخزن ذخیره ۲۰۰ متر مکعبی و حفریک حلقه چاه پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان
  • قیمت طلا باز هم تکان خورد/ قیمت جدید طلا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • (ویدئو) سوال میلیون دلاری در اسرائیل: روسیه به ایران چه داده؟!
  • برخورداری بیش از ۵ هزار خانوار روستایی با اتمام طرح آبرسانی به مجتمع ۱۰۶ روستایی زون چایپاره
  • یک ایرانی این خودروری یک و نیم میلیون دلاری را نابود کرد! | تصاویر
  • شمش طلا با چه دلاری حراج شد؟‌ + نمودار
  • افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • افت تراز یک پله‌ای ارزش دلاری بورس تهران!
  • هزینه ۴۳ میلیارد تومانی پروژه ایمن سازی کندرو شرقی آزادگان