Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

«دیوید بارنیا» رئیس موساد قرار است روز یکشنبه در دوحه پایتخت قطر درباره آتش‌بس در غزه با «محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی» نخست‌وزیر قطر و مسئولان مصری رایزنی خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد این نشست پاسخ مستقیم به جدیدترین پیشنهاد جنبش حماس است.

حماس اواخر عصر پنجشنبه اعلام کرد که چشم انداز جامعی «بر اساس اصولی که برای توافق بر سر آتش‌بس در نوار غزه ضروری هستند» به میانجیگران ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرحله اول پیشنهاد حماس شامل آزادی زنان، کودکان، سالمندان و اسرائیلی‌های بیمار در ازای آزادی ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ اسیر فلسطینی است. این پیشنهاد شامل سربازان زن اسرائیلی نیز می‌شود.

در این پیشنهاد همچنین تصریح شده که تاریخ نهایی آتش‌بس دائمی و خروج اشغالگران از نوار غزه پس از پایان مرحله اول اعلام خواهد شد، مشروط بر اینکه در مرحله دوم تمامی اسرا از ۲ طرف آزاد شوند.

پیش از این، رژیم صهیونیستی تمام پیشنهاد‌ها برای آتش‌بس را رد کرده و یک مقام ارشد حماس به رویترز گفته بود تل‌آویو به‌دنبال توافق نیست.

این در حالی است که منابعی به الجزیره گفتند حماس پیشنهادی را برای آتش‌بس سه مرحله‌ای که هر کدام از آن ۴۲ روز ادامه خواهد داشت، ارائه کرده است.

حماس، خروج نیرو‌های اشغالگر از خیابان‌های الرشید و صلاح الدین در نخستین مرحله از این آتش‌بس برای بازگشت آوارگان و ورود کمک‌ها را شرط قرار داده است.

جنبش مقاومت فلسطین همچنین پیشنهاد کرده در مقابل آزادی هر سرباز زن اسیر به صورت زنده، ۵۰ اسیر فلسطین از جمله ۳۰ اسیر دارای حکم ابد آزاد شوند.

این منابع می‌گویند شرط حماس اعلام آتش‌بس دائم با آغاز مرحله دوم پیش از هرگونه تبادل اسرا است.

بنابر پیشنهاد حماس، بازسازی نوار غزه و پایان محاصره آن با آغاز سومین مرحله از آتش‌بس آغاز می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: موساد آتش بس جنگ غزه آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۹۹۶۶۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت فلسطین: اشغالگران مجبور شدند پیشنهاد خود را تغییر دهند

یکی از رهبران مقاومت فلسطین به المیادین تاکید کرد که اشغالگران مجبور به ایجاد تغییراتی در آخرین پیشنهاد خود در مذاکرات شدند و خاطرنشان کرد که حماس به مصر اطلاع داده است که هیچ فرمولی را که شامل آتش‌بس و عقب نشینی اشغالگران از غزه نباشد، نمی‌پذیرد.

به گزارش ایسنا، یکی از رهبران مقاومت فلسطین به المیادین تاکید کرد که رژیم اشغالگر اسرائیل مجبور به ایجاد تغییراتی در آخرین پیشنهاد خود شده است، پیشنهادی که مدتی پیش به میانجیگران ارائه شده بود.

این چهره مقاومت توضیح داد که این اصلاحات پس از آن صورت گرفت که اشغالگران به این باور رسیدند که مخالفت حماس و گروه‌های مقاومت با پیشنهاد اخیر «مطلق و قاطع» است.

وی با بیان اینکه اسرائیلی‌ها در حال حاضر با مصر در تماس دائمی هستند تا به فرمولی برسند که مقاومت بتواند آن را بپذیرد، خاطرنشان کرد: حماس به قاهره اطلاع داده است که هیچ پیشنهاد یا فرمولی را که شامل آتش‌بس و عقب‌نشینی نیروهای اسرائیلی از نوار غزه نباشد، نمی‌پذیرد.

در این رابطه احمد عبدالهادی، نماینده حماس در لبنان روز پنجشنبه تاکید کرد که این جنبش همیشه علاقه مند به دستیابی به فرمول یا توافقی است که از طریق آن تجاوز به غزه پایان یابد.

وی در گفت‌وگو با المیادین با تاکید بر اینکه جنبش حماس مقصر تزلزل در مذاکرات نیست، بر جدیت و انعطاف‌پذیری حماس در مذاکره بر خلاف طفره روی نخست‌وزیر اشغالگر و وارونه‌کردن ایده‌ها تاکید کرد؛ موضوعی که مذاکرات را در یک دور باطل می‌چرخاند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هیئتی از حماس فردا به قاهره می‌رود
  • جدیدترین موضع‌گیری مقاومت فلسطین درباره مذاکرات آتش‌بس
  • پیام جدید القسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر اسرائیلی
  • پیام جدید القسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست
  • رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد
  • رهبران مقاومت در غزه آماده نبرد در رفح هستند
  • حماس: اسرائیل راهی جز مذاکره ندارد
  • مقاومت فلسطین: اشغالگران مجبور شدند پیشنهاد خود را تغییر دهند
  • کل غزه را نابود کنید | از حالا به بعد باید با موشک و بمب با حماس صحبت کنیم
  • هیئت مصری برای مذاکره درباره اسرا به اراضی اشغالی می‌رود